Месец по-късно отново потърсихме хората, които редовно пътуват през въпросния пътен участък- Мирослав Тодоров и Кирил Цветанов. През този един месец са се обаждали многократно за опасната шахта на телефон 112, дори са търсили и Министерството на регионалното развитие:
"Не 20 пъти, а сигурно 50 пъти сме се обаждали на 112... Тя е на средата на пътя, леко кръшкане, буташ с едното точило вътре в шахтата, срещу тебе кола и какво става? В Министерството не знаят на кой е шахтата... В Слана бара един падна в шахта и умря. Това преди години беше. Хората мрат като кучета по пътя и никой не им обръща внимание..."
Не работи и осветлението на надлеза:
"С тази шахта за шофьорите е още по- голям проблем. Това е надлез, това не е на прав участък да видиш колата. На другия надлез е същата тъмница. Даже миналата година един човек сгази жена до локвата, защото не се вижда, няма осветление..."
Близо до другия надлез, до гробищния парк, преди дни стана пътен инцидент, при който загина човек. Шофьор, управлявайки лек автомобил по ул. "Цар Иван Асен ІІ" на около 200 метра преди ул. "Незабравка"- това е улицата след надлеза, по която се влиза в квартал "Нов път", блъсна натоварен с чували велосипед, придвижван от 68-годишен пешеходец.
За липсата на осветление по надлеза на ул. "Цар Иван Асен ІІ" се оплакаха жители на кв. "Нов път". Освен това хората са недоволни и от влошения достъп до квартала и искат да бъде отворен старият път.
Пешеходният достъп до "Нов път" е през пасарелката, която беше построена след изграждането на инфраструктурата на Дунав мост 2. Тогава затвориха пътя за автомобили към квартала и отвориха друг вход- до гробищния парк през ул. "Незабравка". Има пешеходци, които продължават да ползват новия надлез, който обаче е само за автомобили, защото няма тротоар.
"Да отивам в града няма откъде да мина. Минаваме покрай прелеза, много е рисковано. Надлезът не е приспособен нито за инвалиди, нито за стари хора. Прелезът е много опасен, защото минаваме през линията... Сега тук втора жертва има. Осветлението не го пускат въобще на надлеза, а има крушки... Там е тъмно. То затова стават и тия жертви...", казаха хора от квартала.
Въпросът за собствеността на надлеза на ул."Цар Иван Асен ІІ", в района на стария гробищен парк, бе засегнат на конференция във Видин за създаване на ромски съвет по сигурността. По време на дискусиите между участниците и главния архитект на Община Видин Ангел Недялков, Петко Асенов от Националния център за развитие на ромите, поиска да се отвори основният път, по който се влизаше в квартал "Нов път".
"Искаме да се направи един проект за надлез от "Ленин" към детската градина. Върху линията да се направи един надлез", каза Петко Асенов.
"По новия подробен устройствен план, който е приет сега там за този надлез, там е предвиден подлез, под ж.п. линията", обясни арх. Ангел Недялков.
Градоустройствена промяна се прави с разрешение на министъра на транспорта и министъра на регионалното развитие, обясни още главният архитект. А относно пешеходния достъп до "Нов път" арх. Ангел Недялков каза:
"Имате нещо, на което минават коли и където е страшно опасно да минават хора. Защото това, което е като тротоар, то не е тротоар, а обезопасителен пояс. Мисля, че вече има 2-3 случая на нещастни случаи с пешеходци на надлеза. Сега в момента АПИ го стопанисва, искат да го прехвърлят на Общината."
Изпратихме въпроси до пресцентъра на Община Видин и попитахме възможно ли е да направим интервю с представител на местната управа, който да изясни собствеността на двата надлеза- на ул."Широка" и на ул."Цар Иван Асен ІІ" и кога се предвижда да бъде направен подлезът до "Нора Пизанти". Радио ВИДИН ще публикува отговорите на въпросите, когато ги получи.
