Преди осем години в Представителния списък на нематериалното културно наследство на ЮНЕСКО е включено традиционното корейско изкуство нонгак. На тази годишнина са посветени двете представления на Корейския фолклорен ансамбъл "Йонгчон Мьонгджу Нонгак" в България на 13 декември в Младежкия театър "Николай Бинев", София и на 15 декември в АМТИИ "Асен Диамандиев", Пловдив. Инициатор на събитията е Културният център "Йонгчон" (Южна Корея), в сътрудничество с Регионалния център за опазване на нематериалното културно наследство в Югоизточна Европа под егидата на ЮНЕСКО и АМТИИ "Проф. Асен Диамандиев" – Пловдив.
Както поясняват организаторите, нонгак представлява музикално-танцов ритуален комплекс, възникнал сред корейските земеделци и практикуван като молитва за богата реколта, изгонване на зли духове, умилостивяване на боговете. Постепенно това фолклорно изкуство получава сценичен живот. Нонгак съчетава перкусионен ансамбъл и духови инструменти с танци, драма и акробатични изпълнения. За двата концерта към корейските артисти ще се присъединят и български изпълнители на гайда (Петьо Костадинов, Иван Георгиев), кавал (Недялко Недялков, Васил Василев), тамбура (Владимир Владимиров), гъдулка (Христо Георгиев) и др.
Представлението се състои от 12 части, входът е свободен.
Текст: Албена Безовска
Снимки: ich.unesco.org
Зорница Славова и C-MO получиха Голямата награда на Конкурса за нова българска поп и рок музика "Пролет`23". Сред 12-те финални песни победителят в 54-тото издание на музикалното състезание, спечели вота на журито с песента "Избори". Музиката, текста и..
На 2, 3 и 4 юни Георги Господинов ще участва в Панаира на книгата в Мадрид, който се провежда в парка "Ретиро", и ще подписва книги на щанда на издателство "Фулхенсио Пиментел". Това е издателството, отпечатало романа "Времеубежище" на испански език...
Истории от миналото, но лични, разказани от първо лице. Кадри от ежедневието на обикновени хора, но и от празници, почивки и дори от пътешествия в чужбина. Проектът "Киноклуб супер 8" , ни кара да погледнем на ХХ век през призмата на домашното..