Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Открий България и във Viber

БНР Новини
Снимка: ilovebulgaria.eu

Министерството на туризма предоставя нова възможност на туристите да открият България и да преживеят своето ново приключение у нас. Първата българска услуга в търсачката на Viber стана възможна в резултат на сътрудничеството на министерството с интернет портала IloveBulgaria.Една от целите на проекта Viber chat extension, според министъра на туризма Николина Ангелкова, е популяризирането на туристическите дестинации, включително и за българите. Всеки, който използва програмата за безплатни разговори и съобщения Viber може да свали приложението „Аз обичам България” и да научи нещо ново за страната ни. В момента IloveBulgaria включва над 5000 туристически забележителности, включително 100-те Национални туристически обекта (НТО). Добавен е и QR код, който при сканиране с мобилен телефон, представя подробна информация за дадената забележителност. При всяко сканиране, потребителят получава и определен брой точки, които му носят награда. Така шансът да посети повече от един туристически обект, използвайки тази програма, също е по-голям. Работи се и по видеоклиповете за 100-те НТО, които ще допълват съдържанието, както и по превода на информацията на 12 езика, който ще е факт до следващото лято.

По последни данни потребителите на Вайбър надхвърлят 900 млн. души, като само у нас те са над 3.5 млн. Статистиката сочи още, че по-голямата част от туристите резервират своята почивка на базата на препоръки, прочетени онлайн, а 8 от всеки 10 пътуващи предпочитат да поемат по създаден от тях маршрут. IloveBulgaria има над 40 хил. последователи в социалните мрежи, над 70 хил. души говорят за него, а споделянията са повече от 2 млн. В тази връзка приложението е една от възможностите за популяризиране на България чрез дигиталния маркетинг, от който страната ни ще има все повече ползи. Защо той е важен, обяснява министър Ангелкова:

Снимка: БТА
През последните години ползването на интернет с цел туризъм нараства с около 10%, като повече от 37 на сто от потребителите на мобилни устройства резервират своите почивки чрез тях, което също е показателно за това, че той е изключително важен. И това, което правим съвместно с нашите партньори, показва, че сме на прав път.

Генералният мениджър на Viber за Централна и Източна Европа Атанас Райков обърна внимание защо е важно страната ни да бъде рекламирана в дигиталното пространство:

Най-важното нещо е, че вниманието на мобилните потребители в днешно време се прехвърля от социалните мрежи в приложенията за комуникация като Вайбър. Причината за това е, че ние даваме много голяма гъвкавост хората да обсъждат своите планове в групи, които имат все повече функции. Над 90% от потребителите ни използват приложението за текстови съобщения. Хората планират предварително къде да отидат и кои места да посетят. Все по-често това се случва в дигиталното пространство.

Ilovebulgaria e първият български сайт, който има партньорство с компанията, а логото и е наред с тези на Youtube и световната платформа за резервации на хотели Booking.com. Така България става първата в света със специално приложение, което представя туристическите и услуги във Viber.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Google актуализира функцията си за навигация с нови снимки от нашата страна

Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..

публикувано на 06.04.24 в 09:10

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10