Българите без коли не могат. Това се вижда от данните за броя на автомобилите и на населението в страната. При по-малко от 7 млн. население, според пътната полиция автомобилите в страната са около 4 милиона.
По-интересен е въпросът какви автомобили купуват българите. Резюмиран в две думи, отговорът е – коли на старо, преди всичко германски и за предпочитане дизел, каквито в самата Германия за пред изтегляне от пазара. Според Евростат, колите до 5 г. в България са едва 5%, или около 160 000, тези до 10 години са 10% сто, или около 400 000, а тези между 10 и 20 г. – 60%, или близо 2,4 млн. Най-старите автомобили – над 20-годишните, са близо 1 млн., което прави 25% от автомобилния парк.
Предпочитанията към по-старите коли се дължат на по-ниската покупателна способност на българите и точно поради тази причина средната цена на една кола, закупена на старо, е около 2 000 - 3 000 евро. Цените на новите автомобили започват от 10 000 евро нагоре и може лесно да се разбере защо при средна заплата от 644 евро за страната броят на новозакупените автомобили за една година е само около 35 000.
Но автомобилният сектор в България не се свежда само до колите по улиците, шосетата и магистралите. България е на едно от челните места в света по производството на резервни части, системи и компоненти за почти всички световни автомобилни марки. В страната работят над 250 компании от този бизнес и те дават работа на около 65 000 българи. Но амбициите на правителството са още по-големи и в момента се води люта битка за привличане на един от най-големите в света германски автомобилни производители, който да открие завод в България. За тази инвестиция големи шансове има и Турция, но България прави всичко възможно да убеди германските индустриалци, че тя е най-подходящото място за новия им завод. Според публикации в германски медии, предпочитанията засега клонят към Турция, но окончателното решение се очаква до месец. Успоредно с това се водят преговори за откриване на завод на голям южнокорейски производител на автомобили и на още един на компания от тази азиатска страна, която е световен лидер в производството на батерии за електрически автомобили. Като стана дума за електричество, трябва да се признае, че в България хибридните и изцяло електрическите леки коли не са все още много популярни. По последни данни в страната се движат около 800 изцяло електрически коли и над 2000 хибрида. В момента на вътрешния пазар се предлагат 18 различни марки автомобили с алтернативно задвижване, чиито цени варират между 30 хил. и 40 хил. евро. Според експерти в бранша, освен високата цена, една от главните пречки за развитието на този "транспорт на бъдещето" у нас са липсата на достатъчно зарядни станции за електромобилите и хибридните варианти, както и липсата на редица бонуси и отстъпки, предлагани в развитите европейски страни на собствениците на електромобили.
През нощта от запад на изток преваляванията от дъжд ще спират и облачността ще се разкъсва и намалява. В четвъртък , 11 септември, в Западна и Централна България ще бъде слънчево. В сутрешните часове в котловините видимостта ще е временно..
От Комисията за защита на потребителите разпоредиха незабавно изтегляне от пазара на два продукта, известни като енергиен сниф, които се вдишват през носа и са алтернатива на енергийните напитки. Продуктите са определени като сериозна заплаха за..
В световната класация България заема второ място в света по консумация на хляб, а Турция е на първо място, съобщава БНТ като цитира турския новинарски сайт "Йенигюн". Според статистиката спомената от изданието, в Турция един човек изяжда близо 200..
С трепет и вълнение над 55 хиляди българчета ще прекрачат за първи път училищния праг. На 16 септември първолаците ще влязат в ремонтираните класни стаи,..
Министърът на отбраната Атанас Запрянов отменя авиошоуто в Трета авиационна база заради катастрофа с учебно-транспортен самолет L-39 ZA, съобщи..
В "България днес" разказваме за училище "Св. св. Кирил и Методий" във Ванкувър, което ще отвори врати на 14 септември със специален филм, посветен на три..