Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Красимир Георгиев, АКАБ: Електронизацията ще сложи край на сивите практики

Снимка: 24 часа


Постоянното присъствие на България в челото на негативните класации относно броя на жертви по пътища категорично показва, че има нужда от промяна в обучението на бъдещите шофьори, заявяват от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, която е сред авторите на Наредба 37.

Учебната система трябва да се реформира, каза в "Посоките на делника" председателят Красимир Георгиев.

"Относно бранша - това е измислица на "Автомобилна администрация". Не може автоинструкторите да са бранш, те могат да бъдат синдикална група. Браншът са носителите на разрешително, т.е автошколите. На фона на 5 хиляди инструктори -50 недоволни са капка в морето. Това е повод да се спират реформите. Колкото по-дълго се спазва статуквото, толкова повече парите под масата вървят нагоре. Това ще е така, докато не се реформира учебната система. Бившият министър ще остане в историята като най-великия жонгльор. Тупаше топката непрекъснато. Ако беше направил и частица от това, което беше обещал, сигурно още щяха да бъдат на власт".

Електронизацията е единственият възможен начин, чрез който да спрат негативните тенденции, посочи още Георгиев.

"Казвам го отново: основната причина и основната възможност да няма толкова кръв на пътя е подобряване на обучението. Когато зад волана е един добре обучен водач, той е способен да попие всички недостатъци на останалите фактори, каквито са път, автомобил, организацията на движението и други. Не може да има съвременно обучение без електронизация. Срещу нея скача сивият сектор, наречен бранш. "Автомобилна администрация" подхранва този бранш, за да върви потока от пари. Една електронизация означава край на парите под масата. В момента учащите се да карат не излизат по магистрала, дори не напускат границите на града. Целият курс минава със скорост 20-30 километра в час, чат-пат включат и на трета предавка. Така минава и самият изпит, който минава със столевка от уважение. Когато излязат в автомобилния поток, където трябва да развият по-висока скорост, се размазват. Този "бранш" обаче не говори за потребителя, за продукта, а слушаме за накърнени интереси, понеже държавата пречи да се правят далаверите. Последната статистиката на Европейската комисия отново ни отрежда първо място сред броя на убитите по българските пътища. Една Румъния беше след нас преди години, а вече се отдалечава. Докато министри, играещи баскетбол, отделяйки едно измислено внимание на т.нар бранш, в другите държави правят така че да им оцеляват младите хора".

Действията на сегашния министър на транспорта са противозаконни, на мнение е Красимир Георгиев.

"Снощи (бел. ред. понеделник) имахме среща. На сегашния министър му казах, че не може да отмеми общественото обсъждане, което вече мина. Нататък всяко тупане на топката е противозаконно, начин да се запази статуквото, от което някой има сметка. Служебният премиер обяви, че това правителство ще направи реформи. Президентът каза, че ще има рестарт. Обаче в момента казваме, че ще правим нови срещи, обсъждания, нови концепции, само и само да държим корупционната схема. Правят се пари на фона на почернените майки. Какво може да излъчи такава среща? Да кажем на този бранш да си сподели желанията... Това ли е ролята на държавата, да гали нарушителите, да тормози тези, които са изрядни? Зададох аз въпрос, колко са регистрирани по ДДС? Никой. Глупост е, че електронната система нарушава Закона за личните данни. Нарушава ли се личната свобода, когато се ходи в банката? Когато катаджиите снимат по пътя, това нарушава ли личните свободи? На тези господа като им се нарушава толкова личната свобода, да отидат да копаят царевица. Там камери няма. Заради личната свобода на сивия сектор не приемам да умират млади хора. Не нарушава ли "бранша" правата на курсиста, когато му дава 10 часа, вместо законните? Да направим разграничение - недоволни са фалшивите инструкторчета".

Липсата на политическа воля в България винаги се оправдава с "липса на консенсус в бранша", посочи автоекспертът.

