Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
В края на класа мисля че успяхме да заговорим на един общ език, казва оперната прима Красимира Стоянова за приключилия преди дни първи неин майсторски клас в България, организиран от фестивала на изкуствата "Аполония". Щастлива е, че единайсетте участници са започнали взаимно да се слушат, подкрепят и анализират.
Световноизвестната певица споделя, че в преподавателската работа най-трудният момент е да намериш най-краткия път към всеки ученик, а в пеенето още повече, защото гласовият апарат е нещо много специално. Затова и целта на преподавателя по пеене е да провокира определени представи у учещия.
Красимира Стоянова е категорична, че "когато човек реши да учи нещо, трябва да е готов да бъде ученик, защото оставиш ли се да бъдеш научен - това вече е огромен успех по пътя, който поемаш, учейки." А учителят, добавя оперната прима - той трябва да бъде търпелив, да има такт и обич към ученика. Да може да чува, да усеща, да провокира, а понякога да съумее и да замълчи".
На въпрос: "Дали майсторският клас в България ще се превърне в традиция?", Красимира Стоянова отговаря, че много би искала, но на този етап не би могла да поеме този ангажимент, защото има график, запълнен за няколко години напред. Искреното й желание обаче е след години да се отдаде на преподавателската работа. Има и още едно желание и то е България да завоюва своето заслужено място на една от първите оперни сили в света. Убедена е, че това може да стане като се подаде ръка на младите певци, както от преподавателите, така и от държавата и от хората с финансови възможности.
...за това дали той ще стане традиция, и най-вече за подкрепата за младите таланти.
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Младите таланти заслужават подкрепа, защото много от тях са гласовити и амбициозни, подчератава Красимира Стоянова. Като стъпка в тази посока определя интереса проявен към майсторския клас от директора на операта в Пловдив - Нина Найденова, както и присъствието по време на целия клас на директора на Софийската опера акад. Пламен Карталов и съпругата му. В резултат на това двама от участниците са получили едногодишни договори за работа в Софийската опера.