Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Концесионерът на "Алея първа" обещава Варна да има изцяло променена крайбрежна зона

"Инвестиционната програма, която изпълняваме сме си я наложили ние. Тя не е спусната от различни министерства или държавни организации и структури". Това каза в интервю за предаването “Post Factum” на Радио Варна Андрей Василев - представител на концесионера. „Тази година привършваме третия етап от ремонтните дейности,  реновирането, реставрирането и укрепването на сградите на Централните и Северните морски бани. Може би повечето варненци са обърнали внимание, че обектите, които се намират в близост до ремонтираната стара част на Северни морски бани в момента се изграждат. Всички проекти, които към момента се изпълняват са съгласувани с Министерство на културата.Тези сгради не са архитектурни паметници, но попадат в охранителната зона в историческото ядро на Морската градина, така че се запазва архитектурният стил.

Изградени през 1926 г., ние имаме желание да ги отворим, за да могат хората, които се разхождат по алеята да имат контакт с морето. Отваря се една променада, която естетически, физически и реално ще дава тази възможност. Там ще се оформи една много приятна зона за отмора. До нея ще имат достъп всички, както майките с колички, така и хората с увреждания и инвалидни колички. Реставрираме небезизвестния Снек - бар „Фар” във вида, в който е бил. Стараем се до края на месец май всички строителни работи да бъдат приключени, но все пак става въпрос за сериозно укрепване. То по своята същност отнема много време. Не е като да построиш една сграда от нула. Тогава нещата са  по-лесни.

СнимкаВъзстановяваме и стария  вид на сградата  „Северни морски бани ІІ”. Архитектурният проект включва и архитектурни практики от Холандия, тъй като бетонните-плътни части се хармонизират с дърво, което е специален тик, специален декинг. Той ще е по цялата дължина на обектите. По него  желаещите да слязат и да стигнат до морето, ще могат да го направят. Проектите, които ще изпълним ще продължат и през следващия сезон. Следващият етап включва и бившата сграда на съблекалните на „Рибарски плаж”. Идеята е съвместно с общината там да оформим един сърф клуб за обучение на деца, защото аз лично считам, че децата на Варна, нашите деца, са с гръб към морето. Имаме намерение да създадем и клуб за обучение на водолази-любители. Там трябва да се оформи една идейно-архитектурна композиция. Казвам съвместно с общината, защото там се направи проект за възстановяване на този рибарски мостик. Надявам се Община Варна да намери средства, да бъде заложено в бюджета за 2018 год., така че те правейки моста ние да направим „Рибарски плаж” с двата клуба. Това вече ще е окончателното завършване  и приключване на проектите за реставриране и възстановяване на Централни и Северни морски бани до „Рибарски плаж”, обясни още Василев.

По думите му, следващата година се предвижда "инвестиция и в още по-добра машина, с която ще почистваме не само Централния  варненски плаж, а и всички останали плажове. Ние сме новият-стар концесионер и това продължава да е част от инвестиционната ни програма, която изпълняваме за облагородяване и завръщане на все повече туристи на територията на варненските плажове. Машината е италианска и аз считам, че те са водещите в производството на такива машини. Самата технология, по която почиства е доста по-осъвременена и по високо КПД на кв. м.”

„В момента се доизгражда паркинг, на който автомобилите от сегашната алея, да паркират под подпорната стена. Така ще се освободи пространство за пешеходците от досегашните участъци по алеята, където МПС-та се разминаваха с пешеходци”, обясни главният архитект на Община Варна  Виктор Бузев. "Става дума за участъка, който е укрепен между ІІ и ІІІ буна. До сезона работата  трябва да приключи. Това е инфраструктурен проект. Реално никакво строителство няма да се развива в момента. Този паркинг ще може да поеме голяма част от автомобилите, с които  хората са дошли на плаж или на заведение и алеята да остане само за  пешеходци, колички, спортуващи и т.н.. Поне в този участък. Това е правилният модел. Хората да са до водата, а колите възможно най-далече от нея. Както е навсякъде по света!", добави арх. Бузев.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Д-р Владимир Славчев: Варненският некропол не е наша собственост. Той е притежание на нацията

Не са достатъчни средствата за археологическите разкопки на Варненския халколитен некропол. Това потвърди д-р Владимир Славчев, ръководител на археологическия екип. Нужни са около 50 000 лева, с които ще се удължи работата на терен и археолозите ще се приближат към пълното проучване на източния район на некропола.  Регионалният исторически музей..

публикувано на 26.04.24 в 10:15

"Пейзажът и градът" представя три творчески поколения в българското изкуство

Градската художествена галерия “Борис Георгиев” във Варна представя до 16 май тематичната изложба “Пейзажът и градът”. В нея са включени 43 произведения живопис на 37 художници от фонда на художествения музей, създадени от три творчески поколения в българското изкуство. Селекцията е на изкуствоведа Румен Серафимов, главен уредник в Галерията и куратор..

публикувано на 25.04.24 в 17:33

"Мелодия и ритъм на формата" - изложба на скулптора Ангел Атанасов във Варна

Градската художествена галерия “Борис Георгиев” във Варна представя самостоятелна изложба на Ангел Атанасов - скулптор, чиито творчески интереси са съсредоточени върху чистите форми. Изложбата включва 12 скулптури, изработени в бронз и 4 в дърво, обединени от името “Мелодия и ритъм на формата”. Ангел Атанасов завършва Националната художествена..

публикувано на 25.04.24 в 08:20
Факсимиле от проекта за трасе на лекото метро във Варна, публикуван в сайта на Община Варна

Арх. Христо Топчиев: Проектът за бул. „Цар Освободител“ дава приоритет на автомобилите

Разширението на бул. „Цар Освободител“ беше припознато като приоритетно за реализация и от новия екип на Община Варна. Предвидено е да се прави със смесено финансиране, общинско,  държавно и европейско, а най-вероятно и по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ). П о този повод днес от администрацията организират  обществено обсъждане,  от..

публикувано на 24.04.24 в 07:58

Ани, която бяга с кауза и заразява с добро!

Да бягаш с кауза, за да помогнеш на друг. Това прави от близо две години Анна Христова, която е успешен маркетинг специалист. Макар и със сериозен дефицит на желязо, чисто здравословно, Анна се мобилизира, за да продължи да бяга с кауза и да заразява с добро още повече хора от своето обкръжение. Тя участва в маратони и полумаратони в..

публикувано на 23.04.24 в 16:08
Анна Заркова

Анна Заркова за събитията от убийството на Луканов и сега: Паметта ни се трие като червило с изтекъл срок на годност

Журналистът Анна Заркова ни връща към убийството на бившия премиер Андрей Луканов с новата си книга "Смъртта на Бялата лисица". Казва, че историята ѝ не е абсолютната истина, но е достоверен разказ, в който всички герои са истински личности - с изключение само на един - предполагаемият убиец. Неговата история е измислена, но в резултат на сериозни..

публикувано на 23.04.24 в 08:30

Проф. Милчо Лепоев: Дали да има леко метро зависи от пътникопотока

Инвестицията в леко метро е първоначално по-голяма, когато се прави подземно, после за поддържането се дават по-малко средства. Когато се прави по открит способ първоначалната инвестиция е по-малка, а след това за поддържане е по-голяма сумата. Именно това е работата на експертите в този Експертен съвет да намерят оптималното, което е..

публикувано на 22.04.24 в 08:15