В Националния военноисторически музей (НВИМ) в София е подредена изложба "Памет за бъдещето". С нея музеят подновява традицията в началото на всяка година да представя част от най-любопитните експонати, дарени през предходните години, една добра инициатива, която беше преустановена по време на пандемията.
В новата изложба, знакови за българската история личности са представени тъкмо чрез техни вещи и артефакти, получени от структури на Министерството на отбраната. Представени са емблематични експонати, като ръкописни записки на ген.-майор Георги Абаджиев, германска офицерска раница от Първата световна война, принадлежала на ген.-майор Марко Никифоров, саби на известната офицерска фамилия Кутинчеви, походна манерка от Балканската война и щик за пушка “Манлихер” на родоначалника на българската батална живопис Ярослав Вешин.
Сред по-съвременните артефакти е и летателен гащеризон и пилотски знаци на ген. Михо Михов. В последното издание на изложбата преди пандемията, в началото на 2020 г., пред публиката са представени близо 900 артефакта, принадлежали на известни български личности.
Снимки: НВИМ
Над 20 жени са убити от своя партньор или друг близък до тях мъж в България през миналата година, а регистрираните случаи на домашно насилие за 2023 година са близо 1400. Според сайта "Спасена" за първите шест месеца на 2024 г. най-малко десет са..
"Късносредновековно българско облекло и въоръжение" - така се нарича новата постоянна експозиция в крепостта "Баба Вида" във Видин. Тя запознава посетителите с облеклата, въоръжението и снаряжението от Късното средновековие по българските земи - от..
Българският фолклорен състав "Родина" с ръководител Райна Стаматова ще представя страната ни на ежегодния Културен фестивал на ЕС, който ще се проведе в парка "Лансдаун" в Отава на 13 юли 2024 г. Това съобщиха от Министерство на външните работи...
Данни от преброяването на населението у нас, проведено през 2021 година, сочат, че в страната живеят 654 547 лица, които имат призната трайно намалена..
"По един уникален начин е намерено, как всеки сектор в културата да се финансира погрешно. Хората на изкуството в момента работят точно като фабрики и вместо..