Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Красимир Георгиев, АКАБ: Електронизацията ще сложи край на сивите практики

Снимка: 24 часа


Постоянното присъствие на България в челото на негативните класации относно броя на жертви по пътища категорично показва, че има нужда от промяна в обучението на бъдещите шофьори, заявяват от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, която е сред авторите на Наредба 37.

Учебната система трябва да се реформира, каза в "Посоките на делника" председателят Красимир Георгиев.

"Относно бранша - това е измислица на "Автомобилна администрация". Не може автоинструкторите да са бранш, те могат да бъдат синдикална група. Браншът са носителите на разрешително, т.е автошколите. На фона на 5 хиляди инструктори -50 недоволни са капка в морето. Това е повод да се спират реформите. Колкото по-дълго се спазва статуквото, толкова повече парите под масата вървят нагоре. Това ще е така, докато не се реформира учебната система. Бившият министър ще остане в историята като най-великия жонгльор. Тупаше топката непрекъснато. Ако беше направил и частица от това, което беше обещал, сигурно още щяха да бъдат на власт".

Електронизацията е единственият възможен начин, чрез който да спрат негативните тенденции, посочи още Георгиев.

"Казвам го отново: основната причина и основната възможност да няма толкова кръв на пътя е подобряване на обучението. Когато зад волана е един добре обучен водач, той е способен да попие всички недостатъци на останалите фактори, каквито са път, автомобил, организацията на движението и други. Не може да има съвременно обучение без електронизация. Срещу нея скача сивият сектор, наречен бранш. "Автомобилна администрация" подхранва този бранш, за да върви потока от пари. Една електронизация означава край на парите под масата. В момента учащите се да карат не излизат по магистрала, дори не напускат границите на града. Целият курс минава със скорост 20-30 километра в час, чат-пат включат и на трета предавка. Така минава и самият изпит, който минава със столевка от уважение. Когато излязат в автомобилния поток, където трябва да развият по-висока скорост, се размазват. Този "бранш" обаче не говори за потребителя, за продукта, а слушаме за накърнени интереси, понеже държавата пречи да се правят далаверите. Последната статистиката на Европейската комисия отново ни отрежда първо място сред броя на убитите по българските пътища. Една Румъния беше след нас преди години, а вече се отдалечава. Докато министри, играещи баскетбол, отделяйки едно измислено внимание на т.нар бранш, в другите държави правят така че да им оцеляват младите хора".

Действията на сегашния министър на транспорта са противозаконни, на мнение е Красимир Георгиев.

"Снощи (бел. ред. понеделник) имахме среща. На сегашния министър му казах, че не може да отмеми общественото обсъждане, което вече мина. Нататък всяко тупане на топката е противозаконно, начин да се запази статуквото, от което някой има сметка. Служебният премиер обяви, че това правителство ще направи реформи. Президентът каза, че ще има рестарт. Обаче в момента казваме, че ще правим нови срещи, обсъждания, нови концепции, само и само да държим корупционната схема. Правят се пари на фона на почернените майки. Какво може да излъчи такава среща? Да кажем на този бранш да си сподели желанията... Това ли е ролята на държавата, да гали нарушителите, да тормози тези, които са изрядни? Зададох аз въпрос, колко са регистрирани по ДДС? Никой. Глупост е, че електронната система нарушава Закона за личните данни. Нарушава ли се личната свобода, когато се ходи в банката? Когато катаджиите снимат по пътя, това нарушава ли личните свободи? На тези господа като им се нарушава толкова личната свобода, да отидат да копаят царевица. Там камери няма. Заради личната свобода на сивия сектор не приемам да умират млади хора. Не нарушава ли "бранша" правата на курсиста, когато му дава 10 часа, вместо законните? Да направим разграничение - недоволни са фалшивите инструкторчета".

Липсата на политическа воля в България винаги се оправдава с "липса на консенсус в бранша", посочи автоекспертът.

