И за този съдебен състав е безспорно, че събраните множество доказателства водят до обосновано предположение, че със своите действия на 10 декември 2016 година, при управляване на подвижен железопътен състав по непредпазливост е причинил смъртта на повече от едно лице и телесна повреда на други лица.(чл.343, ал.4, вр.ал.3, вр.ал.1). При инцидента в Хитрино загинаха седем души, 29 бяха ранени. Повече от 50 къщи и сгради в селото са били частично или напълно разрушени.
Съдебно-техническата експертиза е установила, че влаковата композиция се е движела с два пъти по-висока скорост от разрешената при навлизане в гара Хитрино. При стрелка № 1 тази скорост е била 80 км/час, а при стрелка № 5 - 78 км/час при разрешени 40 км/час. Това обстоятелство се установява не само от експертното заключение, но и от показанията на множество разпитани свидетели – служители на гара Хитрино, стрелочници, началник гара, които са видели приближаващия влак с много висока скорост. Налице са и свидетелски показания на третия машинист от локомотивната бригада, който също установява, че при навлизане в гарата влакът се е движел със скорост 78 км/час. Това е и основното нарушение, за което е обвинен първият машинист. Негово задължение е било да следи всички знаци и пътни показатели и да привежда скоростта на движение на влака, съобразно законовите изисквания. Апелативният съд намира, че Михнев(41г.) е отговорен за избирането на скоростта, с която се е движила композицията и това е негово умишлено решение.
Втората съдебна инстанция счита, че предстоящите съдебно технически експертизи и другите експертни заключения ще установят конкретната причина за тежкия инцидент и едва тогава ще бъде доказана по безспорен начин причинно-следствената връзка между всички обстоятелства и тежкия резултат. В настоящия етап от разследването обаче друга видима причина освен високата скорост на влака не е установена. Именно поради два пъти по-високота скорост на композицията при преминаването през Хитрино е станало възможно изместването на железния път между двете стрелки.
Варненският апелативен съд не сподели твърденията на прокуратурата, че има опасност машинистът да се укрие от наказателно преследване или да извърши друго престъпление. Съдът намира, че тежестта на санкцията, предвидена от закона не е основание за извода, че Михнев може да се укрие. За краткия период от време след инцидента и до 22 декември, когато е бил задържан под стража, обвиняемият на 3 пъти е участвал доброволно в различни процесуално-следствени действия, въпреки, че в следствие на преживения шок от инцидента е предприел активно лечение в Център за психично здраве в Русе.
Едва след внасянето на паричната гаранция в размер на 10 000 лева Михнев може да бъде освободен от Шуменския арест.
В друго съдебно заседание Варненският апелативен съд потвърди основанията на Окръжен съд Шумен, с които спрямо втория машинист Радослав Петков(60г.) не е била определена никаква мярка за процесуална принуда.
Втората съдебна инстанция коментира, че в това транспортно престъпление става въпрос за сложна влакова композиция, чието управление се извършва от локомотивна бригада. Задълженията на всеки един от машинистите в нея е разписан с подробности в специалната инструкция на БДЖ. В дейностите, които е упражнявал втория машинист не е включена скоростта на влака. Нещо повече. Вторият машинист няма никаква законова възможност да влияе върху решението на първия машинист за скоростта, с която да се движи композицията. И този съд намира, че обвиняемият не е извършил деянието, за което е привлечен под отговорност и не е налице предпоставката от закона за вземане на мярка за неотклонение. Този факт прави безпредметно разглеждането на другите две предпоставки - опасностите да се укрие или да извърши престъпление.
Определенията на Варненския апелативен съд, с които по отношение на Димитър Михнев - първият машинист, управлявал товарната композиция, дерайлирала в с.Хитрино бе определена „парична гаранция“ в размер на 10 000 лева и бе потвърден отказа за определяне на каквато и да е мярка за неотклонение спрямо втория машинист Радослав Петков са окончателни.
Черно море и Спартак Варна не успяха да се победят и завършиха 1:1 в среща от 24-ия кръг на Първа лига. Домакините остават на трето място в класирането с 46 точки, а спартаклии са вече седми с 36, колкото имат и ЦСКА. Резултатът откри Дани Мартин в 43 минута. Гостите от Спартак останаха с човек по-малко, след като в 37 минута Деян Лозев получи..
Водата край плажа в Аспарухово, както и в целия район на пристанище Варна, за която беше подаден сигнал, че е в неестествен кафяв цвят, не е замърсена. Цветът е променен вследствие природен феномен. Това заяви Венета Славова - инспектор по държавен екологичен контрол на корабоплаването в Изпълнителна агенция "Морска администрация" във Варна. Тя..
Десетки мотористи от Варна се включиха в празничното мотошествие, организирано от Василена Радичкова и нейни съмишленички, които споделят страстта към моторите. Поводът е празникът на жената - 8 март. На жените, преминаващи покрай катедралния храм "Свето Успение Богородично", мотористите раздаваха цветя с пожелание за здраве, любов и късмет...
Според варненския депутат от ПП/ДБ д-р Ивайло Митковски, отново има дисбаланс в разпределението на средствата в бюджета за здравеопазване. По думите му, близо половината от допълнителните 1.3 милиарда лева за тази година, отиват за болнично здравеопазване, а не за превенция и профилактика, каквато е практиката за страните от ЕС. "Също така в бюджета на..
Тодоровден е християнски празник в памет на двама християнски светци, живели през ІV век – св. Теодор Стратилат и св. Теодор Тѝрон. Празникът е с плаваща дата, свързана с датата на Великден, и се отбелязва съботния ден от първата седмица на Великия пост, наричана по тази причина Тодорова неделя. Тодоровден е и един от популярните народни празници в..
Днес е Битката за Варна - футболното дерби между двата варненски отбора - Черно море и Спартак Варна. Напрежението и емоциите в дни като днешния са много, а сблъсъкът между двата отбора винаги нажежава страстите в града - на и извън терена. Така е било в миналото, така ще бъде и занапред. Фактите - такива, каквито са, предостави за Радио Варна..
В 17.30 часа днес "Черно море" ще излезе срещу "Спартак Варна" на С тадион "Тича" в 65-ото дерби между двата отбора в "А" група. Срещата между двата тима ще се ръководи от варненска съдийска бригада - Драгомир Драганов и асистенти Христо Хаджийски и Красимир Атанасов. Четвърти съдия в дербито на Варна и отговарящ за системата VAR ще е Мартин Великов, с..