"Сложно е за анализ, защото все още виждаме медии, които са проправителствени и такива, които са антиправителствени. Баланс няма в медиите, не постигаме желания плурализъм. Твърде крайни са ни позициите. Забележете в чуждите медии, които са авторитетни - съвсем спокойно пишат за българската действителност, по свободен начин, употребят думи като мафия, като корупция, а това не им влияе на свободата на словото. При нас тази крайност, когато изразяваме, че дадено управление е такова или онакова, слагат ни етикет, че сме твърде крайни и необективни. Има и медии, които слагат етикети за дадени политици, че са много добри, благодарение на тях се справяме чудесно. Не създаваме нищо, освен един балон, който ни разделя като феновете на ЦСКА и Левски. Медийната свобода съществува дотолкова, доколкото го позволява медийната политика на дадена медия. Имам колеги, които са във вестниците, на които им диктуват какво да пишат. Това е ограничението - свободен си, но зад даден текст, който са те накарали да го напишеш, е твоето име. Това не е свобода, това е творческа диктатура и авторитаризъм върху текста. Когато журналист влиза в разрез с медийната политика, тогава идва проблемът. Има и лица, за които е удобно - приятно е, доходоносно е, не застраваш семейството си. Щом в момента водим този разговор, значи сме свободни. Има и журналисти, които изразяват мнение и позиция. Личен избор е от коя страна на барикадата да застанеш".
Медийната среда в България продължава да се влошава, а политическият натиск върху журналистите се увеличава, се отчита в тазгодишната класация на "Репортери без граници" за свободата на медиите. Публикуваният във вторник годишен индекс за свободата на печата оценява свободата на словото в 180 държави.
В навечерието сме на официалния старт на предизборната кампания, с която ще започне и обратното броене към 9 юни, когато ще гласуваме на националните и европейските избори. Как ще се отрази натрупаното недоверие в изборния процес, засилило се от честите избори, от още по-честите промени в Изборния кодекс и информационната война по машинно-хартиенния..
За никого не е тайна, че учителската професия има висока обществена стойност. Работещите в сферата прекарват много часове в преподаване, носят отговорност за ученици и често са натоварени с административна дейност. Бързата промяна в начина на работа заради пандемията допълнително доведе до натоварване при тях. Ако учителите не получават подходяща..
На 9 юни ще отидем до урните за поредните предсрочни парламентарни избори и за народни представители в Европейския парламент. Официално предизборната кампания ще започне на 10 юни, но неформално тя стартира веднага след като падна кабинетът Денков. В последните дни сблъсъците между основните парламентарни сили са фокусирани върху служебния кабинет на..
Сигурността и достъпността на енергията са важна предпоставка, за да имаме конкурентна европейска индустрия. Това заяви председателят на УС на Асоциация на индустриалния капитал в България Васил Велев на конференция на тема "Устойчива и ефективна енергийна система за стабилна и сигурна икономика", която се проведе в София. Проявата беше..
Българските граждани вече могат да използват информационната платформа "Енергия за гражданите в България" , насочена към подпомагане на развитието на енергийните общности . Платформата е резултат от близо 3-годишна работа на европейския проект SHAREs. За България тя се изпълнява от Черноморския енергиен изследователски център, а координатор е..
Село Вещица ни посреща със свежест, чистота, зеленина и песен на пойни птички . Това е населено място, което не може да бъде забравено. Първо поради името си, което е наистина необичайно и второ, когато дойдеш в него, оставаш завинаги запленен от прекрасната природа. Чистота, спретнатост, свежест струи от накацалите къщички. Макар и семпли, те..
България вече няма да бъде една от двете страни в Европа с максимално допустима скорост на движение от 140 км/ч по магистралната мрежа. Скоростта по аутобаните ще бъде свалена до 130 километра със закон. В правителствения законопроект се предвижда въвеждане на наказания за нарушаване на средната скорост. Възможно ли е да се намали пътнотранспортният..