Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Има нужда от система, която да гарантира реалните часове на обучение

Владимир Тодоров: Правилата за движение по пътищата трябва да са в отделен закон

Неправителственият сектор ще помага с експертиза в изготвянето на нов регламент

Владимир Тодоров
Снимка: БГНЕС


"Изключително голяма е нуждата от нов закон за пътищата. Сегашният не е променян от години, най-кърпеният закон е - над 50 поправки има, съответно е амалгама, направо тюрлюгювеч от всякакви правила. Когато трябва да се учат правилата за движение, те трябва да са извадени в самостоятелен закон, съдържащ само тях. Никой не го интересува натоварване на осите, как се организира пункт за технически прегледи и тем подобни", каза в "Посоките на делника" Владимир Тодоров, директор на Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Експертът добави, че качеството по пътищата ще се повиши, когато има система, която гарантира реалните часове на обучение.

"Темата с обучението на младите водачи е от ключово значение за цялата пътна безопасност, защото те са фактор, който, за съжаление, е от категорията на лицата, допускащи много грешки. Не са добре подготвени. Проблемът в сектора на обучението идват от това, че голяма част от този бранш е в сивата сфера. Над 50% са фирми, които обучават не по правилата. Крадат от часовете по кормуване. Към една фирма, получила лиценз, се закачат множество индивидуални инструктори с коли, а в крайна сметка - няма трудова дисциплина и договори, няма контрол над тези автоинструктори. Крайният резултат е, че няма шофиране на магистрала, няма шофиране в тъмната част на деня. Беше направена справка, че голяма част от тези коли дори нямат винетки, т.е. не могат да излязат извънградско, а това се изисква от нормативите. Всякакво желание за реформа и промяна на това статукво среща сериозен отпор. Имаше опити за реформа в сектора, но това изкара стотина коли на пътя за протести. Старото ръководство на Министерството на транспорта си затвори очите, тези реформи в сектора на обучението не бяха проведени."


Промени в сектор "Транспорт" са заложени в коалиционното споразумение на депутатите от четворната коалиция.


"Всички сме в очакване, имаме желание да се случат, ние като НПО сектор ще помагаме с нашата експертиза и опит, така че се надяваме да са по-отворени и комуникативни от предишните управляващи."


Според думите му архаичната подготовка на бъдещите шофьори трябва да се осъвремени час по-скоро.


"Въпросите в листовките не са махани от години. Безумни са. Питат се неща, които нямат отношение към категория B или пътната безопасност. Изпитът е изключително труден, но може да бъде контролиран - възможностите за преписване обаче са почти нулеви, така че са създаде положителна практика. Лошото е, че не искат да създадат такава и по отношение на кормуването."

Разговорът с Владимир Тодоров можете да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Стоил Цицелков

Стоил Цицелков: Сценарият на дълбоката държава излезе извън коловозите на кукловодите

Кабинетът "Желязков" не получи одобрение.  Обречена ли е възможността за съставяне на редовен кабинет с втория и третия мандат?  Ще продължи ли да се задълбочава политическата криза в страната?  Какви трябва да бъдат приоритетите пред 50-тото Народно събрание?  Политическото статукво дискутираме с изборния експерт Стоил Цицелков. Радио ВИДИН :..

публикувано на 04.07.24 в 10:00

Европа ни отряза за еврото - какви са реакциите у нас?

Преди дни стана ясно, че приемането на еврото в България със сигурност се отлага. Страната ни ще поиска извънреден конвергентен доклад догодина, като очакванията на Министерството на финансите са да покрием критериите за членство в еврозоната в края на 2024 г. Най-ранната дата за присъединяване на България към еврозоната се очертава 1 януари..

публикувано на 03.07.24 в 10:45

Проф. Маруся Любчева: Преодоляването на кризите започва от знанието

В нестабилен, несигурен и страдащ от редица кризи свят живеят съвременните общества. Подготвени ли сме да се справим и как да овладеем заплахите, които ни притискат? В "Посоките на делника" потърсихме мнението на проф. Маруся Любчева, университетски преподавател, бивш народен представител и евродепутат : "Обществото ни наистина се намира в една..

публикувано на 02.07.24 в 13:35

Климатичните промени ще доведат до нарастване на бедността

В България всеки пети човек е беден - страната ни е на дъното на класацията за издръжка на живот в Европейския съюз. У нас се очаква увеличение на реалните цени в цялата икономика, което вероятно ще доведе до значително намаляване на реалните доходи и до увеличаване на бедността за домакинствата. Доходите също ще се променят - приходите от..

публикувано на 01.07.24 в 14:45

Делейна - селото с бистри извори и сърцати хора

Днес ще посетим село Делейна в община Брегово. Намира се на 25 км от Видин и само на километър и половина от границата със Сърбия.  Селото води началото си още от римско време. Споменава се за първи път под името Даляйна в турски данъчен регистър от 1560 г. По време на турското робство селото се е намирало на 2 км на изток от сегашното си..

публикувано на 28.06.24 в 16:52

Тома Ушев: Скептиците първи ще кажат, че България без евроатлантизъм огън ще я гори

Обречена ли е възможността за съставяне на редовен кабинет?  Ще продължи ли да се задълбочава политическата криза в страната?  Какви трябва да бъдат приоритетите пред 50-тото Народно събрание?  Политическата ситуация дискутираме с  Тома Ушев , автор в дясната платформа Консерваторъ. Радио ВИДИН : Как стигнахме дотук, това се чудя? Според..

публикувано на 27.06.24 в 10:00

Можем ли да си позволим пълноценна лятна почивка?

Повечето работещи българи имат възможността да почиват само веднъж годишно, а както добре знаем нищо не може да бъде по-приятно от една спокойна лятна почивка. След дълга година на работа, ограничения и стрес е хубаво ваканцията ни да бъде пълноценна, с необходимите удобства и дори малки глезотии. Разбира се, след това идва основният въпрос -..

публикувано на 26.06.24 в 10:45