"Министерството на регионалното развитие и благоустройството започна една сериозна акция по проверка на всички важни трасета и магистрали, които се строят в България. Днес правим проверка на пътя, който е между Ботевград и Видин. Проверили сме всички проблеми, които знаем, че има по трасето във връзка с проектите. Това, което мога да ви кажа е, че по цялото трасе, където има фронт да се строи, се строи. Това за съжаление са само отделни участъци, но по това трасе можем да кажем, че се строи наистина на пълни обороти. За съжаление по това трасе има няколко проблема, които може да се каже, че ще забавят цялостното изграждане на трасето. Това са частта, която е между Ружинци и Монтана. В тази част имаме подробен устройствен план, който е в съда. Хубавото е, че е изготвен. Ноември месец е делото. Имало е едно дело септември. Отложено е за ноември. Надяваме се през ноември месец съдът да реши разбира се в полза на държавата и да може да се пристъпва към отчуждаване и след това разрешение за строеж. Разбирате обаче, че за едно разрешение за строеж ще минат няколко месеца, което означава, че до средата на следващата година в най-добрия случай, на практика не може да започне строителство.
Най-лошият участък в този път мога да кажа е в частта между Монтана и между Враца, където истината е, че е имало предвидено трасе. Това трасе не е било одобрено и сега започваме наново. Това, което за съжаление намираме в голяма част от всички важни артерии, пътни артерии в България, обикновено в средата имаме проблем, т.е., както си позволих да кажа, тази строителна илюзия, която беше започнала, да се направи. Ние сега ще направим всичко възможно и го правим, да го превърнем в едно истинско реално строителство, те участъците, които са били занемарени във времето, да можем да наваксаме и да можем в тези участъци максимално бързо да извършим всички процедури и да дадем фронт да бъде извършено това строителство."
Като друг проблем, заложен при строителството на скоростния път, архитект Шишков посочи препроектирането на седем кръгови кръстовища, които са били включени в първоначалния проект. Те ще се заменят от кръстовища на две нива, проектите за които тепърва ще се одобряват.
Забавянето на строителството ще има последици за региона, смятат видинчани:
"Мисля, че за бизнеса най-вече ще има проблеми и за хората, на които се налага често да пътуват. От години чакат този път. Ще има още по-голяма безработица тук. За всички е притеснително, ако трябва да се допитат, референдум нещо да се направи. Трябва да се направи. Нали за това гласуваме. Сега се подготвяме за избори."
Според зам.-министър Шишков, оптимистичният срок за завършване на отсечките, които са в строеж, е между 28 и 53 месеца, както е по договор, а за връзката между Враца и Монтана все още не може да се прогнозира, тъй като процедурите започват отначало.
Все по-илюзорни изглеждат шансовете за съставяне на редовен кабинет в рамките на настоящото Народно събрание. Политическата криза в страната продължава да се задълбочава. Предсрочните избори наближават с все по-голяма скорост, а единственият шанс да не се стигне до тях е експертен и технически кабинет с третия мандат. Как се отразява дългогодишният..
България трябва да извърши смели реформи на пазара на труда и в образованието, защото рискува икономиката ѝ да стане много неконкурентоспособна. Разходите за труд растат ударно и въпреки това не успяват да наваксат изоставането спрямо ЕС, а производителността остава ниска. Трябва да се подобри рязко и средата за инвестиции, които изостават..
Общините са сред потърпевшите от политическата криза в страната ни, коментира кметът на Белоградчик Боян Минков . По думите му политиците трябва разберат, че хората все повече ще ги наказват по време на избори, като все по-малко гласуват. "Има огромни затруднения в работата на общините и ние, кметовете, го усещаме най-силно, защото сме..
Ако политиците в България не успеят да се разберат и се стигне до нови избори, се усложняват задачите, свързани със стратегическите цели на страната ни- Еврозоната и Шенген, коментира икономистът и финансист Румен Гълъбинов. По думите му, има риск и да не получим в пълен размер средствата по Плана за възстановяване и устойчивост. "Планът за..
Работата без трудов договор е нарушение, за което в Кодекса на труда изрично е регламентирано, че не може да е маловажно . Затова винаги, при установяване на такова нарушение, се налага санкция, която не може да бъде по-малка от 1500 лева и може да достигне до 15 000 лв. Много е важно всеки работник да разбере, че когато се съгласява да работи без..
Публичните финанси на България губят близо 3 млрд. лева на година, заради невнесени данъци и осигуровки, вследствие на недекларирана заетост. Изводът е на Асоциация на индустриалния капитал в България. Типичните проявления на недекларирана заетост са няколко и те се променят през годините в зависимост от степента на контрол и в зависимост от..
Проблеми с покритието на мобилните оператори, безработица и бедност притесняват жителите на кулското село Старопатица . Възрастните се оплакват, че поради липсата на постоянна телефонна връзка са затрудени да търсят лекарска помощ, когато им се наложи. По-младите негодуват, че нямат работа и не могат да се грижат по най-добрия начин за децата си...