„29-годишен моторист се блъсна в мантинела и загина!“„Моторист се заби в мантинела, с опасност за живота е!“, „Моторист остана инвалид за цял живот след удар в мантинела!“ Това са само три от заглавията, които излизат в световната търсачка, ако напишете „моторист“ и „мантинела“. Случаите са много повече.
Преди четири години започва монтирането на специални мантинели, които са без остри ръбове като по този начин предпазват мотористите от нараняване при падане или удар и не позволяват плъзгане под оградата. След поставянето на подобни съоръжения от село Ветрен дол до Велинград и в един участък от подбалканския път между селата Долно Камарци и Буново, работата спира.
Според полицията Ивайло Добрев кара с не повече от 35 км в час по магистралата, когато на изхода за летището пред мотора му излиза куче и той пада. Удря се в една от колонките, за които е хваната мантинелата. Прасецът му е срязан, губи 65% от кръвта си. Оцелява, но е с ампутиран крак.
Двама мотористи пък загиват след като при катастрофа излитат под мантинелата и са нарязани от острите й ръбове, разказва Джако Лазаров от мотоклуб "Диви деца". И обяснява защо мотообщността от Североизточна България започва битка за обезопасяване на мантинелите по пътищата в страната. Целта им е да бъдат поставени пластмасови предпазители под мантинелите, за да не се пъхат под тях мотористите при удар. Така, според него, е в цяла Европа. Предимно на завоите там мантинелите за гумирани или имат пластмасова част до земята. "Не искаме да се свалят мантинелите и да се слагат нови, а само да се обезопасят старите. Не можем засега да настояваме и за промяна във височината, но пластмасовите предпазители ще спасят живота на много от нас", категоричен е Лазаров.
Още по темата чуйте в прикачения звуков файл:
Не са достатъчни средствата за археологическите разкопки на Варненския халколитен некропол. Това потвърди д-р Владимир Славчев, ръководител на археологическия екип. Нужни са около 50 000 лева, с които ще се удължи работата на терен и археолозите ще се приближат към пълното проучване на източния район на некропола. Регионалният исторически музей..
Градската художествена галерия “Борис Георгиев” във Варна представя до 16 май тематичната изложба “Пейзажът и градът”. В нея са включени 43 произведения живопис на 37 художници от фонда на художествения музей, създадени от три творчески поколения в българското изкуство. Селекцията е на изкуствоведа Румен Серафимов, главен уредник в Галерията и куратор..
Градската художествена галерия “Борис Георгиев” във Варна представя самостоятелна изложба на Ангел Атанасов - скулптор, чиито творчески интереси са съсредоточени върху чистите форми. Изложбата включва 12 скулптури, изработени в бронз и 4 в дърво, обединени от името “Мелодия и ритъм на формата”. Ангел Атанасов завършва Националната художествена..
Разширението на бул. „Цар Освободител“ беше припознато като приоритетно за реализация и от новия екип на Община Варна. Предвидено е да се прави със смесено финансиране, общинско, държавно и европейско, а най-вероятно и по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ). П о този повод днес от администрацията организират обществено обсъждане, от..
Да бягаш с кауза, за да помогнеш на друг. Това прави от близо две години Анна Христова, която е успешен маркетинг специалист. Макар и със сериозен дефицит на желязо, чисто здравословно, Анна се мобилизира, за да продължи да бяга с кауза и да заразява с добро още повече хора от своето обкръжение. Тя участва в маратони и полумаратони в..
Журналистът Анна Заркова ни връща към убийството на бившия премиер Андрей Луканов с новата си книга "Смъртта на Бялата лисица". Казва, че историята ѝ не е абсолютната истина, но е достоверен разказ, в който всички герои са истински личности - с изключение само на един - предполагаемият убиец. Неговата история е измислена, но в резултат на сериозни..
Инвестицията в леко метро е първоначално по-голяма, когато се прави подземно, после за поддържането се дават по-малко средства. Когато се прави по открит способ първоначалната инвестиция е по-малка, а след това за поддържане е по-голяма сумата. Именно това е работата на експертите в този Експертен съвет да намерят оптималното, което е..