Двете пътни съоръжения са строени при изграждането на инфраструктурата към Дунав мост 2. Обърнахме се и към Министерството на транспорта, за да се опитаме да разберем имат ли собственик надлезите. Оказа се, че са на ведомството и че в момента текат процедури по прехвърлянето им на Община Видин. Насочиха ни към директора на дружеството, което стопанисва Дунав мост 2- Любомир Низамов. Той разясни въпроса със собствеността.
"Със завършването на инфраструктурата на Дунав мост 2 част от инфраструктурата беше предадена за управление на Агенцията по пътищата, другата част на дружеството, което управлява моста, една част беше предадена на НКЖИ (Национална компания "Железопътна инфраструктура"- бел. ред.), а двата надлеза, които са в границите на град Видин трябваше да бъдат предадени на Община Видин. Поради неуредици със съставянето на подробни устройствени планове в зоната на тези два надлеза, те все още не са предадени от Министерството на транспорта на Община Видин, като Община Видин има пълното основание да откаже да ги стопанисва. В резултат на това, че все пак трябва да има контрол върху тях, на нас ни беше възложено да се погрижим за нормалната експлоатация на надлезите".
След като Министерството възложи стопанисването на двата надлеза на дружеството, което управлява Дунав мост 2, шахтата вече има капак. При проверката на съоръженията се оказало, че има откраднат около 20 метра кабел. В събота бе осветен и надлезът до гробищния парк, а днес или утре трябва да бъде възстановено електрозахранването и на надлеза на ул."Широка".
На последното съоръжение срещаме Валентин Тодоров. Той пътува с велосипед до село Иново всеки ден и минава през пътния участък. Сега вече няма да се притеснява, защото ни обясни, че за малко не претърпял и пътен инцидент заради липсващия капак на шахтата:
"Аз карам колелото и един идваше зад мен и аз мислех, че ще ме удари. Обаче той мина в лявата страна, заобиколи шахтата и продължи натам. Не може тази голяма шахта да стои отворена, това е главен път..."
На 21 ноември отбелязваме Деня на християнското семейство - повод да се замислим върху значението на семейството и брака като основи на духовния и социален живот. В съвременното общество, обаче, много млади хора избират да живеят заедно и без да сключват брак. Какви са причините за възникването на тези тенденции? Според социалния..
Застаряването на населението в Европейския съюз (ЕС) е един от най-сериозните проблеми, с които повечето страни ще се сблъскат в близко бъдеще. Съществуват сериозни опасения за предизвикателствата, които все по-застаряващото население поставя пред икономическите и социални условия в момента. Делът на младите хора (на възраст 0-14 г.) в EС до..
Остават ли Видин и Северозападният регион на последно място по икономическо, демографско и социално развитие? Институтът за пазарна икономика представи традиционния си доклад "Регионални профили: показатели за развитие 2024". Тазгодишното проучване показва, че изпреварващият икономически растеж в няколко от по-малките области в България..
Изборът за бъдещото професионално развитие е още в училище. Как правилно да се насочат учениците, обяснява Силвия Ставрева от Центъра за подкрепа на личностното развитие с предмет на дейност кариерно ориентиране и консултиране във Видин. "Центърът работи с ученици от I-ви до XII-ти клас и в тази връзка нашата програма за работа с тези..
Екипът на Радио ВИДИН гостува в близкото до Видин село Неговановци. То се намира н а 12 км от областния град. Красиво и благоустроено е Неговановци. Впечатлява с големия и обновен площад с красиви декоративни дървета и добре поддържани зелени площи. Смята се, че Неговановци е лицето на община Ново село, защото е първото село, което..
Преговорите за редовен кабинет продължават на фона на начертани червени линии и намерения за санитарен кордон. Ще намерят ли партиите формула за управлението? Кои са възможните партньори и невъзможните компромиси? Политическото бъдеще на страната дискутираме с политическия анализатор Тома Ушев , автор в дясната платформа "Консерваторъ". Радио..
От Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) внесоха жалба във Върховния административен съд с искане за отмяна на постановлението на Министерския съвет за повишение на минималната работна заплата на 1077 лева от 1 януари. В жалбата работодателите настояват за отмяна на постановлението, с което бе прието повишаването, като..