Американската компания "Фейсбук" обяви, че въвежда голяма промяна в ползваната от над два милиарда потребители социална мрежа. Занапред в основната рубрика "Новини" /News Feed/ ще се отдава предимство на снимки и публикации на семейството и приятелите за сметка на съдържанието, публикувано от търговски марки, медии, известни личности и други страници, освен ако то не бъде подсилено под формата на реклама.
Специалистът по дигитален маркетинг Мария Гулишева коментира, че алгоритъмът се променя през два-три месеца и това е в продължение на много години, но за първи път виждаме чак толкова радикална мярка от страна на Марк Зукербърг. В началото на януари той обяви, че ще се толерират постове, чието съдържание е генерирано от лични профили, за сметка на бизнес страниците, което в голяма степен засяга медиите и бизнеса. За пръв път виждаме глобално категоризиране на съдържанието. Преди години имаше различна трактовка в зависимост от вида пост. Тук вече говорим за цялостно приоритизиране на лични профили спрямо бизнес страници, което ще рефлектира сериозно.
- Как това ще се отрази на медиите, които основно са във Фейсбук?
- Потребителите масово си промениха начина на консумиране на новините на медиите.
- Аз дори не знам къде са повече потребителите ни – дали около радиоапаратите или във фейсбук страницата ни? Този анализ предстои да бъде направен, но кажете вие като специалист.
- За онлайн медиите мога да бъда на 100% сигурна, за радио и интернет нямам данни, но при онлайн медиите огромният процент е във Фейсбук. Потребителят не стига до новините чрез сайта на медията, а предпочита през личния си newsfeed да прочете новината.
- Да, но сега ние, медиите, ще бъдем ограничени чрез новия алгоритъм, така че какво бихме могли да направим,за да сме по-популярни сред нашите потребители?
- Реално това ще се случи, но ще засегне по-малките медии. За тях ще има наистина по-голям проблем. На почти 50 % ще се намали reach-a, т.е. до когото достига информацията, това ще доведе до негативна спирала и съдържанието ще достига до все по-малко хора – това алгоритъмът ще го създаде.
- Можем ли да го надхитрим?
- Ние много обичаме, когато има някакви правила да търсим как да се справим с тях и да намерим малката отворена вратичка. Винаги е съществувала тази вратичка и тя e свързана със съдържанието от гледна точка на качеството т.е. добавената стойност. Докато читателите са ангажирани с въпросната медия или бизнес страница, те ще продължат да я следват независимо от алгоритъма. Има инструментариум, който Фейсбук предоставя, така че бизнес страниците да могат да реагират, макар че ще бъде значително по-трудно.
- Значи да бъдем успешни чрез съдържанието във Фейсбук постовете си?
- Да, чрез самото съдържание, дори чрез начина на писане на заглавията. Това е една от мерките, които Фейсбук е взела за ограничаване на т.нар. фалшиви новини и ограничаването на фалшивото съдържание. Тук даже не се стига дотам дали е вярно или невярно съдържанието, а има една допълнителна промяна към този алгоритъм. Да не слагаме подвеждащи заглавия, това е нещо, с което Фейсбук се бори и ще продължи да се бори.
- А при видеопубликациите битката между Фейсбук и You Tube накъде върви?
- Битката става все по-агресивна. Видеосъдържанието ще бъде особено висок приоритет на Фейсбук. Вече се пускат пилотни функционалности за групово гледане на видео чрез фейсбук групи. Вниманието за видео потребители ще бъде жестока битка през следващите една-две години.
Колко дълго ще просъществува новият алгоритъм чуйте в интервюто на Емилия Николова с Мария Гулишева, специалист по дигитален маркетинг:
Варненският драматичен театър взе участие в Деветото издание на Международния театрален фестивал "Interferences" в Клуж-Напока в Румъния. Във форума се включиха членове на Съюза на театрите от Европа, а варненските актьори се представиха със спектакъла "Както ви харесва" на Шекспир, в режисура на Габор Томпа, президент на Съюза на театрите в Европа...
Отчетен е 150% ръст на фалшивите сайтове за онлайн пазаруване в световен мащаб от началото на октомври, сочат доклади на различни лидери в киберсигурността. Това каза Обретен Обретенов, отговарящ за информационната сигурност в международна компания, базирана във Варна. Занимава се също с експертизи по компютърна криминалистика към Съда и..
Интервю с Björn Johansson (ARCTIS) ARCTIS са нова група, създадена от музиканти, със стаж в метъл музиката. Само преди дни бандата издаде едноименния си дебют. Съвсем скоро на 28 ноември ARCTIS ще го представят и пред българските фенове, защото групата прави турне като съпорт на APOCALYPTICA. Китарисът на ARCTIS Björn Johansson даде..
Елементарните сметки за мнозинство за съставяне на правителство сочат, че най-логично е то да е формирано от коалициите ГЕРБ-СДС и "Продължаваме промяната - Демократична България". Всеки опит да се прави мнозинство с други партии около едната от двете коалиции е игра. Това каза политологът Даниел Стефанов в предаването на Радио Варна Post Factum. Той..
По традиция преди Коледните и новогодишни празници варненската галерия "Арт Маркони" представя сборната изложба "Изобилие". В нея със свои творби участват редица художници - Ангел Атанасов/Ачо, Ангел Веселинов, Васил Петров, арх. Владимир Рачев, Димитър Манолов, Дима Ненова, Димитър Кавръков, Емилия Бояджиева, Ивайло Евстатиев, Илиян Пеев, Клементина..
Интервю с Eicca Toppinen (APOCALYPTICA) APOCALYPTICA започнаха кариерата си с албум с кавъри на METALLICA. Близо 30 години по-късно финландците издадоха и втора част отново с кавъри на METALLICA. На 28 ноември групата ще представи „Plays Metallica Vol. 2“ и в София по покана на „EventEase“ в Зала 3 на НДК. Това ще бъде деветия концерт на..
Своеобразният литературен маратон на поетесата и журналист Керанка Далакманска, започнал на рождения ѝ ден 2 октомври, е към своя край и бележи успех с пълните салони и души на хората, докоснали се лично до поезията и в "Петия ъгъл". Ъгълът на чувствеността. Нейният ъгъл, който носи смисъла за доброта, човечност, усещане на природа, на..