Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Летният туристически сезон в България е бил много успешен

Румен Драганов
Снимка: БГНЕС

Директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов обяви, че летният туристически сезон в България тази година е бил много успешен. Пред агенция БГНЕС той уточни, че до края на август в страната са влезли над 8,3 млн. чуждестранни посетители, а ако към тях са добавят и пътуванията на българи през лятото, годината ще приключи с близо 11 млн. и 600 хил. туристи, или с ръст от над 8 на сто. През лятото най-много туристи са дошли от ЕС. Ключов пазар за българския туризъм е Германия, но сега Чехия, Полша и Словакия също са генерирали много високи обеми. Само от Гърция годишно пристигат над 1,5 млн. туристи, а от Великобритания и Австрия посещенията са над 200 000. Силен принос към нарастването имат нискотарифните авиокомпании. Те и в момента продължават да летят към страната, а това означава, че секторът ще продължи да реализира печалби, главно в културния и историческия туризъм. През 2017 г. за първи път се е променило съотношението между летен и морски туризъм. Морският туризъм е бил в стагнация заради недостатъци в подхода и начина за свързване с туристите, както и заради силно изоставане в маркетинга и рекламата, засягащи Черноморието, отчита Институтът за анализи и оценки в туризма. Тази година е показала също, че българските хотелиери и ресторантьори са започнали да разбират важността на заплащането на работещите в отрасъла и вероятно 2017-а ще приключи с около 33 на сто ръст на заплатите на туристическия персонал. Започнало е да се налага разбирането, че проблемът с кадрите не се решава чрез увеличаването на местата в училищата за туризъм, а по пътя на увеличаване на заплатите, което предотвратява изтичането на квалифицирани специалисти в чужбина. Записванията за зимния сезон отсега показват ръст от 10 процента. Институтът за анализи и оценки в туризма отдава този факт отново на нискотарифните и чартърните полети, както и на балнео, СПА и уелнес туризма.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10
 През 19 в. наричали град Елена „българският Витлеем”

Еленски бут, фестивален туризъм, романтика и чиста природа – опознайте град Елена и околностите

Еленският Балкан се радва на нестихващ туристически интерес не само от сънародниците ни, но и от много чужденци. Някои от тях дори се заселват тук за постоянно, превръщайки се в част от местния колорит. Дойде ли краят на седмицата, хотелите в град..

публикувано на 26.03.24 в 10:35