Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Красимир Георгиев, АКАБ: Електронизацията ще сложи край на сивите практики

Снимка: 24 часа


Постоянното присъствие на България в челото на негативните класации относно броя на жертви по пътища категорично показва, че има нужда от промяна в обучението на бъдещите шофьори, заявяват от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, която е сред авторите на Наредба 37.

Учебната система трябва да се реформира, каза в "Посоките на делника" председателят Красимир Георгиев.

"Относно бранша - това е измислица на "Автомобилна администрация". Не може автоинструкторите да са бранш, те могат да бъдат синдикална група. Браншът са носителите на разрешително, т.е автошколите. На фона на 5 хиляди инструктори -50 недоволни са капка в морето. Това е повод да се спират реформите. Колкото по-дълго се спазва статуквото, толкова повече парите под масата вървят нагоре. Това ще е така, докато не се реформира учебната система. Бившият министър ще остане в историята като най-великия жонгльор. Тупаше топката непрекъснато. Ако беше направил и частица от това, което беше обещал, сигурно още щяха да бъдат на власт".

Електронизацията е единственият възможен начин, чрез който да спрат негативните тенденции, посочи още Георгиев.

"Казвам го отново: основната причина и основната възможност да няма толкова кръв на пътя е подобряване на обучението. Когато зад волана е един добре обучен водач, той е способен да попие всички недостатъци на останалите фактори, каквито са път, автомобил, организацията на движението и други. Не може да има съвременно обучение без електронизация. Срещу нея скача сивият сектор, наречен бранш. "Автомобилна администрация" подхранва този бранш, за да върви потока от пари. Една електронизация означава край на парите под масата. В момента учащите се да карат не излизат по магистрала, дори не напускат границите на града. Целият курс минава със скорост 20-30 километра в час, чат-пат включат и на трета предавка. Така минава и самият изпит, който минава със столевка от уважение. Когато излязат в автомобилния поток, където трябва да развият по-висока скорост, се размазват. Този "бранш" обаче не говори за потребителя, за продукта, а слушаме за накърнени интереси, понеже държавата пречи да се правят далаверите. Последната статистиката на Европейската комисия отново ни отрежда първо място сред броя на убитите по българските пътища. Една Румъния беше след нас преди години, а вече се отдалечава. Докато министри, играещи баскетбол, отделяйки едно измислено внимание на т.нар бранш, в другите държави правят така че да им оцеляват младите хора".

Действията на сегашния министър на транспорта са противозаконни, на мнение е Красимир Георгиев.

"Снощи (бел. ред. понеделник) имахме среща. На сегашния министър му казах, че не може да отмеми общественото обсъждане, което вече мина. Нататък всяко тупане на топката е противозаконно, начин да се запази статуквото, от което някой има сметка. Служебният премиер обяви, че това правителство ще направи реформи. Президентът каза, че ще има рестарт. Обаче в момента казваме, че ще правим нови срещи, обсъждания, нови концепции, само и само да държим корупционната схема. Правят се пари на фона на почернените майки. Какво може да излъчи такава среща? Да кажем на този бранш да си сподели желанията... Това ли е ролята на държавата, да гали нарушителите, да тормози тези, които са изрядни? Зададох аз въпрос, колко са регистрирани по ДДС? Никой. Глупост е, че електронната система нарушава Закона за личните данни. Нарушава ли се личната свобода, когато се ходи в банката? Когато катаджиите снимат по пътя, това нарушава ли личните свободи? На тези господа като им се нарушава толкова личната свобода, да отидат да копаят царевица. Там камери няма. Заради личната свобода на сивия сектор не приемам да умират млади хора. Не нарушава ли "бранша" правата на курсиста, когато му дава 10 часа, вместо законните? Да направим разграничение - недоволни са фалшивите инструкторчета".

Липсата на политическа воля в България винаги се оправдава с "липса на консенсус в бранша", посочи автоекспертът.

