Три месеца фитнес гарантират тонус и по-хубава фигура

Преминаха много празници, но в зимния календар на българите предстоят още имени дни и поводи за почерпки. А вече сте уморени от маси, ядосани, че не се побирате в дънките си, сърдити на слабостта си да се борите с калориите от всички вкусни ястия. И защо, Господи, доядох онази, макар и домашна, руска салата, и сармчките, и баклавичките,  преядох с тях. Не се отчайвайте! Имате време: до пролетта, до лятото даже, само че трябва да започнете сега.

Борбата с килограмите е една от вечните битки в живота, на всеки от нас, в различна фаза от нашето съществуване. Тази борба е безмилостно жестока, на моменти изчезваме от нея, казваме си, че и без това ежедневието ни не е от най-вкусните и решаваме да го гарнираме с подобаващо парче торта в най-добрия случай. Понеже понякога ни изкушават и бързите храни. Хапваме ги и те не ни засищат, а ни карат да искаме още. И още, докато се превърнат в целулит по нас. А тогава започваме да се чувстваме зле, без самочувствие, тъжни. Особено във време като нашето, в което тържествува блясъкът, модата все още налага слаби модели, макар че поне вече не са кльощави. Те кльощавите, да си признаем, са и грознички. Особено за нашата балканска представа за красота.

Хубавото тяло е идеална величина още от времето на Древна Гърция. Древните гърци се прекланят пред съвършенството, те изчисляват пропорциите на отделни части от тялото математически и издигат в култ красотата и идеалните съответствия. Според древните елини красотата е в хармонията на тялото и ума. В основата стои спортът и спазването на диети за хранене, тъй като красотата е именно в здравото и мускулесто тяло.

Да се върнем обаче към нашия век. Днешните критерии за женска красота са дефинирани като 90-60-90, ръст 175 сантиметра и тегло 55 килограма. Здравето и закаляването на тялото са издигнати до култ. Фитнесът навлиза във всеки дом.

А вече има и персонални фитнес треньори. Сега ще Ви срещнем с Иван Кулев. Запален по фитнеса, още от времето, когато е гледал филмите с участието на Арнолд Шварценегер, Силвестър Сталоун и други актьори със завидни мускули, днес той развива фитнеса като своя професия във Варна. Преди това за известно време е бил треньор и в Съединените щати. Търсят го хора от различни възрасти с едно желание: да им помогне да направят тялото си чудесно.

Репортерът ни Ваня Славова го попита как започва дуетът персонален треньор и трениращ:

-  Провеждаме едно кратко интервю за това какво ги притеснява, какви цели имат, колко пъти седмично могат да посещават фитнеса. Обикновено питам за храненето, алкохола и стреса в забързаното ни ежедневие.

-  Колко време трябва да ходим на фитнес, за да постигнем резултат ?

-  Три месеца. Три месеца като за едно добро начало от нетрениращ човек до начално положение, тоест на третия месец официално може да се съди с колко сте отслабнали, ако имате страх от кантара: по дрехи, по колан или просто визуално.

-  Каква е ролята на индивидуалния треньор, защото знаем, че има много фитнес зали и повечето хора решават сами да тренират, а не да плащат за треньор?

-  Работата на персоналния треньор е да продължава да те мотивира. Да те насочва, да си виждаш прогреса и да излизаш доволен след тренировка. По време на персоналните тренировки се постига и изолиране от околния свят. Един час, прекаран с треньор, който регулира всеки един аспект, спомага да забравите, че всичко друго съществува.

-  Добре, да насочим вниманието си и към здравословното хранене: какво трябва да избягваме, когато ходим на фитнес и каква храна да консумираме?

-  Всеки търси магическа формула, но за съжаление такава не съществува. Най-голям успех съм имал, имам и ще имам с хора, които закусват, обядват и вечерят. Това е задължително за всички възрастови групи. Големият проблем е, че хората масово не закусват, стават, пият кафе, понякога в комбинация с цигара, или само кафе, което убива апетита. Обядът, поради забързаното ежедневие, се пропуска или се консумират някакви солети и крекери, а вечерта, в 17 часа сме озверели от глад и ядем каквото намерим.

-  Кой са петте съвета за здравословен начин на живот? Вашите правила?

-  От две до пет тренировки седмично, закуска, обяд и вечеря, поне седем часа сън в денонощието, да отделяме време за медитация, тоест малко вдъхновение, да избягваме пържено, мазно, сладко и тестени изделия. Ако можем, ако не можем, приемът да е на последните да бъде само сутрин, за да има възможност да изгорим калориите през деня!

Цялото интервю бихте могли да чуете в прикачения звуков файл:










Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Истинският нож се използва поколения

Това споделя майстор на оръжия, в чийто род занаятът се предава от дядо на внук вече 6 века. История на оръжията, традицията и културата при оръжията и ножовете изучава Стоян Андонов от Габрово. Споделя, че е един от 15-те познавачи на тази материя в страната, а това е малко популярна тема. Неговият род е от Трявна. Реставратор по образование,..

публикувано на 17.01.19 в 09:55

Александър Шиваров: Великобритания е изправена пред несигурност

Британския парламент категорично отхвърли договорените мерки на премиера Тереза Мей за "Брекзит". Оттук нататък сценариите са много, но нито един не е за предпочитане. Страната е изправена пред несигурност. Всеки един политик, който започне да води преговори със сънародниците си, рискува да обере политическите пасиви, коментира ситуацията преподавателят в..

публикувано на 16.01.19 в 16:07

Ходим пеша, когато е безопасно, удобно и интересно

До края на май приключва тригодишният проект „City Walk”, който се реализира съвместно между  община Варна и Научно-изследователския център в град Бистра Птуй, Словения. Целта е да се помогне на градовете в Дунавския регион да станат по-добри места за живеене чрез подобряване на възможностите за пешеходни разходки. С една от дейностите по проекта,..

публикувано на 15.01.19 в 13:02

Солна терапия бори настинките и грипа

В разгара на грипния сезон, когато в автобуса, на работа, в училище, в магазина – отвсякъде ни атакуват неприятни вируси и ни причиняват дискомфорт, можем да се доверим на лечебната сила на един продукт,   известен ни от хилядолетия. Солта – тя е в основата на халотерапията. Названиято й идва от старогръцката дума „ halos” , която означава..

публикувано на 11.01.19 в 14:24

Защо ултрамаратоните привличат варненци?

Да тестваш себе си – това изпитание се оказва провокация   за Андрей Трайков, който от една година бяга ултрамаратони. За последните месеци е пробягал хиляди километри. Твърди, че  зимният сезон не е проблем за бягане, защото когато си добре загрят, ниските температури нямат значение. По професия е рехабилитатор и това му помага за добрата..

публикувано на 11.01.19 в 07:20

30 години делят Варна от първата фотография в Париж

Едва около 30 години след началото на фотографията във Франция и първата снимка дело на Луи Дагер, във Варна се появяват и първите фотографски ателиета. Това сочат проучванията на Георги Генчев, фотограф и дългогодишен кореспондент на БТА във Варна. Монографията му, която е с работно заглавие „Фотографията във Варна оттогава досега", предстои да..

публикувано на 10.01.19 в 08:00

Борим килограмите с ток

Само 20 минути на седмица са напълно достатъчни за интензивна тренировка на цялото тяло. Как? В следващите минути ще ви разкажем за един нов метод, с който успешно можем да имаме здрав дух в здраво тяло и без целулит! Тренировките чрез електро-мускулна стимулация, благодарение на последно поколение машини, извайват телата ни след многото..

обновено на 09.01.19 в 08:36