Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Министерството на туризма обяви национален конкурс за ново туристическо лого на България

Министерството на туризма стартира национален конкурс за „Проект за нова концепция за графична визия на туристическото лого на България“, със съдействието на Националната художествена академия (НХА) и Съюза на българските художници (СБХ). В конкурса ще могат да участват всички желаещи. Проектите ще се приемат от днес до 4 април 2016 г. на e-mail:logo@tourism.government.bg.

Общонационалният конкурс цели да доразвие бранд стратегията на България и да реализира необходимата устойчивост при изпълнение на европейския проект за разработване на стратегия за бранд България, приключил през 2013 г. Този проект включваше и разработването на туристическо лого на страната ни. Предложената финална графична визия обаче не получи обществена подкрепа и не беше възприета като официален туристически символ на България. Въпреки това останалите дейности, които са били одобрени, се използват и към момента – бранд стратегията, извършените анализи, авторската музика, слоганът - „Открий и сподели“ на български и „A Discovery to Share“ на английски език. Именно за да се гарантира устойчивост по европейския проект, Министерството на туризма инициира националния конкурс за нова концепция за национално туристическо лого. Така ще се отговори не само на художествените и професионалните критерии за такъв продукт, но и на обществените нагласи.

Конкурсът ще премине в два основни етапа. По време на първия етап професионално жури ще разгледа получените предложения и ще селектира най-добрите проекти – финалисти, като журито ще се състои единствено от представители на НХА и СБХ. Избраните проекти в „късата листа“ ще бъдат представени на обществеността, след което ще се пристъпи към втория етап на състезанието, когато широко жури, в което ще бъдат включени представители на медиите, туристическия бизнес, рекламните и PR агенции, маркетолози - ще направи финален избор на най-добрия идеен проект за туристическо лого чрез тайно гласуване.

Професионалното жури е с председател проф. Божидар Йонов и членове: доц. д-р Кристина Борисова (шрифт и калиграфия, НХА), Теодор Лулчев (графичен дизайн, НХА), проф. д-р Николай Младенов (ръководител на рекламно-информационна дейност, НХА), проф. Георги Янков (плакат и визуална комуникация, НХА), Любен Генов (председател на СБХ), Димитър Трайчев (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн) и доц. д-р Стефан Серезлиев (преподавател по графичен дизайн, зам. -председател на Българската академична асоциация по комуникации). Опитът и творческият рефлекс на тези доказани в своята област имена, ще са гарант за качествено отсяване на проектите и за успешно преминаване към следващия етап от конкурса.

Сред основните изисквания за изработване на проект за лого на България са предложенията да са съобразени със слогана „Открий и сподели“  и „A Discovery to Share“. В предложенията трябва задължително да се съдържа думата „България“ за варианта на български и „Bulgaria“ за варианта на английски език, като допълнителни графични знаци и символи могат да присъстват в логотипа по преценка на автора. Графичният образ трябва да се отличава с яснота и лаконичност, а всяко предложение да се предоставя в два варианта – цветен и черно-бял.

След като професионалното жури направи своя избор, „късата листа“ с проекти за лого на България ще бъде публично оповестена. В продължение на една седмица българската общественост ще може да се запознае с избраните от тясното жури графични концепции. Целта е да се даде публичност на инициативата. Финалният етап от конкурса ще приключи до края на април, когато широкото жури от 15 души с представители на медии, бизнеса, маркетинг и комуникационни специалисти ще избере финалното туристическо лого на България от класираните от професионалистите проекти.

Министерството на туризма инициира поредица от срещи с представители на художествената общност, бранша и медиите, за да намери най-доброто решение за по-доброто позициониране на страната на туристическия пазар и оптималното разходване финансовите средства за постигането му.  В тази връзка бе взето решение провеждането на конкурса да не бъде свързано с изразходването на допълнителни бюджетни или публични средства от страна на Министерството на туризма, а в неговия ход да бъдат провлечени максимално широк кръг от специалисти и общественици. Като стимул повече художници да се включат в надпреварата, авторът на логото победител ще бъде поканен в последствие да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия.

Подробна информация за отделните етапи на конкурсната програма, както и за критериите за изработване на нова графична визия, можете да намерите на сайта на министерството.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Изнесена приемна на Комисията за защита на потребителите и това лято на Златните

Изнесена приемна на Комисията за защита на потребителите ще има и това лято в курорта "Златни пясъци". Ще се извършват повече проверки на терен, уверил е представител на ведомството, съобщават от общинската пресслужба. Вече текат проверките по туристическите обекти на Областната дирекция по безопасност на храните. Особено внимание контролните органи ще..

публикувано на 26.04.24 в 20:02

Първият патрулен кораб "Храбри" ще е готов до края на 2025-а

Първият от новите многофункционални модулни патрулни кораби за ВМС  - "Храбри", вече е спуснат на вода. Продължава дострояването му и оборудването му с въоръжение, техника и спомагателни механизми.  Това съобщи във Варна флотилен адмирал Георги Пенев, заместник-командир на военния ни флот.  Той допълни, че корабът ще бъде приет във ВМС през..

публикувано на 26.04.24 в 19:08
Спасител на плаж Кабакум край Варна

Могат ли да отложат новите изисквания за водното спасяване?

Спешна междуведомствена среща ще вземе решение по казуса с водното спасяване на плажовете. Oт туристическия бранш във Варна са поискали от министъра на туризма Евтим Милошев новите изисквания в наредбата за водното спасяване да бъдат отложени за следващия сезон, тъй като те са неизпълними от концесионерите. Това съобщи Милошев след среща с бранша и..

публикувано на 26.04.24 в 18:00

Обявиха датите за явяване на матурите по желание на дванадесетокласниците

Допълнителните държавни зрелостни изпити по желание на ученика ще са от 22 до 29 май. Графикът по предмети от общообразователна и профилирана подготовка е  публикуван  на сайта на Министерството на образованието и науката. На 22 май от 8:30 часа ще са държавните зрелостни изпити по математика и география и икономика от общообразователната подготовка...

публикувано на 26.04.24 в 15:37

Предстои смяна на спътника, излъчващ програмите на БНР

Предстои смяна на сателит Intelsat 38 със сателит Hotbird 13F. Двата спътника едновременно ще излъчват програмите на Българското национално радио до 31 декември т.г.  Параметрите са следните: Hotbird 13Fat 13.0°E, честота - 12 635 MHz   Приемна поляризация: линейна вертикална Стандарт: DVB-S2 Модулация : 8PSK  FEC: 5/6 Symbol rate: 30 000..

публикувано на 26.04.24 в 14:54

МЗ осигурява безплатни ваксини срещу коклюш за бременните

Първата ваксинация срещу коклюш ще може да се поставя на бебета с две седмици по-рано или когато детето навърши месец и половина, предаде БНР.   Мерките за ограничаване на разпространението на заболяването и за предпазване на най-уязвимите групи бяха представени на днешното правителствено заседание от министъра на здравеопазването Галя Кондева...

публикувано на 26.04.24 в 14:33

Всеки пети българин е живял под прага на бедност през 2023-та

637.92 лв. е линията на бедност за страната през 2023 г. При този размер на линията под прага на бедност са били 1 млн. и 325 хил. българи или над една пета от населението на страната , съобщиха от Националния статистически институт.  Данните за 2023 г. показват, че ако в доходите на домакинствата се включат доходите от пенсии, но се..

публикувано на 26.04.24 в 14:12