Природа и технологии съчетани в български велосипед

Снимка: galex.bike

Днес ще ви запознаем с една българска технологична гордост. Става въпрос за един уникален велосипед, който грабва с визията си и би накарал всеки да затаи дъх. Създателите му Галин Бонев и Галин Атанасов го наричат „Галекс”. Двамата варненци споделят, че на специализираното изложение Eurobike в Германия през август тази година, той е признат за един от най-красивите в класа си. За иновативното превозно средство сега ни разказва Галин Бонев, основател и управител на фирмата производител.

Ние се занимаваме вече над 3 години с производство само на електрически велосипеди. Започнахме с изработка на алуминиеви рамки, но решихме, че може да направим нещо по-различно и невиждано досега в света - първият дървен електрически велосипед с вградена в рамката батерия. При него електрическият двигател е монтиран на средното движение, където са педалите. Това изисква специална рамка, която в частта между задвижването и кормилото побира батерията.

В света има много дървени електрически велосипеди, но при тях моторът е в задната главина „хъб”, а батерията често бива прикачена за багажника на колелото. Следователно това са стандартни дървени рамки за велосипеди, които са преправени на електрически. Тази концепция се разминава с вижданията на българските производители.

Ние успяхме да вградим мотора в средата и батерията в рамката. Нашия опит с електрическите велосипеди ни даде увереност, че ще можем да се справим с този предизвикателен проект. Другото, което беше от полза, е приятелство ми с дърводелец, занимаващ се само с изработка на бутикови мебели от масив и притежаващ над 20-годишен опит в тази сфера. Той ни помогна, със своите знания, за свойствата и качествата на всеки вид дървесина.

Рамката на велосипеда е направена от два вида дърво. Сърцевината е от ясен. Той носи цялата конструкция на колелото. Самото дърво има широко приложение в спортните уреди, заради своята еластичност и здравина. От двете страни на ясена е залепен дървен материал, пурпурно сърце. Той притежава силно наситен червен цвят, които не се нуждае от лакиране и придава на велосипеда изискан вид. Цялата рамка е проектирана и изработена само от дърво и няма метална основа в себе си. Но каква е цената за такова качество?

Цената за такъв тип уникален
велосипед не е висока. Разбира се, целевият ни пазар е Западна Европа и САЩ. Там хората са свикнали да плащат между 3-4000 евро за стандартни велосипеди в серийно производство. При нас всичко по колелото е изцяло ръчна изработка, така че срещу високата му стойност хората получават един уникален продукт. Всяко колело е различно заради цветовете на дървесината и различните жили във всяко дърво. На практика получавате един жив продукт.

Създателите на „Галекс” са се опитали да запазят усещането, като при стандартен велосипед. Неговата система за задвижване е спомагателна с различни степени и изисква от водачите да въртят педалите. С едно зареждане на батерията могат да се изминат около 50 километра. Всички настройки и самото управление са направени много интуитивно. Колелото има вграден GPS и постоянна връзка с интернет. Така, чрез смартфон приложение, по всяко време, можете да следите, къде точно се намира вашият велосипед. Всичко това ли се произвежда в България?

Освен рамката, ние произвеждаме и батериите. Това е нещо, с което се гордеем, тъй като направата им е един труден процес. Но в България има достатъчно квалифицирани инженери и заедно с необходимата апаратура ние можем да гарантираме една надеждна и сигурна за използване батерия. Знаете какви проблеми имаха наскоро други фирми точно с това. Самите енергийни клетки са групирани така, че да не са в противоречие с дизайна и визията на колелото. Останалите части по велосипеда са внос, но без компромиси в качеството им.

Още от рубриката
Вероника де Буур

Гимнастика и танци за бебета и възрастни с млад дух

„Всички ние танцуваме. Потропваме с крак, барабаним с пръсти и се движим ритмично, когато чуваме музика. Танцът е нещо естествено, което ни идва отвътре. Затова танцувайте!“ – приканва Вероника де Буур. От най-ранна детска възраст Вероника..

публикувано на 25.09.18 в 12:26

Проектът „Резиденция баба” сближава пъстрия селски бит с технологичните ресурси на града

„Надеждата за промяна към нещо по-добро не се изтърква, като билет от лотария, тя се постига стъпка по стъпка“ – това убеждение споделят десетки млади хора, които имат желание да работят и да развиват обществото, в което живеят. Убедени, че мечтите..

публикувано на 23.09.18 в 08:00

Възстановка „Независимостта: 1908 г.“ и пътуване с „Корона експрес“

На 23 септември по случай 110-годишнината от обявяването на независимостта на България община Велико Търново, Регионалният исторически музей и БДЖ организират възстановка   на посрещането на княз Фердинанд на гара Трапезица и обявяването на..

публикувано на 22.09.18 в 08:00