"Като организация, която има пряко отношение към безопасността на движение по пътищата, Асоциацията държи на правилното разбиране по отношение ползването на зимните гуми. Защо трябва да ги поставяме? Материалът, от който те се изработват, променя качествата според околната температура. При ниски температури каучукът става по-твърд и сцеплението с пътната настилка намалява. От друга страна, зимните гуми имат специална рисунка, която оказва голямо влияние за сцеплението на гумата според състоянието на пътната настилка. Гумата е контактът между автомобила и настилката. Каква ще бъде сигурността на пътя до голяма степен зависи от правилния подбор на гумите. Грешно е мнението, че зимните гуми са само за сняг. Зимни гуми е препоръчително да се използват при температури под 7°С, независимо дали има сняг или не. Летните гуми имат най-добро сцепление при температури между 10 и 30°С, а зимните - между 0 и -20°С. Действащото изискване, както знаем, че от 15 ноември до 1 март автомобилите трябва да са с гуми за зимни условия или с такива с минимална дълбочина на протектора 4 мм. Нашата преценка обаче, че това не е съвсем издържано. През този период, смятаме ние, трябва да се използват зимните гуми".
"Всичко зависи от пробега, който автомобилът изминава. Ако се движи постоянно, натоварен е, движи се в рискови условия, в него трябва да се инвестира в гуми от висок клас. Те реализират по-добри възможности и качества по отношение зимните условия, имат специален състав на каучука. Производителите на гуми предлагат и среден клас гуми, и нискобюджетни също. Ние винаги сме препоръчвали, че по-добре евтина зимна гума, отколкото лятна гума през зимните условия. Още по-лошо е да се използват гуми втора употреба. Зимната гума е ефективна и запазва качествата си на такива при дълбочина на протектора до минимум 4 ММ. В действащия закон сега е минимум 1.6, но ние в България изоставаме спрямо Европа - там е минимум 4 ММ и при зимните гуми. Смятайки, че зимните гуми са удачния вариант за зимата, ние ги препоръчваме като задължителни, без значение тяхната категория. Спорен е въпросът за т.нар DOT - нещо, което привлича доста купувачи. DOT кодът (идва от Department of Transportation) е означение на гумата, която съдържа специфична информация за производството на тази гума, къде и кога е произведена. Производителите на гумата гарантират, че гумата запазва своите свойства за срок от 10 години. Кога да се смени една гума зависи най-вече от това каква е дълбочината на единия протектор - това се отнася най-вече за зимните гуми. През зимата дълбочината на протектора осигурява най-важния показател - спирачния път".
Винаги трябва да проверяваме състоянието на нашите гуми, да ги преглеждаме за дефекти и износване, да следим какво е налягането в тях.
"Налягането в зимните гуми не се различава от това, което е предписал производителят на автомобила. То е посочено или зад капачката на резервоара, или на панела до шофьорската врата. Налягането препоръчвам да се проверява на 2 седмици - когато гумите са студени. Някои автомобилисти смятат, че е удачно да се поставят две зимни гуми, обикновено на предните колела. Това поражда риск, особено при завои, защото когато предните са зимни, те имат по-високо сцепление спрямо задните. Задницата може да се завърти. Напоследък има изменения в определенито за зимна гума - считаше се, че това са гумите M+S, но от 2012 година насам регламентът на ЕС определи, че зимна гума е 3PMSF или както я наричаме - снежинката с трите върха. Това е гаранция, че гумата отговаря на изискванията. Независимо колко е стар автомобилът, колко често се използва, той трябва да е оборудван със зимни гуми".
Специалистите съветват да проверяваме страниците на гумата и каналите й за пукнатини също така. За да можем да разчитаме на характеристиките на даден автомобил, от съществено значение е да му осигурим необходимото сцепление. Изследване сочи, че зимната гума спира на 25-тия метър, докато лятната ще спре чак на 53-тия - два пъти по-голямо разстояние.
Oт Асоциацията на производителите, вносителите, търговците и вулканизатори на гуми се обърнаха към шофиращите:
"Апелирам към автомобилистите: последните 2 седмици виждаме високи температури през деня, но сутрин са ниски, под 7°C дори. Ако се движите през ранните часове, бъдете с подходящи гуми за тези температури. Не изчаквайте застудяването или да падне сняг. Сега сервизите са свободни".
Днес, 17 февруари, отбелязваме Деня на спонтанната доброта. Той се празнува по цял свят от благотворителни организации, но не е известно кой е конкретният инициатор. Най-популярен е в САЩ. В този ден хората трябва да се стремят да бъдат добри към всички, без да очакват награда. Именно затова днес ви представяме един такъв пример от град Мизия,..
Сънят при бебетата и малките деца е тема, която вълнува всички родители, а трудното приспиване или пък честите нощни събуждания на децата са проблеми, на които често родителите мислят, че решение няма. Все още в нашето общество битуват митове, свързани с детския сън. Оказва се, че ако им се доверим, ще получим точно обратния ефект -..
Пет нови центъра за социален достъп ще бъдат изградени в малки населени места в България, като два от тях ще се намират в общините Чупрене и Ружинци . Тези т. нар. " хъбове за улеснен достъп" ще предоставят услуги на уязвимите групи и ще способстват за тяхната интеграция в обществото. Проектът се реализира чрез програмата „Поощряване..
Италианският певец Федерико Оливиери, известен с артистичния псевдоним Оли, спечели 75-ото издание на феста. 23-годишният изпълнител триумфира с песента "Глупава носталгия" (Balorda nostalgia). "Това е едно от онези неща, които изглеждат нереални, когато се случат. Безкрайно съм щастлив", бяха първите думи на Оли, когато му беше връчена..
"Неделник е тук. Какво ще научим в него: Писателят от Враца Теодор Петров ни връща в миналото за да ни представи своя първи роман „Комтитите“ за цар Самуил и неговото време. Ще празнуваме Трифон Зарезан в село Раковица в община Макреш. Празника не е отбелязван в селото от 2014 година. Сега с общи усилия на..
Неделята, в която се намираме днес е Седемнадесета след Неделя подир Въздвижение – на Блудния син. "След Неделята на митаря и фарисея, светата Църква ни въвежда в Неделята на блудния син. Състоянието, в което се намирал митарят, когато зовял към Бога за милост и не само не помислял за своите добродетели, но и не смеел да повдигне очи..
„Сгреших много, като купих тази тетрадка. Но сега е твърде късно за съжаление, щетите са нанесени.“ Това са първите думи, които Валерия Косати – една уморена италианска домакиня, съпруга и майка – записва в тетрадката, която купува в края на 1950 г. под напора на внезапен импулс. След тях животът ѝ вече никога няма да бъде същия...