Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Обещано, но неизпълнено

Снимка: Радио ВИДИН

В началото на 2018 година си припомнихме част от важните за развитието на Северозапада обещания, които бяха дадени, но така и не бяха изпълнени. За никого не е тайна, че основните проблеми на най-бедната част на Европейския съюз са липсата на инвестиции, високата безработица, ниските доходи, които пък от своя страна водят до обезлюдяване и застаряване на населението. На форум в края на лятото представители на правителството очертаха във Видин основните си приоритети, като заявиха, че към региона има сериозен инвеститорски интерес.

"Този регион е приоритетен на правителството за развитие, той се презентира приоритетно пред потенциални инвеститори. Показателно за развитието на региона и на Индустриална зона- Видин е изявеният към момента инвеститорски интерес. Има две компании, които са в напреднал стадий на преговори по отношение на инвестиции в Индустриалната зона- една немска компания, която оперира в областта на машиностроенето и предвижда разкриване на производство и логистичен център в Индустриална зона- Видин и друга европейска компания, която е в областта на автомобилостроенето- производство на компоненти за автомобили", каза преди близо половин година във Видин заместник-министърът на икономиката Александър Манолев.

Двете потенциални инвестиции досега не се случиха... В края на годината обаче бе обявено, че във Видин ще бъде изграден интермодален терминал от крупен австрийски инвеститор. Терминалът ще изпълнява ролята на логистичен център, където товарите ще сменят транспорта - от камиони ще бъдат прехвърляни на жп вагони. Според изпълнителния директор на Автомобилен клъстър България Любомир Станиславов заявената инвестиция е "напълно реален проект". На какъв етап е осъществяването на този проект- също не е ясно.

Друг основен проблем за развитието на Северозапада е състоянието на пътищата в региона. Според Българската агенция за инвестиции към Северозападния регион определено има инвестиционно раздвижване, но освен липсата на квалифицирана работна ръка тук, друг основен проблем е състоянието на инфраструктурата, което отблъсква потенциалните инвеститори. За модернизиране и разширяване на международния път Е-79 вече се говори от десетилетие. До момента обаче нищо не е стартирало реално.
 
Зачестилите катастрофи по главния път и рисковете, които крие разминаването с летящите тирове предизвикаха реакцията на жители на Северозапада. В социалните мрежи се появиха групи, които настояват за взимане на ефективни мерки. Видинският лекар Емил Мушанов пък обяви през месец май 2017 година, че започва инициатива за протестно спиране на движението по Е-79. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков заяви преди няколко месеца, че изпълнението на републиканския път Видин-Ботевград е заложено да се случи през настоящия мандат на правителството. Протестът, както и стартът на строителството, не се случиха през 2017 година...

В същото време алтернативното на главен път Е-79 трасе в направлението Видин-Монтана, през селата Славотин- Доктор Йосифово- Студено буче, от години е в трагично състояние. През 2017-а трябваше да бъде рехабилитирано, обещание дадено още през 2016 година. И това обаче не се случи.

В края на 2016 година от Община Видин обявиха, че в бюджета за 2017-а са заложени 360 хиляди лева за ремонт на станалата печално известна в национален мащаб Гребна база във Видин. Сградата не е ремонтирана от построяването си преди близо 50 години. Очакваше се ремонтът да започне през лятото или есента на миналата година, но... и това не се случи, а състезателите по кану-каяк и техните треньори, които и тази година донесоха над 50 медала във Видин, все още се надяват на по-добри условия за тренировки.

Все пак добра новина е, че в края на изтеклата година стана ясно, че Община Видин ще откупи онази част от Гребната база, която бе станала частна собственост. Ремонтът предстои...



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Красимир Георгиев

Красимир Георгиев: Трябва да се промени философията на законодателството ни

България вече няма да бъде една от двете страни в Европа с максимално допустима скорост на движение от 140 км/ч по магистралната мрежа.  Скоростта по аутобаните ще бъде свалена до 130 километра със закон.  В правителствения законопроект се предвижда въвеждане на наказания за нарушаване на средната скорост.  Възможно ли е да се намали пътнотранспортният..

публикувано на 18.04.24 в 11:00

Звуци в тишината: Изчезващата роля на предмета "Музика" в училище

Спокойно можем да кажем, че музиката е една от основите на човешката култура. Още откакто хората са блъскали с кости по земята и по камъните, създавайки ритъм, тя е била олицетворение на общността и чувството за споделеност. Още оттогава човечеството е било наясно с това какво е музиката и какво носи тя, но в днешни дни изглежда, че това разбиране..

публикувано на 17.04.24 в 11:00

Един от трима съвременни българи би защитил родината във военен конфликт

На фона на няколко сериозни военни конфликта, дори близо до нас, едва 30% от българите заявяват, че биха се били за страната си, ако има война . 42% не биха, а останалите от запитаните се колебаят и не знаят как да отговарят. Ние се нареждаме по-близо в нагласите си до западните европейски държави, отколкото до източните. Това показват резултати от..

публикувано на 16.04.24 в 12:40

Северозападна България с трайно присъствие на туристическата карта

Седемнадесет проекта са одобрени за финансиране в конкурса "Развитие на туризма в Северозападна България и по поречието на река Дунав" на Фондация "Америка за България". Финансирането на всички тях е за 1 312 000 лева. Средствата ще подкрепят развитието на туристически продукти и услуги в регионите с цел да удължат престоя на посетителите. Над 150..

публикувано на 15.04.24 в 15:38
Цветан Ценков, кмет на община Видин

Цветан Ценков: С булевард "Панония" се случва това, което се случва и в държавата (видео)

До края на април се очаква да завърши ремонтът на първото платно на бул. "Панония" във Видин . Следващата седмица Народното събрание трябва да гласува окончателно останалите 3,5 млн. лева за завършването на проекта. Това обясни в "Посоките на делника" кметът на Община Видин д-р Цветан Ценков в отговор на въпроса "Какво се случва с бул...

публикувано на 12.04.24 в 13:03
Марая Цветкова

Марая Цветкова: Превърнахме демокрацията ни в елитарно хоби за глупаци

Кабинетът "Главчев" положи клетва и встъпи официално в длъжност, с което 103-тото правителство в историята на България е факт.  Президентът Румен Радев насрочи за 9 юни националните и европейските парламентарни избори.  Кои са причините, поради които отново ще се отправим към урните?  Може ли предизборната кампания да предложи решения, а не битовизми..

публикувано на 11.04.24 в 10:00

Проф. Светослав Малинов: При обща кампания евроизборите няма да бъдат видени и чути

Провеждането на избори 2 в 1 има както позитиви, така и негативи, коментира политологът и два мандата евродепутат проф. Светослав Малинов. Според него, от една страна може да се прогнозира, че сливането на двата вота ще доведе до рекордна за нашата страна активност на евроизбори, същевременно е възможно кампанията за евровота да бъде погълната..

публикувано на 10.04.24 в 15:21