Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Летният туристически сезон в България е бил много успешен

Румен Драганов
Снимка: БГНЕС

Директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов обяви, че летният туристически сезон в България тази година е бил много успешен. Пред агенция БГНЕС той уточни, че до края на август в страната са влезли над 8,3 млн. чуждестранни посетители, а ако към тях са добавят и пътуванията на българи през лятото, годината ще приключи с близо 11 млн. и 600 хил. туристи, или с ръст от над 8 на сто. През лятото най-много туристи са дошли от ЕС. Ключов пазар за българския туризъм е Германия, но сега Чехия, Полша и Словакия също са генерирали много високи обеми. Само от Гърция годишно пристигат над 1,5 млн. туристи, а от Великобритания и Австрия посещенията са над 200 000. Силен принос към нарастването имат нискотарифните авиокомпании. Те и в момента продължават да летят към страната, а това означава, че секторът ще продължи да реализира печалби, главно в културния и историческия туризъм. През 2017 г. за първи път се е променило съотношението между летен и морски туризъм. Морският туризъм е бил в стагнация заради недостатъци в подхода и начина за свързване с туристите, както и заради силно изоставане в маркетинга и рекламата, засягащи Черноморието, отчита Институтът за анализи и оценки в туризма. Тази година е показала също, че българските хотелиери и ресторантьори са започнали да разбират важността на заплащането на работещите в отрасъла и вероятно 2017-а ще приключи с около 33 на сто ръст на заплатите на туристическия персонал. Започнало е да се налага разбирането, че проблемът с кадрите не се решава чрез увеличаването на местата в училищата за туризъм, а по пътя на увеличаване на заплатите, което предотвратява изтичането на квалифицирани специалисти в чужбина. Записванията за зимния сезон отсега показват ръст от 10 процента. Институтът за анализи и оценки в туризма отдава този факт отново на нискотарифните и чартърните полети, както и на балнео, СПА и уелнес туризма.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Снимка: Youtube / World Buzz Channel

Японска телевизия популяризира България като туристическа дестинция

Японската телевизия Fuji TV засне епизоди, с които представя България пред японското общество. Снимачният процес е осъществен в сътрудничество с българското посолство в Токио, съобщиха от дипломатическото ни представителство...

публикувано на 09.04.24 в 11:26

Google актуализира функцията си за навигация с нови снимки от нашата страна

Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..

публикувано на 06.04.24 в 09:10

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10