Какви участници в движението са велосипедистите провери Венцислав Величков.
"Велосипедистите, повечето от тях, са грамотни участници, но водачите на МПС карат много пъти с несъобразена скорост и ни притесняват... Има определени места за велосипедистите, обаче паркират колите. Опасни са велосипедистите, защото не гледат. Задължително се съобразяват и с колоездачите, и с пешеходците... Според мене трябва да бъдат по-внимателни и да се съобразяват и с другите водачи, а не само да мисли, че знае некъв правилник, а всъщност нищо не знае...", казаха видинчани.
Какво казва Законът за движение по пътищата за велосипедистите? Те са длъжни да спазват всички правила, както и водачите на моторни превозни средства. Статутът на велосипедистите е по- различен от този на шофьорите и на пешеходците.
"В Закона за движение по пътищата няма раздел, който да вменява конкретни задължения на водачите на МПС да имат по- особено поведение към велосипедистите, както например е посочено в раздел 22- поведение на водачите към пешеходците. Тук важи общото правило на участниците в движението, както за велосипедистите, така и за водачите на МПС да съобразяват своето поведение на пътя с останалите участници и да не създават пречки за движението и предпоставки за настъпване на ПТП", обясни главен инспектор Владимир Герасимов- началник сектор "Пътна полиция"- Видин.
Велосипедът трябва да бъде технически изправен, да има спирачки, звънец, устройство за излъчване на добре различима светлина отпред и червен светлоотразител отзад, да има светлоотразителни елементи по него, за да може да се забелязва в тъмната част на денонощието. Водачът на велосипед е длъжен да ползва светлоотразителна жилетка при управлението на велосипед извън населени места през тъмната част на денонощието и при намалена видимост, да се движи възможно най- близо до дясната граница на платното за движение и т.н.
"Бих ги посъветвал велосипедистите първо да спазват посоката на движение по дадени улици в града, които са еднопосочни, а, за съжаление, велосипедистите, особено в по- напреднала възрастова група, не се подчиняват на знаците, не спазват техните указания и нарушават правилата."
Пътно- транспортните произшествия през миналата година са 10 с участието на велосипедисти. Двама са загиналите, ранените са трима. Жертвите са с нисък социален статус, възрастни хора.
Евтим Стефанов е директор на Агенцията за регионално развитие и Бизнес център- Видин. Самият той кара колело, има поглед каква е ситуацията и в чужбина. В много други страни от Европейския съюз те са с пълни права, както всички останали.
"И затова правилото е, че по- големият трябва да пази по- малкия, т.е. колите и ТИР-овете трябва да пазят велосипедистите и да ги зачитат като пълноправни участници в движението. Ние сме свикнали да не спираме на пешеходни пътеки, да не зачитаме велосипедистите. А колкото повече хора се движат с колело, толкова по- добре. Съответно харчим по- малко бензин, хората са здрави, защото спортуват. Ние практически нямаме велосипедна инфраструктура във Видин. В идеалния случай тези велоалеи трябва да бъдат направени по главните улици, трябва да има възможност да се придвижват свободно колелетата, както е в много други страни в Европа", каза Евтим Стефанов.
На 11 март предстои да бъде даден старт на проекта на Агенцията за мрежа от електрически велосипеди и зарядни станции в Северна България и още толкова в Южна Румъния. Закупени са 120 електрически велосипеда, които ще бъдат разположени в 16 града в страната и още толкова в северната ни съседка. Между тези точки за наемане на велосипеди ще има зарядни станции. Избрани са оператори на местно ниво, които ще отдават колелетата под наем и ще отговарят за тяхната поддръжка.
Застаряването на населението в Европейския съюз (ЕС) е един от най-сериозните проблеми, с които повечето страни ще се сблъскат в близко бъдеще. Съществуват сериозни опасения за предизвикателствата, които все по-застаряващото население поставя пред икономическите и социални условия в момента. Делът на младите хора (на възраст 0-14 г.) в EС до..
Остават ли Видин и Северозападният регион на последно място по икономическо, демографско и социално развитие? Институтът за пазарна икономика представи традиционния си доклад "Регионални профили: показатели за развитие 2024". Тазгодишното проучване показва, че изпреварващият икономически растеж в няколко от по-малките области в България..
Изборът за бъдещото професионално развитие е още в училище. Как правилно да се насочат учениците, обяснява Силвия Ставрева от Центъра за подкрепа на личностното развитие с предмет на дейност кариерно ориентиране и консултиране във Видин. "Центърът работи с ученици от I-ви до XII-ти клас и в тази връзка нашата програма за работа с тези..
Екипът на Радио ВИДИН гостува в близкото до Видин село Неговановци. То се намира н а 12 км от областния град. Красиво и благоустроено е Неговановци. Впечатлява с големия и обновен площад с красиви декоративни дървета и добре поддържани зелени площи. Смята се, че Неговановци е лицето на община Ново село, защото е първото село, което..
Преговорите за редовен кабинет продължават на фона на начертани червени линии и намерения за санитарен кордон. Ще намерят ли партиите формула за управлението? Кои са възможните партньори и невъзможните компромиси? Политическото бъдеще на страната дискутираме с политическия анализатор Тома Ушев , автор в дясната платформа "Консерваторъ". Радио..
От Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) внесоха жалба във Върховния административен съд с искане за отмяна на постановлението на Министерския съвет за повишение на минималната работна заплата на 1077 лева от 1 януари. В жалбата работодателите настояват за отмяна на постановлението, с което бе прието повишаването, като..
Депутатите от новоизбрания 51-ви парламент положиха клетва. По-трудната задача обаче е да сформират управляващо мнозинство. Ще се намери ли консенсус в парламента или резултатите от изборите вече предопределиха краткия му живот? Непреодолими ли са разделителните линии и докога политиците ще ни предлагат още от същото? Какви са изводите от първия..