Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

На море- у нас или в чужбина?

| обновено на 05.07.19 в 18:21
Автор:
Снимка: Радио ВИДИН

Започна отпускарският сезон и много хора си задават въпроса къде да идан на почивка- у нас или в чужбина. Преди няколко години българите избираха нашето Черноморие за лятната си почивка. Тази година обаче във всички социални мрежи работодателите и работниците се оплакват от сериозен спад в потока от туристи. Каква е причината за това и все още ли важи "правилото" - отиваме там, където морето ще ни излезе по-евтино.

Въпреки, че има спад по нашето Черноморие, това не означава, че българите не си почиват на морето, просто предпочитат курортите в Гърция и Турция и други държави. Затова в една туристическа агенция проверих как стои въпросът с Гърция и Турция, сравнено с нашето Черноморие. Избрах дати в пика на сезона. Август месец.

В Гърция, в хотел 4 звезди, пакет Аll inclusive за седем дни варира около 780 лева на човек. В 4-звезден хотел в Турция на цена от около 490 лева наистина може да запазиш почивка за седем дни Аll inclusive. Подобни цени може да предложи почти всеки туроператор за курортите Мармарис, Кушадасъ.

В Слънчев бряг, 7 дни на Аll inclusive в 4-звезден хотел, можете да резервирате за около 550 лева на човек. Тук е важно да отбележим, че сравнихме хотелите по критерии като All inclusive, безплатен паркинг, 4 звезди и рейтинг, избирайки най-евтиния вариант.

Изключвайки топ дестинациите, според Гергана Младенова от Видин е възможно да си прекараме добре и без да се налага да дадем 2000 лева за екскурзията на семейството ни.

"Решихме да отидем в Несебър, семейството ми е от 4 души като двете ми деца са на 3 и 2 години. Бяхме в 3-звезден хотел, all inclusive, като нощувката за всички ни бе 120 лв. Храната беше много хубава и разнообразна, имаше и междинни хранения, които децата харесаха много. Хотелът ни беше много близо до южния плаж, там заплащахме 8 лева за шезлонг, 3 лева за постелка и 8 лева за чадър. Смятам, че не беше много "евтино" това, но пък напитките и храната от плажните барове бяха на цени като в нашия град.  Хотелът имаше частен паркинг, за който заплащахме 4 лева на ден. Посетихме Стария Несебър, там отново оставихме колата, но за 4 лева на час. Предполагам, че е  нормален факта, че там беше доста по-скъпо. Препоръчвам хората да посещават нашето Черноморие, особено за хора с малки деца. Смятам, че отговаря на всички изисквания за едно хубаво място. Обслужването навсякъде беше на ниво и не смятам,че това, което чета в интернет, е истина" - допълни Гергана Младенова.

Николай Хараламбов разговаря и с Виктория Маринова. За около 680 лева, Виктория сподели, че 4-членното и семейство прекарват 1 седмица в Испания.

"Вече четири поредни години я посещаваме, ходихме на много различни места, но определено тук ни харесва най-много. Предпочитаме я, защото хотелиерските услуги са по-качествени, карат туристите да се чувстват по-комфортно. Плажовете им са чисти, хубавото е , че няма много частни зони и не се налага да се съобразяваш с това, има голяма плажна ивица. Смятам, че цените са абсолютно нормални, може би ако поръчаш плато с морски дарове е една идея по-скъпо, но не е кой знае какво. Храната е много вкусна и винаги разнообразна. Винаги си резервираме хотел със закуска и вечеря, за да може поне на обяд да обиколим града, в който сме и да опитаме и друга храна. Има за всеки по нещо" - сподели Виктория.

Въпросът, който си задавам е, защо голяма част от хората не търсят просто спокойствието и природата. Каква е ползата, че почиваш в хотел с 5 звезди, когато наоколо е пълно със строежи, заобиколени сме от непоносим шум, а на улицата преминаваш между сергии с най-невероятен асортимент от стоки- от слънчеви очила до тениски и бански и... каквото се сетиш.

БНР подкасти:

Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

"Зоната" - ключът към здравето

"Зоната" е начин на хранене, който въздейства върху естествения оздравителен процес на тялото. Това обясни в предаването "Направление здраве" Катина Герова , основател на интернет сайт и автор на книги, посветени на системата за хранене, създадена от световноизвестния учен д-р Бари Сиърс. По думите ѝ  в човешкото тялото непрекъснато се случват..

обновено на 27.08.24 в 16:36

Видински ученици проведоха успешна практика в Швеция

Общо 15 ученици от ПГ "Проф. д-р Асен Златаров" във Видин се завърнаха от Швеция , където проведоха редовната си производствена практика по специалностите "Промишлена електроника", "Икономика" и "Компютърна техника и технологии". Те бяха придружени от старши учител Йорданка Ценова :  "Учениците бяха разпределени в различни групи,..

публикувано на 27.08.24 в 16:00

Какво се случва с река Тополовец в село Градец

Радио ВИДИН продължава да следи темата за екологичния проблем във видинското село Градец, свързан с река Тополовец, която преминава през населеното място. В момента тя е пресъхнала. Причината -  действията на хората, които преди 12 години затрупват саваците, регулиращи нивото ѝ, заради наводнени къщи и земи.  Екип на Радио ВИДИН отиде на място,..

публикувано на 27.08.24 в 15:00
Венцислав Боянов, директор на РДСП - Видин

Национална карта на социалните услуги решава проблеми на местно ниво

С Националната карта на социалните услуги  се въвежда тяхното планиране за десетгодишен период.  Правителството я прие на 7 август, а с документа държавата поема ангажимент за създаване на пълна мрежа от социални услуги в цялата страна, както и в дългосрочен план да осигури равен достъп до тях на всички хора, които се нуждаят от подкрепа.  В..

публикувано на 27.08.24 в 14:39

Румънска фотографка представя изложба във Видин

Регионалната библиотека „Михалаки Георгиев” във Видин е домакин на фотоизложба „My mornings in Видин” на Антонела София Барбу от Брашов, Румъния, от 27 август до 27 септември .  Експозицията се състои от 27 снимки. Броят на фотографиите и датата за представяне на изложбата не са избрани случайно. Фотографката прекарва пет дни във Видин ,..

публикувано на 27.08.24 в 14:34

Престижни отличия за отбора на "БЕСТ" във Видин

Две момичета от видинската езикова гимназия бяха отличени за председатели на годината за работата си като треньори на отбора по реч и дебати на английски език “БЕСТ” през изминалата учебна година. Това са Александра Боянова и Магдалина Колева .  Наградата е престижна  и показва силната ангажираност и отдаденост в дейностите, свързани с..

публикувано на 27.08.24 в 14:10

Хора с увреждания могат да получат безплатно високотехнологични помощни средства

Хора с трайни увреждания ще могат да се възползват от високотехнологичните помощни средства  и медицински изделия по проект на Министерството на труда и социалната политика (МТСП). Финансира се по Националния план за възстановяване и устойчивост и за изпълнението му са предвидени 24 милиона лева. По него ще бъдат подкрепени повече от 3300 души в..