Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Видинският музей с покана за виртуални разходки в историческите обекти

Десислава Божидарова, временно изпълняващ длъжността директор на РИМ Видин
Снимка: Личен архив

Виртуални разходки в историческите обекти предлага Видинският музей. Заради пандемията от коронавирус, обектите са затворени, а музеят дава възможност да бъдат разгледани посредством фейсбук страницата на институцията. Това обясни етнологът Десислава Божидарова, назначена за временно изпълняващ длъжността директор на Регионалния исторически музей във Видин:

"Знаете, че музеят работи с публика. В тези дни ние нито можем да посрещнем туристи, нито сме готови да им предоставим беседи, да не застрашим живота на нашите служители. Така че през интерент се опитваме да покажем снимки, а и това е моментът да си поогледаме фондовете, защото музейната работа не е само да посрещаме туристи и да им разказваме хубави истории, а и да ги търсим.. Служителите на нашия музей сега имат време да търсят интересното в историята, да пишат, да работят във фондовете. Надявам се хората да посещават страницата на музея, за да видят нашите виртуални обиколки. Ще се опитаме да качим и филмчета, които сме заснели. Планираме страницата да се развива все повече и повече, да носи повече информация."

След пандемията и нормализиране на обстановката Видинският музей планира да обновят обектите си, обясни Десислава Божидарова:

"Надявам се малко повече да оживим музейните обекти. Не става въпрос само за крепостта "Баба Вида", говорим и за "Кръстата казарма, и за "Конака". Планираме и повече изложби да имаме, по този начин ще привлечем и повече публика, като изложбите ни ще бъдат много по-разнообразни. Ще се опитаме да покажем и съкровищата, които пазим във фондовете си."

През 2020 година Видинският музей се готви да отбележи своята 110-годишнина. На нея ще бъде посветена научна конференция:

"Видинският музей ще се опита да направи един сериозен научен форум, дори да не бъде тази година, но в началото на другата година, зависи как ще премине тази ситуация. Но искаме да покажем, че Историческият музей не е само показване на туристическите обекти. Той си е един стар научен институт, който проучва историята, нашето минало, нашите традиции и обичаи, въобще да се заявим като сериозен научен институт на територията на област Видин, най-сериозният всъщност."

През тази година музеят ще кандидатства пред Министерството на културата за продължаване на археологическите разкопки в античната крепост  Бонония във Видин:

"Ние подготвяме проект, сега удължиха срока за подаване на документите. Ще се опитаме да кандидатстваме и с други проекти пред Министерството на културата  и въобще пред различни финансиращи организации, защото знаете, че парите за култура винаги са малко и не достигат."

За да осъществи идеите си, Видинският музей ще разчита и на партньорства със сходни институции от Румъния и Сърбия.

Вижте още

Телесна и духовна слепота

Четиринадесета неделя след Неделя подир Въздвижение , която отбелязваме днес, Бог ни открива, че трябва да пристъпваме винаги с постоянство към Него, особено когато Му се молим и просим да удовлетвори нашите нужди. "Прогледай, твоята вяра те спаси."  (Лука 18:42) "Много неща, когато се обединят, са полезни...

публикувано на 24.01.21 в 08:00

Почивка в Занзибар по време на пандемия

Заради пандемията все по-малко хора се престрашават да пътуват като туристи, особено в чужбина. За истинските любители на туризма обаче коронавирусът не е пречка, казва  Зоя Василева, фармацевт и турист от Видин . Преди дни тя се завърна от една от най-предпочитаните екзотични дестинации - остров Занзибар в Танзания. Полетът до там е 16 часа. През..

публикувано на 22.01.21 в 14:53

"Петрохан" пострада от ледолом

На 8 януари проходът "Петрохан" става опасен за движение на автомобили. Надвиснали над пътното платно клони се чупят. Причината- паднал дъжд, който замръзва. Служители на Учебно- опитното горско стопанство "Петрохан"- Бързия започват да режат клони и дървета, за да разчистят пътя. Пораженията обаче не са само около пътя. Точно колко са пострадалите..

обновено на 22.01.21 в 12:39

По-добри условия за живот искат в село Черни връх

Село Черни връх, община Вълчедръм   е разположило по поречието на река Цибрица, на 6 kм от Вълчедръм и на 24 kм от град  Лом. Намира се в равнина между село Якимово и Вълчедръм.  472 са жителите на село Черни връх, като преобладават младите хора . В селото има много ученици и по-малки деца, които ходят в детската градина във Вълчедръм, а учениците..

публикувано на 22.01.21 в 12:30

Подкрепа от ЕС и за най-уязвимите

За много хора пандемията от COVID-19 е повече от криза в областта на общественото здраве. Бездомните, социално слабите или семействата с един родител са по-уязвими от всякога към финансови и социални затруднения. Приоритет на ЕС е да гарантира, че хората, които разчитат на други за най-основните си нужди, няма да бъдат изоставени, обясняват от..

публикувано на 22.01.21 в 10:40

Табу ли е прегръдката по време на COVID пандемия

През последната близо година не остана зона от живота ни, която да не е, поне частично или напълно, повлияна от присъствието на коронавируса. Ограничихме социалните контакти. Спазваме дистанция един от друг. Сред множеството неща, които пандемията ни отне е прегръдката. Според д-р Вилхелм Елисеев, началник на отделението по анестезиология и активно..

обновено на 21.01.21 в 16:39

Зелените тайни на Северозапада разкриват момичета от Монтана

Отличени са участниците в конкурса на тема "Защитените територии - зелените тайни на Северозапада", организиран от РИОСВ в Монтана. Те получиха грамоти и предметни награди. На I място е Ива Рангелова от Природо- математическа профилирана гимназия /ПМПГ/ "Св. Климент Охридски"- гр. Монтана за литературната творба "Скитник". Ива е ученичка от..