"Въпросът с цените е като да си купите пет хляба, а не три. Цената на хляба е една и съща, просто количеството е по-голямо. Смешно е да говорим за цена на курса. За нея се говори единствено в България от цяла Европа. Ние говорим само за цена, а същевременно тя е най-ниска в цял свят. Никой не отчита обаче цената на човешките животи. Преди няколко години предвидих, че броят на убитите ще се увеличава, че все повече млади хора ще загиват. Унищожихме обучението в България и сега плащаме голям данък, който ще става все по-голям. Държавата трябва да реформира тази корумпирана "Автомобилна администрация". Тя е точно некомпетентна толкова, колкото е и корумпирана. Ако обучението е стигнало дъното си, а то се е случило, "Автомобилна администрация" е 20 години след обучението. Електронизацията ще се случи. При предишния беше скиор, баскетболист и какъвто беше- не се случи. Сегашният министър говори за консенсус. Когато управлението говори за консенсус, значи че не иска да свърши работа. Консенсусът е утопия. Ако постигнем такъв, то няма нужда от Министерство на транспорта. Тези пари могат да отидат за здравеопазване".

Проектът за промени ще доведе до по-добро качество, до известляване на бранша и пълно задоволяване интересите на гражданите и обществото, е становището на Асоциацията.



Вижте още

Върбово - селото с най-старата църква в област Видин

Днес ще посетим село Върбово в община Чупрене, област Видин. Разположено е на 480 метра надморска височина в Предбалкана, югозападно от рида Ведерник. Намира се на 10 километра южно от град Белоградчик и на 10 километра североизточно от границата със Сърбия.  Северно от селото преминава Върбовска река, която пресича Ведерник и е десен приток на..

публикувано на 23.02.24 в 17:30
Ивайло Илиев

Ивайло Илиев: Разписаният механизъм щеше да спести различните прочити

Меморандум, който да се превърне в договор с ГЕРБ-СДС, е изготвен от партньорската коалиция в управлението ПП-ДБ.  В документа са включени основните цели пред изпълнителната власт за следващите девет месеца.  Ако не бъде постигнато съгласие, ще последват избори, предупреждават от формацията.  Позицията на демократичното обединение е резултат от..

публикувано на 22.02.24 в 10:00

Европейска класация: България е най-добрата бизнес дестинация в Централна и Източна Европа

България бе отличена като най-доброто място за стартиране на бизнес сред страните от Централна и Източна Европа в класация на Euronews Business. Въпросната медия посочва в свой анализ общо пет европейски държави, в които създаването на малък и среден бизнес е най-лесно, а институциите там са отворени и гостоприемни както за местни, така..

публикувано на 21.02.24 в 10:45

Децата и електронните устройства - опасности, митове и реалности

96% от българчетата гледат по няколко часа дневно телевизия, 83% използват смартфон, показва проучване на "Сова Харис". Резултатите бяха представени на организирана от СЕМ дискусия на тема "Децата и медиите". Едва 13 на сто от подрастващите четат книги за удоволствие, а родителите не са достатъчно запознати какво децата им гледат в интернет и по..

публикувано на 20.02.24 в 12:58

Жители на Видин и Враца се оплакват от лошо качество на водата и високи сметки заради "общо потребление"

От 1 януари цената на водата, която плащаме на ВиК- Видин е по- висока. Потребителите, които живеят в сгради етажна собственост и имат общ водомер, плащат допълнителни количества вода или т.нар. "общо потребление", когато е отчетена разлика между показанията на общия водомер и сумата от индивидуалните водомери. При някои проблемът е от години, на..

публикувано на 19.02.24 в 17:29
Мария Тодорова, кмет на община Чупрене

Кметът на община Чупрене към младите: Елате при нас!

Екипът на Радио ВИДИН гостува на едно малко бижу в Българския Северозапад. Така атрактивно представя Чупрене Мария Тодорова, която е кмет на общината от няколко месеца.  Село Чупрене е административен център на общината. Населеното място е разположено в подножието на Стара планина. В общината живеят 1700 души. Чупрене и Горни Лом са..

публикувано на 16.02.24 в 12:30
Теодора Йовчева

Теодора Йовчева: Спорът за МВнР е заради институционални връзки с външните партньори

Въпросът относно името на следващия външен министър, който раздели партньорите във властта, не е решен, но преговорите с Мария Габриел за бъдещия ротационен кабинет продължават без напрежение, обяви Николай Денков.  От Продължаваме промяната заявиха, че не са променили позицията си за това кой трябва да бъде дипломат №1, но финалното решение ще..

публикувано на 15.02.24 в 10:00