Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Надеждни ли са автомобилите "втора ръка"

Снимка: Жоро Александров

Българите продължават масово да карат употребявани коли. Това показва статистиката на автотърговците у нас. Делът на автомобилите на възраст до 5 години през 2010 година у нас е бил 8,4%, през 2012 той пада до 3,5%. За сметка на това броят на автомобилите над 20 години се увеличава.

В анкетата по темата разговаряхме със сръбски туристи от близкия град Ниш.

"Тъй като нямаме достатъчно средства и ние в Сърбия, както и вие в България, аз съм "за" автомобилите "втора ръка". Хората купуват стари коли, защото са по- евтини. Нов автомобил струва 30 000 евро - тези пари човек не може да изкара за 10 години работа в Сърбия. Предпочитам немските автомобили, защото са издръжливи и поддръжката им е по- евтина от тази на френските возила"
- казаха за Радио ВИДИН гостите от съседна Сърбия.

Кои автомобили са сред най-надеждните марки, употребявани на старо у нас и кои производители наистина правят надеждни коли? Каква е тръпката да ремонтираш един употребяван автомобил и дори да го подготвиш за участие в рали? Това попитахме Ани Ванков, автомобилен състезател и автомонтьор от Видин.

Снимка: Жоро Александров"Най- надеждни са новите автомобили. Иначе за предпочитане са японските автомобили- двигателите са много здрави. За нашите пътища ходовата част е сериозен проблем. Австрийските коли са зле, като състояние на купето, защото по техните пътища използват препарати, които влияят на състоянието им. Двигател се прави, докато купето е проблем. За да участва в рали, автомобилът се нуждае от сериозна подготовка, но мисля че отново най- удачни са японските автомобили"
- обясни Ани Ванков.

Потърсихме автокъща от Враца по обява, която намерихме в интернет. Оттам не се представиха, но казаха, че е много относителна продажбата на автомобилите "втора ръка" и всичко зависи от година на производство, пробег и състояние на возилото. Свързахме се и със Светлин, работник в автоморга, предлагаща авточасти в Монтана. Според него най- трудни за поддръжка са японските автомобили и частите за тях са дефицит. Иначе за европейските коли резервни части се намират спокойно.

Враца още се слави като столица на колите втора употреба, тъй като но територията й има повече от 30 автокъщи, които предлагат возила "секънд хенд". По този показател градът под Околчица си оспорва лидерството в България с Дупница. Жоро Александров разговаря с Видин Христов, един от многобройните търговци на употребявани коли.

"Хората си купуват коли "втора ръка", не можем да се оплачем. Всеки има различни претенции и търси това, което му трябва. Имаме всякакви автомобили и по- стари и по- нови"
- каза Видин Христов.

Снимка: Жоро АлександровПреди дни от Комисията за защита на потребителите започнаха масови проверки на онлайн оказиони за автомобили.

"Има констатирани нарушения"
- каза за БНР Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

"Извършваме проверки в интернет, където много често могат да бъдат открити примамливи оферти. Получава се разминаване между предварително обявеното състояние на возилата и реалното такова. Вече има и произнасяне по отношение на няколко търговци за практикувани от тях нелоялни търговски практики." 

Повече по темата можете да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Обсъдиха състоянието на пътищата в област Видин

На проведено заседание на Областната комисия по безопасност на движението по пътищата (ОКБДП), ръководено от областния управител на област Видин Ани Арутюнян, бе представен анализ на пътнотранспортната обстановка на територията на област Видин за второто тримесечие на 2024 г. В заседанието участваха представители на регионални институции и общини ,..

публикувано на 15.07.24 в 14:53

Село Гомотарци - с бъдеще във винения туризъм и с грижа за опазване на миналото

Гостуваме на Гомотарци, едно село разположило се на брега на река Дунав.  Голямо  и красиво населено място, с няколко площада, с просторни и красиви къщи с големи дворове и трудолюбиви хора. Видинското село се гордее със запазената си църква, големия църковен двор, с ценните стенописи, които са реставриран и с новата трапезария към храма...

публикувано на 12.07.24 в 12:00

Калин Виденов: Геноцидът над Северозапада от страна на ГЕРБ продължава

Все по-илюзорни изглеждат шансовете за съставяне на редовен кабинет в рамките на настоящото Народно събрание.  Политическата криза в страната продължава да се задълбочава.  Предсрочните избори наближават с все по-голяма скорост, а единственият шанс да не се стигне до тях е експертен и технически кабинет с третия мандат.  Как се отразява дългогодишният..

публикувано на 11.07.24 в 10:00

Нуждае ли се от рестарт икономиката ни?

България трябва да извърши смели реформи на пазара на труда и в образованието, защото рискува икономиката ѝ да стане много неконкурентоспособна. Разходите за труд растат ударно и въпреки това не успяват да наваксат изоставането спрямо ЕС, а производителността остава ниска. Трябва да се подобри рязко и средата за инвестиции, които изостават..

публикувано на 10.07.24 в 10:45
Боян Минков, кмет на община Белоградчик

Боян Минков: Липсата на редовно правителство затруднява работата на общините

Общините са сред потърпевшите от политическата криза в страната ни, коментира кметът на Белоградчик Боян Минков . По думите му политиците трябва разберат, че хората все повече ще ги наказват по време на избори, като все по-малко гласуват. "Има огромни затруднения в работата на общините и ние, кметовете, го усещаме най-силно, защото сме..

публикувано на 09.07.24 в 14:26
Румен Гълъбинов

Румен Гълъбинов: Политическата нестабилност усложнява постигането на стратегическите ни цели- Еврозоната и Шенген

Ако политиците в България не успеят да се разберат и се стигне до нови избори, се усложняват задачите, свързани със стратегическите цели на страната ни- Еврозоната и Шенген, коментира икономистът и финансист Румен Гълъбинов. По думите му, има риск и да не получим в пълен размер средствата по Плана за възстановяване и устойчивост. "Планът за..

публикувано на 09.07.24 в 13:31

Засилен контрол на Инспекциите по труда за недеклариран труд в рискови сектори

Работата без трудов договор е нарушение, за което в Кодекса на труда изрично е регламентирано, че не може да е маловажно . Затова винаги, при установяване на такова нарушение, се налага санкция, която не може да бъде по-малка от 1500 лева и може да достигне до 15 000 лв.   Много е важно всеки работник да разбере, че когато се съгласява да работи без..

публикувано на 08.07.24 в 15:03