Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Непознатият Пучини в един концерт-бижу днес в зала "България"

Оперната прима Красимира Стоянова за Пучини като симфоник, за първата му опера и за една програма, която не трябва да пропускаме

| обновено на 28.04.17 в 08:54
Красимира Стоянова
Снимка: http://krassimira-stoyanova.com
Едно истинско музикално събитие се задава в София само след ден - в петък. Под краткото заглавие "Пучини" в Зала "България" ще бъдат представени симфонични творби на големия  майстор на операта - непознати за българската публика, в комбинация с неговата първа опера "Вилиси". Диригент ще бъде Масимилиано Мурали, дългогодишен асистент на Зубин Мета, а за идеята и солистите специално за Радио София разказва голямата ни оперна прима Красимира Стоянова, която си е в България между ангажименти на две от най-престижните оперни сцени в света (през април тя е пяла в "Аида" в Метрополитен опера, а май за нея започва с "Дон Карлос" в Ковънт Гардън в Лондон).

Много сърце е вложила Красимира Стоянова в този проект, който е притегателен за публиката по много причини - това е едновременно концерт за ценители, за любопитни, за големите почитатели на Пучини, за тези, които искат да чуят трима прекрасни млади оперни певци, които обаче градят впечатляваща кариера или имат качествата и залога за такава. За всеки от тях Красимира Стоянова разказва с топлота (но и с факти) - за Кирил Манолов, който не само е любим певец на Рикардо Мути (което си е достатъчна референция), но и "притежава изключителната способност със своя глас да рисува различни състояния",  за Милен Божков - лиричен тенор с красиво спинтово звучене, който от години пее из Европа, за изключително красивия глас на сопраното Таня Иванова, "наситен, който носи и драматичност, и лиричност".

Баритонът Кирил МаноловСъс самата Красимира Стоянова е удоволствие да се разговаря. Стил, класа, интелект, но и съпричастност и искрен интерес към всичко струят от нея. Графикът й е безкрайно впечатляващ - всички най-големи сцени присъстват там, от Ню Йорк през Виена, Залцбург, та до Милано. Но тя намира време да търси, да помага на младите и талантливи оперни певци, да ги събира в такива проекти. И тримата за първи път ще пеят във "Вилиси". Красимира Стоянова си я спомня с участието на прочутия аржентински тенор Хосе Кура, с когото често я е събирала сцената в различни спектакли.

Чуйте целия разговор - в него е и прелюбопитната история на операта "Вилиси", първата, която пише Пучини, наистина увлекателно разказана от Красимира Стоянова - как младият тогава Пучини я пише за един конкурс, обявен от издателя Сондзоньо, който се опитва да бъде конкурент на прочутия Рикорди, но тъй като я "нахвърля" в последния момент и изключително нечетливо, "Вилиси" дори не е погледната от журито и само намесата на учителя на Пучини Алмиеро Понкиели и неговото познание с Рикорди й дава втори шанс. Самият Пучини е пеел доста добре и е успял да презентира, акомпанирайки си на пианото цялата опера и така тя отваря "нова врата: в кариерата му. "Вилиси" ще прозвучи след "Хризантемите" за струнен оркестър и Интермецо из второ действие на операта „Манон Леско", Скерцо и Симфонично капричио за голям оркестър.

Симфоничната музика на Пучини Красимира Стоянова описва като "различен, непознат и вкусен плод", който отново е базиран на неговия песенен талант. "Ние малко познаваме песните на Пучини, към днешна дата има открити едва 19 от тях, но изключителното му мелодични майсторство е водещо и в тези неговите оркестрови творби".

Така че заповядайте в зала "България" в петък, на 28 април, от 19.00 часа. Софийската филхармония ще представи една програма, каквато не е звучала досега у нас.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!