Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

По километри са опашките от товарни автомобили на изход

Съюз на международните превозвачи: За решението на проблема при Дунав мост 2 е нужна координация с румънските власти

Един работен ден на шофьорите преминава в чакане

Снимка: Радио Видин

Над 8 киломeтра е опашката от товарни автомобили на Дунав мост 2 поне от седмица. Колоната от чакащи на граничния пункт е на изхода от страната. Шофьори коментират, че работният им ден не стига, за да преминат.  

Потокът през граничния пункт превишава в пъти капацитета му, казаха от Главна дирекция "Гранична полиция", но са категорични, че проблем, който да води до забавяне, от тяхна страна няма. 

По 8-10 часа се чака на граничния пункт при Видин на изхода от страната, обясниха шофьори на товарни автомобили: 

"Ще ми свърши работният ден. Какво трябва да правя- да легна на пътя? Не можем нито да работим, нито да си починем... Много са камионите. Има два кантара само в Румъния, които работят бавно, пропускат бавно камионите, изчаква се на кантара. Някои даже ги връщат отново да минат, защото кантарът не отчита теглото на автомобила. От румънска страна е проблемът... Не е проблем кантара. Проблемът е, че не щат да работят... Опашка винаги има, но в момента е огромна."

"Няма никакъв технически проблем от страна на гранична полиция, който да води до забавянето на товарния трафик на Дунав мост 2. Пунктът работи на пълен капацитет на изход за товарни автомобили. Има общо 6 коридора, от които пет са за товарни автомобили и едни за леки. Пунктът работи в пълен обем", обявиха от ГД "Гранична полиция". 

"Потокът, който преминава през граничния пункт превишава многократно капацитета му", каза говорителят на "Гранична полиция" Лора Любенова. 

Причините за ситуацията на Дунав мост 2 и възможното решение коментира Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на  Съюза на международните превозвачи:

"На всички гранични пунктове, на които има проблеми, причините са комплексни, но ситуацията на Дунав мост 2 при Видин е малко по-различна от тези на другите гранични пунктове. Както знаете, граничният пункт е ситуиран на румънска територия. Там работят и българските митнически и гранични власти. Това е първата причина, поради която на този пункт ще има недобро обработване на превозните средства. Освен всичко друго, ние направихме анализ на ситуацията и считам, че основният проблем за забавянето е не толкова работата на българските органи, колкото работата на румънските власти. Там е ситуиран органът, който отговоря за фискалния контрол на Румъния и доколкото ми е известно, се работи с намален състав и това е една от причините за задръстванията. На следващо място трябва да се отбележи, че кантарът, който е за проверка на теглото е само един. Ние в тази посока ще търсим съдействие от нашите власти. Имам предвид съдействие от Министерство на външните работи, както и от Агенция "Митници", с които ще имаме срещи тази седмица, за да се направят всички постъпки за монтиране на още кантари... На трето място трябва да се отбележи и увеличения трафик. С пълна сила работи турската икономика, превозите от там. На следващо място българските превозвачи работят доста. Използват този маршрут, тъй като пък в Сърбия, границата между Сърбия и Хърватия имаме един много сериозен проблем, свързан с емигрантите, голяма част от българските превозвачи насочват превозите си през Румъния. Така че причините са комплексни, виждаме проблема и ще работим да намерим решение, което да облекчи нашите превозвачи."  

Според Йордан Арабаджиев проблемът не може да бъде решен само от българска страна, а е нужна добра координация с румънските власти:
 
"Към момента този пункт е много сериозен проблем за превозвачите и ние съответно сезираме всички институции. Там работи гранична полиция, работи Агенция "Митници". Както казах, в тази дейност трябва да се привлекат и румънските власти чрез Министерство на външните работи, за да може да се намери решение."  



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Тома Ушев

Тома Ушев: Ако трябва едно правителство да е Слейър, това прилича повече на чалгаджийска формация

Повече от два месеца след предсрочните избори на 27 октомври редовното правителство е факт.  Тройна коалиция, съставена от ГЕРБ, БСП и ИТН, с парламентарната подкрепа на ДПС на Доган, ще управлява страната.  Мнозинството е от 126 депутати.  Какви са хоризонтите пред кабинета "Желязков" и възможно ли е той да бъде устойчив?  Ще успее ли..

публикувано на 16.01.25 в 10:00

Как ще се отрази на ресторантьорския бранш колебливата ставка на ДДС?

От 1 януари заведенията и ресторантите у нас вече работят с 20%-на ставка на ДДС. Според съпредседателя на Българската асоциация на заведения та Ричард Алибегов , засега това не е проблем, тъй като през декември бяха проведени срещи с партиите, които през последните 3 години подкрепят 9% ставка. Това са ГЕРБ-СДС, "ДПС-Ново начало", "Възраждане"..

публикувано на 15.01.25 в 10:45
Петко Петков

Петко Петков, "Галъп": Предстои връщане на фокуса към човека, а не върху крайни и либерални идеологии

Президентът Румен Радев ще връчи първия проучвателен мандат за съставяне на правителство утре , 15 януари, от 12:00 ч. Радев забави връчването на папката, за да даде шанс на партиите да продължат с преговорите. Очаква се да бъде съставено четирипартийно мнозинство, включващо ГЕРБ, БСП и ИТН, с подкрепата в парламента на Ахмед Доган - "Демокрация,..

публикувано на 14.01.25 в 12:41

Защо има дефицит на кадри в строителството

Категорично има дефицит на кадри в строителния бранш. От няколко години фирмите изпитват проблеми с намирането на хора. Причините са няколко, заяви Любомир Качамаков, заместник-председател на Камарата на строителите в България /КСБ/ и председател на най-голямото областно представителство на КСБ- София и София област. Радио Видин: Защо се стига..

публикувано на 13.01.25 в 16:30

Професията "Туроператор" влиза в училищата

Дефицит на кадри има в сектор туризъм, проблемът се изостри след ковид. През този период туристическата дейност беше сред забранените и голяма част  от хората, които работиха в тази сфера просто се пренасочиха към други професии. Това заяви Павлина Илиева- председател на "Обединение Бъдеще за туризма". Радио Видин: Как се..

публикувано на 13.01.25 в 15:39

На какво се дължи недостигът на кадри на пазара на труда

Недостиг на кадри на българския пазар на труда има не от днес и не от вчера, а от много години. Това е един от въпросите, за които Българската стопанска камара алармира вече може би 10 години. Продължава да има недостиг на кадри, като вече става въпрос не само за висококвалифицирани кадри, а за всякакъв тип. Изчисленията са, че българската..

публикувано на 13.01.25 в 15:28

Община Ново село - стремеж към развитие и обновяване

Екипът на Радио ВИДИН гостува на Ново село - голямо, красиво и достолепно село, което е общински център. Намира се на брега на река Дунав.  Богатството и културата на новоселяни са следствие на търговията с вино и грозде по река Дунав и от съхранените традиции - на децата да се дава образование. В миналото е било изключително богато и с доста..

публикувано на 10.01.25 в 12:05