Директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов обяви, че летният туристически сезон в България тази година е бил много успешен. Пред агенция БГНЕС той уточни, че до края на август в страната са влезли над 8,3 млн. чуждестранни посетители, а ако към тях са добавят и пътуванията на българи през лятото, годината ще приключи с близо 11 млн. и 600 хил. туристи, или с ръст от над 8 на сто. През лятото най-много туристи са дошли от ЕС. Ключов пазар за българския туризъм е Германия, но сега Чехия, Полша и Словакия също са генерирали много високи обеми. Само от Гърция годишно пристигат над 1,5 млн. туристи, а от Великобритания и Австрия посещенията са над 200 000. Силен принос към нарастването имат нискотарифните авиокомпании. Те и в момента продължават да летят към страната, а това означава, че секторът ще продължи да реализира печалби, главно в културния и историческия туризъм. През 2017 г. за първи път се е променило съотношението между летен и морски туризъм. Морският туризъм е бил в стагнация заради недостатъци в подхода и начина за свързване с туристите, както и заради силно изоставане в маркетинга и рекламата, засягащи Черноморието, отчита Институтът за анализи и оценки в туризма. Тази година е показала също, че българските хотелиери и ресторантьори са започнали да разбират важността на заплащането на работещите в отрасъла и вероятно 2017-а ще приключи с около 33 на сто ръст на заплатите на туристическия персонал. Започнало е да се налага разбирането, че проблемът с кадрите не се решава чрез увеличаването на местата в училищата за туризъм, а по пътя на увеличаване на заплатите, което предотвратява изтичането на квалифицирани специалисти в чужбина. Записванията за зимния сезон отсега показват ръст от 10 процента. Институтът за анализи и оценки в туризма отдава този факт отново на нискотарифните и чартърните полети, както и на балнео, СПА и уелнес туризма.
Броят на посещенията на чуждестранни граждани в България се е увеличил с 16.0% през 2023 г., като най-голям принос имат посещенията от Турция и Румъния. Това се казва в публикувания днес от БНБ икономически преглед на макроикономическите..
Нашенската баница и шопската салата неведнъж са попадали в челните позиции на световни гастрономически класации. Но българската национална кухня далеч не се изчерпва с тези две ястия, нито с вездесъщите по заведенията кюфтета, кебапчета,..
Кои са по-важните кулинарни и F&B (Food and Beverage или храни и напитки) тенденции през 2024-а? Как се променят вкусовете на клиентите и готови ли са ресторантьори и готвачи за промяната? И още - ще стане ли България най-сетне световна гурме..