"Въпросът с цените е като да си купите пет хляба, а не три. Цената на хляба е една и съща, просто количеството е по-голямо. Смешно е да говорим за цена на курса. За нея се говори единствено в България от цяла Европа. Ние говорим само за цена, а същевременно тя е най-ниска в цял свят. Никой не отчита обаче цената на човешките животи. Преди няколко години предвидих, че броят на убитите ще се увеличава, че все повече млади хора ще загиват. Унищожихме обучението в България и сега плащаме голям данък, който ще става все по-голям. Държавата трябва да реформира тази корумпирана "Автомобилна администрация". Тя е точно некомпетентна толкова, колкото е и корумпирана. Ако обучението е стигнало дъното си, а то се е случило, "Автомобилна администрация" е 20 години след обучението. Електронизацията ще се случи. При предишния беше скиор, баскетболист и какъвто беше- не се случи. Сегашният министър говори за консенсус. Когато управлението говори за консенсус, значи че не иска да свърши работа. Консенсусът е утопия. Ако постигнем такъв, то няма нужда от Министерство на транспорта. Тези пари могат да отидат за здравеопазване".

Проектът за промени ще доведе до по-добро качество, до известляване на бранша и пълно задоволяване интересите на гражданите и обществото, е становището на Асоциацията.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Толовица- красиво, спокойно и безлюдно село

Днес ще посетим село Толовица в община Макреш. Намира се в изключително красива местност по течението на две малки реки, а районът наоколо е зает от гъсти гори. Според местна легенда, първият жител на Толовица се е заселил тук при малко изворче, а селото е кръстено на жена му.  В близост до Толовица започва природният резерват "Магурата", защитен..

публикувано на 20.12.24 в 13:13
Стоил Цицелков

Стоил Цицелков: Нуждаем се от политици, не от партизани в окопите или знаменосци на средновековна чета

Първият мандат за съставяне на правителство ще бъде връчен след Нова година.  Междувременно ГЕРБ и останалите формации продължават да търсят формула за парламентарно мнозинство.  Ще завършат ли преговорите с успех?  Ще посрещнем ли 2025 година с редовен кабинет?  Динамиката на политическата ни сцена дискутираме с изборния експерт Стоил..

публикувано на 19.12.24 в 10:00

Справя ли се туризмът в условията на политическата криза?

Над 100 000 българи ще посрещнат празниците зад граница в края на тази година. От тях около 60% ще посетят близки и приятели, докато останалите ще предпочетат разнообразни туристически дестинации. Тази година празничният период е повече от 10 дни - от 20 декември до 2 януари, което насърчава както семейните, така и корпоративните пътувания...

публикувано на 18.12.24 в 10:45
Румен Гълъбинов

Румен Гълъбинов: Скорошното ни влизане в еврозоната е напълно реално и постижимо

Ставаме ли бавно, но сигурно, пълноправни, равнопоставени и интегрирани европейци? След приемането ни и в сухопътния Шенген, трябва ли следващата ни цел да бъде еврозоната? По темата в "Посоките на делника" разговаряме с икономиста Румен Гълъбинов. "България и Румъния дълго време понасяха негативи, преки и косвени загуби, както и пропуснати..

публикувано на 17.12.24 в 13:25

Росица Кирова: Шенген ще се отрази положително на Видин

България и Румъния стават пълноправни членове на Шенгенското пространство на свободно движение на хора и стоки, след от 1 януари 2025 г. От този момент българите ще могат да пътуват напълно свободно през българо-гръцката граница. В рамките на 6 месеца ще се запази граничният контрол между България и Румъния, но той ще бъде много по-облекчен...

публикувано на 17.12.24 в 11:29

Съобразени ли са специалностите в образованието с нуждите на пазара на труда

На кръгла маса за образованието и пазара на труда бяха идентифицирани основни проблеми в сферата на образованието. Сред тях са: нисък дял на учениците, завършващи средно образование - около 50%; несъответствие между образованието и нуждите на пазара на труда; нужда от популяризиране на професионалното образование; остарели методи на..

публикувано на 16.12.24 в 15:32

Хората на Хубавене - всички заедно в труд и празник

Екипът на Радио ВИДИН гостува на село Хубавене, община Роман. Местните не помнят откъде се е появило днешното име, но смятат, че идва от факта, че в него живеят добри, работни и хубави хора.  До селото ни отвежда нов, асфалтиран път. В центъра ни посреща кокетно малко площадче, тук е и паметникът на загиналите във войните 1912-1913, 1915-..

публикувано на 13.12.24 в 12:00