Комисар Виктор Селецин- родом от Николаев, живее от 13-годишен в Вайсенфелс, провинция Саксония- Анхалт, Германия, полицай от пътна полиция от три години, 30-годишен. Даниела Стойнова го попита, какво го е накарало да стане полицай и защо е решил да дойде в България:
-Решението дойде спонтанно, моят най- добър приятел винаги е искал да започне работа в полицията. След като завърших, не знаех кой път да поема, тогава приятелят ми ме посъветва, кандидатствах и ми хареса. Разбрах от обява в интернет, че се търсят хора за сезона в България, подадох документи, но не знам защо избраха тъкмо мен.
Идвали ли сте преди в България, как си представяте работата тук и как контролирате шофьорите в Германия, какви са глобите ?
-Идвал съм много отдавна в България,като дете-в „Албена” , тогава още не бяхте членове на ЕС. Що се отнася до ситуацията в Германия- при нас има много интензивно наблюдение на трафика, включително и с видеокамери- мобилни и стационарни. Контролът на шофьорите се извършва от полицията и от общините. Германците като цяло клонят към бързо каране, склонни са да превишават скоростта, там има и отсечки по магистралите, където няма ограничения на скоростта. Що се отнася до глобите – до 60 евро са по фиш и се плащат на място, а над тази сума-издава се акт и се превеждат по банков път.
Как си представяте работата във Варна?
-Аз нямам правомощия да глобявам на ваша територия, по-скоро ще помагам на българските колеги и ще извършвам превенция, тъй като туристите от Германия като видят полицай оттам ще се респектират.
Каква е заплатата на пътните полицаи в Германия?
-Зависи от провинцията, където се намира населеното място, заплащането в моята провинция е 2500 евро с включен извънреден труд и допълнителните часове.
Предлагали ли са ви подкуп като пътен полицай?
- Да, от три години работя във Вайсенфелси са ми предлагали 4-5 пъти, аз разбира се отказвам. Всички, които са ми предлагали са от Източна Европа.
Експериментите са свързани с измененията на климата и недостига на вода в някои райони на станата. Такива вече се правят в съседна Румъния от български учени и метеоролози. В напреднала фаза на опити са САЩ, Канада, Китай и Русия, каза за Радио Варна Георги Стоянов, председател на Български фермерски съюз. Европа изостава, но в Румъния се..
Наблюдаващата се тенденция от последните 8-9 години за изместване на сезоните и удължаване на лятото остава. Високите температури започват още от края на май и вече в началото на юли достигат своя пик, както на атмосферния въздух, така и на морската вода . Тези фактори носят последици за живите организми в Черно море. Това каза доц. д-р Виолин Райков..
Румънецът Габриел, който е познат у нас с акциите си по почистване на различни градски пространства и който намери много съмишленици, не се отказва и продължава да дава добър пример. Той живее и работи в Лондон, където заедно със съпругата си отглеждат децата си. Тя е от Варна и прекарват известно време и в морската столица. Семейството редовно пътува до..
Какво знаете за Шотландия? Част е от Обединеното кралство, а населението ѝ е около 5 милиона и 500 хиляди души. Известни са с характерния си, специфичен акцент в изговора на думите, който понякога затруднява общуването с тях. Шотландци са и съпрузите Норман и Каръл Макдоналд, които от години прекарват летата си в аксаковското село Куманово. Те..
Интервю с Max Cavalera (CAVALERA CONSPIRACY, SOULFLY, екс-SEPULTURA) Кой не знае Max Cavalera, кой не е чувал за него. В рамките на година заедно с брат си Iggor, двамата презаписаха първите три издания на SEPULTURA – минилбума „Bestial Devastation”, дебюта „Morbid Visions” и „Schizophrenia”. Под името CAVALERA Max и Iggor ще направят концерт и в..
Общинската фирма „Градски транспорт“ продължава да е на загуба, при тези обстоятелства и магьосник да стане управител няма да обърне тенденцията. Това каза в обзорното предаване на Радио Варна „Позиция“ общинският съветник от ГЕРБ/СДС Биляна Раева. По думите и, общинският съвет продължава да е принципал на дружество „Градски транспорт“, но..
Решенията за оползотворяване на морския бряг в градовете трябва да се основават на природата, смята главният архитект на Грьонинген в Кралство Нидерландия Михий ван Дрийш. Паркът и плажната ивица във Варна са уникални. Крайбрежната алея не трябва да изглежда като автомобилн аулица, а да бъде по-удобна за пешеходци и велосипедисти, както и да..