"Въпросът с цените е като да си купите пет хляба, а не три. Цената на хляба е една и съща, просто количеството е по-голямо. Смешно е да говорим за цена на курса. За нея се говори единствено в България от цяла Европа. Ние говорим само за цена, а същевременно тя е най-ниска в цял свят. Никой не отчита обаче цената на човешките животи. Преди няколко години предвидих, че броят на убитите ще се увеличава, че все повече млади хора ще загиват. Унищожихме обучението в България и сега плащаме голям данък, който ще става все по-голям. Държавата трябва да реформира тази корумпирана "Автомобилна администрация". Тя е точно некомпетентна толкова, колкото е и корумпирана. Ако обучението е стигнало дъното си, а то се е случило, "Автомобилна администрация" е 20 години след обучението. Електронизацията ще се случи. При предишния беше скиор, баскетболист и какъвто беше- не се случи. Сегашният министър говори за консенсус. Когато управлението говори за консенсус, значи че не иска да свърши работа. Консенсусът е утопия. Ако постигнем такъв, то няма нужда от Министерство на транспорта. Тези пари могат да отидат за здравеопазване".

Проектът за промени ще доведе до по-добро качество, до известляване на бранша и пълно задоволяване интересите на гражданите и обществото, е становището на Асоциацията.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Проф. Вили Лилков: Нужна е формула за съставяне на временно управление с конкретни задачи

Ситуацията в парламента, както и като цяло за българското общество е изключително тревожна, коментира професор Вили Лилков от "Синя България" . По думите му, последните парламентарни избори не са показали път пред българското общество, а много силно раздробяване на политическия пейзаж. На този фон  няма никаква възможност за съставяне на трайно..

публикувано на 16.07.24 в 16:06
Михаил Миков

Михаил Миков: Тежката политическа фрагментация е пречка за съставяне на редовно правителство

Тежката политическа фрагментация в страната е пречка за съставяне на редовно правителство, коментира председателят на 42-рото Народно събрание и бивш председател на БСП Михаил Миков . На последните избори той участва в политическото обединение "Левицата".      "Всичките опити да се състави правителство при такава фрагментация на Народното..

публикувано на 16.07.24 в 13:33

Обсъдиха състоянието на пътищата в област Видин

На проведено заседание на Областната комисия по безопасност на движението по пътищата (ОКБДП), ръководено от областния управител на област Видин Ани Арутюнян, бе представен анализ на пътнотранспортната обстановка на територията на област Видин за второто тримесечие на 2024 г. В заседанието участваха представители на регионални институции и общини ,..

публикувано на 15.07.24 в 14:53

Село Гомотарци - с бъдеще във винения туризъм и с грижа за опазване на миналото

Гостуваме на Гомотарци, едно село разположило се на брега на река Дунав.  Голямо  и красиво населено място, с няколко площада, с просторни и красиви къщи с големи дворове и трудолюбиви хора. Видинското село се гордее със запазената си църква, големия църковен двор, с ценните стенописи, които са реставриран и с новата трапезария към храма...

публикувано на 12.07.24 в 12:00

Калин Виденов: Геноцидът над Северозапада от страна на ГЕРБ продължава

Все по-илюзорни изглеждат шансовете за съставяне на редовен кабинет в рамките на настоящото Народно събрание.  Политическата криза в страната продължава да се задълбочава.  Предсрочните избори наближават с все по-голяма скорост, а единственият шанс да не се стигне до тях е експертен и технически кабинет с третия мандат.  Как се отразява дългогодишният..

публикувано на 11.07.24 в 10:00

Нуждае ли се от рестарт икономиката ни?

България трябва да извърши смели реформи на пазара на труда и в образованието, защото рискува икономиката ѝ да стане много неконкурентоспособна. Разходите за труд растат ударно и въпреки това не успяват да наваксат изоставането спрямо ЕС, а производителността остава ниска. Трябва да се подобри рязко и средата за инвестиции, които изостават..

публикувано на 10.07.24 в 10:45
Боян Минков, кмет на община Белоградчик

Боян Минков: Липсата на редовно правителство затруднява работата на общините

Общините са сред потърпевшите от политическата криза в страната ни, коментира кметът на Белоградчик Боян Минков . По думите му политиците трябва разберат, че хората все повече ще ги наказват по време на избори, като все по-малко гласуват. "Има огромни затруднения в работата на общините и ние, кметовете, го усещаме най-силно, защото сме..

публикувано на 09.07.24 в 14:26