Има и предложения, които касаят превозвачите. Предвижда се от юли тази година актуализация на размера на тол таксата за тежкотоварните автомобили над 3,5 тона, които също ще заплащат реална тол такса и за второкласната пътна мрежа. Идеята е основният приход за поддръжка на републиканските пътища в страната да идва от тол такси, събирани от тежкия трафик, а не както досега от винетните такси за леки автомобили, като по този начин да се спазва принципът "ползвателят/замърсителят плаща".
Според Анани Милков, управител на транспортна фирма от Видин, увеличението на тол таксата ще се отрази негативно на джоба на крайния потребител:
"Тол таксите искат да се вдигат, така че народът по някакъв начин се настройва против транспорта. Така го виждам като чета коментари и т.н. Но хората не правят сметка, че това всичко се отразява на крайния потребител. Имам предвид, че като ми вдигнат на мен разходите, се дига цената на курсовете, това се разпределя върху товара. Този товар отива в магазините и се плаща по-голяма цена от крайния потребител. Реално погледнато е точно така, но някои хора не могат да го разберат. Тези 10 лв., които ще се свалят от леките коли, по този начин подлъгват народа, мисля, че не е кой знае какво. Това е на година, 4 банички ощетяват народа с тези 10 лв... Относно пътищата, плащаме, за да си чупим колите, плащаме нещо, което евентуално, ако не се открадне, ще се направи в бъдеще, ама ние в тази кола се возим от доста години. Нашият край в момента, не знам каква е тази политика, но целият трафик е пуснат да се движи по пътя Арчар-Монтана, който миналата година беше нов. В момента вече е много зле работата. Не знам защо транзитният трафик трябва и там разни други чужденци трябва да минават по път, който не се плаща, а не минават по Е79, където се плаща. Нямам обяснение... Вече отдавна съм спрял да бъда оптимист, гледаме да преживяваме, последно време това е. Навсякъде по другите страни слушам, е имало помощи, финансови и т.н. само при нас няма нищо, при нас има само задължения".
Мнението на шофьори на леки автомобили за промените е различно. Едни приветстват намалението на винетките, докато други са скептично настроени. Всички обаче са обединени около това, че пътищата са в лошо състояние.
"Винетките си правят далаверите, няма пътища хубави, само друс, друс, друс. Едва ли ще е добре като намалят винетките... Намаляването на винетките- какви винетки, какви пътища имаме ние... Още трябва да ги намалят, защото нямаме никакви пътища, трагични са. Сменям носачи и тампони през 3 месеца... Пълна глупост, после ще почнат да казват, че няма пари, това ще им бъде козът. Тия 10 лв. не са проблем за никой, 2 кутии цигари... Пътищата ги развалят големите камиони, а не нашата кола и ние, 1- 2 пъти в месеца я ползваме..."
Междувременно днес след среща между превозвачите и министъра на регионалното развитие Гроздан Караджов е създадена работна група, която ще обсъди предложенията на превозвачите и държавата. Към момента от страна на министерството не са поемани ангажименти.
Днес ще си говорим за самотата. Но по-скоро ще си поговорим за нея, като я погледнем от хубавата страна, защото самотата оставя пространство за самоопознаване. Знаете, когато сме сами, имаме повече шанс да се обърнем към вътрешния си свят без външни влияния. Това е моментът, в който можем да разберем кои сме, какво обичаме, какви са..
ТикТок и други социални медии са въздействащи върху младежите, които често търсят популярност и начин да се харесат на своите връстници. Почти ежедневно в такъв тип платформи добиват популярност екстремни предизвикателства, които насърчават опасно поведение сред младите хора. Такова предизвикателство, нашумяло в последно време, е прекомерната..
От днес, 24-ти до 28-ми февруари, започва Седмица на професионалните умения , която е инициатива на Европейската комисия. Това е нещо, което се прави за първи път през 2016 година и с времето се утвърдило като важна кампания. Целта е да популяризира професионалното образование и обучение като кариера и път за учене. Много хора не осъзнават..
Преди 147 години Видин е освободен от османска власт. Този исторически момент се случва след дълга и тежка борба, водена от различни народи в региона, които искат да се освободят от османското иго. Въоръжената борба на балканските народи от периода 1875-1876 година допълнително засилва кризата, която вече е обхванала Османската империя...
Елвис Пресли е добре познат както на по-старите поколения, така и на младите. Той е икона от света на музиката и животът и смъртта му винаги са предизвиквали огромен интерес. Дори десетилетия след неговата кончина почитателите му не могат да приемат ранната му смърт и начина, по който си отива от този свят. Не по- малък интерес предизвиква..
"Неделник" е тук. Личното тефтерче на Васил Левски се смята за една от светините на нашето национално Възраждане. В този автентичен документ можем да открием не само Апостола на свободата в ролята му на революционер, на комитетски деец, на конспираторa, който замисля нелегална мрежа, която трябва да сложи край на чуждото господство, но..
Неделята, която отбелязваме днес е Неделя Месопустна . "В името на Отца и Сина, и Светия Дух! В днешния неделен ден ние си припомняме всичко, което Господ е казал за Страшния, за последния Негов Съд, затова и тази неделя на езика на църковния Устав се нарича Неделя за Съда . Съдът е непременно условие за изява на..