Българско национално радио © 2022 Всички права са запазени

Има нужда от система, която да гарантира реалните часове на обучение

Владимир Тодоров: Правилата за движение по пътищата трябва да са в отделен закон

Неправителственият сектор ще помага с експертиза в изготвянето на нов регламент

Владимир Тодоров
Снимка: БГНЕС


"Изключително голяма е нуждата от нов закон за пътищата. Сегашният не е променян от години, най-кърпеният закон е - над 50 поправки има, съответно е амалгама, направо тюрлюгювеч от всякакви правила. Когато трябва да се учат правилата за движение, те трябва да са извадени в самостоятелен закон, съдържащ само тях. Никой не го интересува натоварване на осите, как се организира пункт за технически прегледи и тем подобни", каза в "Посоките на делника" Владимир Тодоров, директор на Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Експертът добави, че качеството по пътищата ще се повиши, когато има система, която гарантира реалните часове на обучение.

"Темата с обучението на младите водачи е от ключово значение за цялата пътна безопасност, защото те са фактор, който, за съжаление, е от категорията на лицата, допускащи много грешки. Не са добре подготвени. Проблемът в сектора на обучението идват от това, че голяма част от този бранш е в сивата сфера. Над 50% са фирми, които обучават не по правилата. Крадат от часовете по кормуване. Към една фирма, получила лиценз, се закачат множество индивидуални инструктори с коли, а в крайна сметка - няма трудова дисциплина и договори, няма контрол над тези автоинструктори. Крайният резултат е, че няма шофиране на магистрала, няма шофиране в тъмната част на деня. Беше направена справка, че голяма част от тези коли дори нямат винетки, т.е. не могат да излязат извънградско, а това се изисква от нормативите. Всякакво желание за реформа и промяна на това статукво среща сериозен отпор. Имаше опити за реформа в сектора, но това изкара стотина коли на пътя за протести. Старото ръководство на Министерството на транспорта си затвори очите, тези реформи в сектора на обучението не бяха проведени."


Промени в сектор "Транспорт" са заложени в коалиционното споразумение на депутатите от четворната коалиция.


"Всички сме в очакване, имаме желание да се случат, ние като НПО сектор ще помагаме с нашата експертиза и опит, така че се надяваме да са по-отворени и комуникативни от предишните управляващи."


Според думите му архаичната подготовка на бъдещите шофьори трябва да се осъвремени час по-скоро.


"Въпросите в листовките не са махани от години. Безумни са. Питат се неща, които нямат отношение към категория B или пътната безопасност. Изпитът е изключително труден, но може да бъде контролиран - възможностите за преписване обаче са почти нулеви, така че са създаде положителна практика. Лошото е, че не искат да създадат такава и по отношение на кормуването."

Разговорът с Владимир Тодоров можете да чуете в звуковия файл.

Вижте още

Любен Добрев: Лодката трябва да върви напред, но нашата потъна, окопа се в тинята

При нови избори 8 формации ще влязат в парламента, включително и новата партия на Стефан Янев, която е шеста политическа сила. Социологическото проучване на "Тренд" регистрира спад в подкрепата към правителството.  Политическата обстановка в страната дискутирахме с анализатора Любен Добрев . Радио ВИДИН : Три месеца изминаха от последния..

публикувано на 19.05.22 в 10:10

Остават ли в стачна готовност работодателите и за какво протестират превозвачите?

Работодателите отмениха протеста си, насрочен за днес, но остават в протестна готовност. Това заяви председателят на КРИБ Кирил Домусчиев след срещата с правителството в началото на седмицата. По думите му 30 хиляди души от предприятия от цялата страна са били в готовност да излязат на жълтите павета. Председателят на Българската стопанска камара..

публикувано на 18.05.22 в 11:44
Красен Станчев

Красен Станчев: Антикризисните мерки няма да помогнат срещу инфлацията

Какъв ще е ефектът от антикризисните мерки , предлагани от управляващите- в "Посоките на делника" търсим мнението на икономиста Красен Станчев, основател на Института за пазарна икономика. "Повечето от тези мерки са следствие на обещанието още преди изборите, но и при съставяна на бюджета от началото на годината, в ситуация на растящи цени..

публикувано на 17.05.22 в 14:30
Министерски Съвет

Антикризисни мерки предлагат управляващите

Пакет от антикризисни мерки за близо 2 милиарда лева предлагат от "Продължаваме промяната." Днес те ще бъдат обсъдени с коалиционните партньори.  "Те са насочени към хората, които най-тежко страдат и са по две линии. Едната е тези хора да имат повече разполагаем доход, а другата е, където има регулирани цени, те могат да бъдат намалени,..

публикувано на 17.05.22 в 12:55
Дунав и града

Летният сезон и очакванията в Северозапада

Оживление п ри пътуванията се наблюдава след отпадането на ковид мерките. Започнаха и круизните плавания по Дунав. За чуждите туристи от корабите, които акостират на видинското пристанище, една от предлаганите дестинации  е Белоградчик, като при акостирането на видинското пристанище.  "Ако към края на април миналата 2021 година, посетителите в..

публикувано на 16.05.22 в 15:38

Село Смирненски: Живот с денонощен трафик на товарни автомобили

Денонощният трафик през селото повече от година е най-голямото предизвикателство пред местните от година и половина. Тежкотоварните камиони поединично или в колони преминават с висока скорост през селото и създават сериозни проблеми в живота на местните жители. Проблемът се задълбочава от факта, че това е едно от най-дългите села в Северозапада, с най-..

публикувано на 13.05.22 в 16:30
Георги Вулджев

Георги Вулджев: Няма реални аргументи за приемане на еврото

Партньорите от управляващата коалиция постигнаха съгласие по Националния план за въвеждане на еврото.  На продължилия близо три часа извънреден експертен съвет, свикан от вицепремиера Асен Василев в понеделник, те са се разбрали датата за влизане на еврото да остане 1 януари 2024 г. Предстои планът за еврото да влезе за обсъждане в..

публикувано на 12.05.22 в 10:10