Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

По километри са опашките от товарни автомобили на изход

Съюз на международните превозвачи: За решението на проблема при Дунав мост 2 е нужна координация с румънските власти

Един работен ден на шофьорите преминава в чакане

Снимка: Радио Видин

Над 8 киломeтра е опашката от товарни автомобили на Дунав мост 2 поне от седмица. Колоната от чакащи на граничния пункт е на изхода от страната. Шофьори коментират, че работният им ден не стига, за да преминат.  

Потокът през граничния пункт превишава в пъти капацитета му, казаха от Главна дирекция "Гранична полиция", но са категорични, че проблем, който да води до забавяне, от тяхна страна няма. 

По 8-10 часа се чака на граничния пункт при Видин на изхода от страната, обясниха шофьори на товарни автомобили: 

"Ще ми свърши работният ден. Какво трябва да правя- да легна на пътя? Не можем нито да работим, нито да си починем... Много са камионите. Има два кантара само в Румъния, които работят бавно, пропускат бавно камионите, изчаква се на кантара. Някои даже ги връщат отново да минат, защото кантарът не отчита теглото на автомобила. От румънска страна е проблемът... Не е проблем кантара. Проблемът е, че не щат да работят... Опашка винаги има, но в момента е огромна."

"Няма никакъв технически проблем от страна на гранична полиция, който да води до забавянето на товарния трафик на Дунав мост 2. Пунктът работи на пълен капацитет на изход за товарни автомобили. Има общо 6 коридора, от които пет са за товарни автомобили и едни за леки. Пунктът работи в пълен обем", обявиха от ГД "Гранична полиция". 

"Потокът, който преминава през граничния пункт превишава многократно капацитета му", каза говорителят на "Гранична полиция" Лора Любенова. 

Причините за ситуацията на Дунав мост 2 и възможното решение коментира Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на  Съюза на международните превозвачи:

"На всички гранични пунктове, на които има проблеми, причините са комплексни, но ситуацията на Дунав мост 2 при Видин е малко по-различна от тези на другите гранични пунктове. Както знаете, граничният пункт е ситуиран на румънска територия. Там работят и българските митнически и гранични власти. Това е първата причина, поради която на този пункт ще има недобро обработване на превозните средства. Освен всичко друго, ние направихме анализ на ситуацията и считам, че основният проблем за забавянето е не толкова работата на българските органи, колкото работата на румънските власти. Там е ситуиран органът, който отговоря за фискалния контрол на Румъния и доколкото ми е известно, се работи с намален състав и това е една от причините за задръстванията. На следващо място трябва да се отбележи, че кантарът, който е за проверка на теглото е само един. Ние в тази посока ще търсим съдействие от нашите власти. Имам предвид съдействие от Министерство на външните работи, както и от Агенция "Митници", с които ще имаме срещи тази седмица, за да се направят всички постъпки за монтиране на още кантари... На трето място трябва да се отбележи и увеличения трафик. С пълна сила работи турската икономика, превозите от там. На следващо място българските превозвачи работят доста. Използват този маршрут, тъй като пък в Сърбия, границата между Сърбия и Хърватия имаме един много сериозен проблем, свързан с емигрантите, голяма част от българските превозвачи насочват превозите си през Румъния. Така че причините са комплексни, виждаме проблема и ще работим да намерим решение, което да облекчи нашите превозвачи."  

Според Йордан Арабаджиев проблемът не може да бъде решен само от българска страна, а е нужна добра координация с румънските власти:
 
"Към момента този пункт е много сериозен проблем за превозвачите и ние съответно сезираме всички институции. Там работи гранична полиция, работи Агенция "Митници". Както казах, в тази дейност трябва да се привлекат и румънските власти чрез Министерство на външните работи, за да може да се намери решение."  

Вижте още

Търси се модел за достъпно и ефективно правосъдие

Предлаганата реформа на съдебната карта в България без широко обществено обсъждане крие много рискове - около това становище се обединиха юристи и ръководители на институции на  среща  във Видин, на която бе обсъден  "Модел 4"  за оптимизация на съдебната карта на българските съдилища и прокуратури и разработване на единна информационна система на..

публикувано на 14.06.21 в 13:39

Кметският наместник на село Ошане: Трябва държавна програма за подпомагане в пограничните райони

Ошане е малко село, встрани от главните пътища и в пограничен район. Какво е усещането тук за принадлежността ни към ЕС? Чувстват ли се хората в Ошане пълноправни жители на Общността или само знамето на ЕС на сградата на кметството над налепените на таблото отдолу некролози подсказва, че и това селце е в границите му? Имат ли същите права тук хората и..

публикувано на 11.06.21 в 16:00

Заради решението на екоминистъра - протести ще блокират Е-79 и Петрохан

Процедурата за оценката за въздействие върху околната среда на прединвестиционното проучване на трасето за тунел под Петрохан е спряна от екоминистерството . Причината е, че новият път и тунелът преминават през няколко защитени територии, съобщават от МОСВ. Решението е разписано на 31 май . Решението е незаконосъобразно, аргументираха се на..

публикувано на 10.06.21 в 10:35

Отклоняват тировете от околовръстния път на Видин

"Пътна полиция" отклонява от околовръстния път на Видин тежкотоварните автомобили , чакащи за Дунав мост 2. Временната организация на движение е по разпореждане на пътната агенция. Тировете се пренасочват по бившето трасе за ферибота, каза главен инспектор Владимир Герасимов, началник на сектор "Пътна полиция" към Областната дирекция на МВР..

публикувано на 09.06.21 в 16:00

Пострадали сте при катастрофа- потърсете защита!

От началото на годината в област Видин няма загинали при катастрофи. Ранените са 34, спрямо 31 за миналата година.145 е общият брой на пътнотранспортните произшествия. Има установени водачи, употребили алкохол или наркотици. "Всички знаем, че употребата на алкохол и наркотици и след това управление на моторно превозно средство под влиянието на..

публикувано на 07.06.21 в 14:02

Емилия Крумова: Свободата е най-голямото богатство на Неговановци

С "Посоките на делника" гостуваме на село Неговановци. То е част от прочутата със своите лозя и ароматни вина община Ново село. Лозарството и винопроизводството са основен поминък и за Неговановци, където се отглеждат около 2000 декара лозя, изградена е и изба. Цялата земеделска земя на селото се обработва, хората продължават да разчитат на..

публикувано на 04.06.21 в 16:30

Платформи в борбата с фалшивите новини и дезинформацията

Какво е факт и как да различаваме проверената и надеждна информация от фалшивите новини ? Как да познаем манипулативните твърдения , заливащи интернет и медийното пространство?  Фалшивите новини обслужват политически интереси , на мнение са видинчани , които посочиха, че на явлението може да се противодейства чрез задълбочена проверка..

публикувано на 03.06.21 в 10:40