Министерството на туризма предоставя нова възможност на туристите да открият България и да преживеят своето ново приключение у нас. Първата българска услуга в търсачката на Viber стана възможна в резултат на сътрудничеството на министерството с интернет портала IloveBulgaria.Една от целите на проекта Viber chat extension, според министъра на туризма Николина Ангелкова, е популяризирането на туристическите дестинации, включително и за българите. Всеки, който използва програмата за безплатни разговори и съобщения Viber може да свали приложението „Аз обичам България” и да научи нещо ново за страната ни. В момента IloveBulgaria включва над 5000 туристически забележителности, включително 100-те Национални туристически обекта (НТО). Добавен е и QR код, който при сканиране с мобилен телефон, представя подробна информация за дадената забележителност. При всяко сканиране, потребителят получава и определен брой точки, които му носят награда. Така шансът да посети повече от един туристически обект, използвайки тази програма, също е по-голям. Работи се и по видеоклиповете за 100-те НТО, които ще допълват съдържанието, както и по превода на информацията на 12 езика, който ще е факт до следващото лято.
По последни данни потребителите на Вайбър надхвърлят 900 млн. души, като само у нас те са над 3.5 млн. Статистиката сочи още, че по-голямата част от туристите резервират своята почивка на базата на препоръки, прочетени онлайн, а 8 от всеки 10 пътуващи предпочитат да поемат по създаден от тях маршрут. IloveBulgaria има над 40 хил. последователи в социалните мрежи, над 70 хил. души говорят за него, а споделянията са повече от 2 млн. В тази връзка приложението е една от възможностите за популяризиране на България чрез дигиталния маркетинг, от който страната ни ще има все повече ползи. Защо той е важен, обяснява министър Ангелкова:
През последните години ползването на интернет с цел туризъм нараства с около 10%, като повече от 37 на сто от потребителите на мобилни устройства резервират своите почивки чрез тях, което също е показателно за това, че той е изключително важен. И това, което правим съвместно с нашите партньори, показва, че сме на прав път.
Генералният мениджър на Viber за Централна и Източна Европа Атанас Райков обърна внимание защо е важно страната ни да бъде рекламирана в дигиталното пространство:
Най-важното нещо е, че вниманието на мобилните потребители в днешно време се прехвърля от социалните мрежи в приложенията за комуникация като Вайбър. Причината за това е, че ние даваме много голяма гъвкавост хората да обсъждат своите планове в групи, които имат все повече функции. Над 90% от потребителите ни използват приложението за текстови съобщения. Хората планират предварително къде да отидат и кои места да посетят. Все по-често това се случва в дигиталното пространство.
Ilovebulgaria e първият български сайт, който има партньорство с компанията, а логото и е наред с тези на Youtube и световната платформа за резервации на хотели Booking.com. Така България става първата в света със специално приложение, което представя туристическите и услуги във Viber.
С най-големия национален щанд от 300 квадратни метра България се представя на най-авторитетното туристическо изложение в Румъния. Събитието се провежда за 49-и път в най-големия изложбен център на Букурещ „Ромекспо“. От страната ни на форума..
Местността "Градището" в Западните Родопи е осеяна със скални силуети на хора и животни, които са били дооформени от човешка ръка преди близо 7 хиляди години. В наши дни тези загадъчни скулптури са достъпни благодарение на туристически маршрут, а мястото..
Имената на първите туристи, "покорили" Витоша, тяхната екипировка и маршрути на изкачване – с тези и много други любопитни експонати привлича вниманието на столичани изложбата "Туризмът на Витоша – от първите стъпки до днес". Тя е подредена в..
По повод предстоящия активен сезон Министерството на туризма започна проверки за нелоялни практики при организираните туристически пътувания. Двама..