Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Астрономът Иван Иванов: Трябва да има зони, в които интернет е забранен, за да могат хората да си почиват от него

МКС

По време на пика на метеорния поток Персеиди разговаряме с астрономът Иван Иванов от варненската Народна астрономическа обсерватория с планетариум "Николай Коперник".

"Понякога виждаме светлинка, която се движи и не мига, това обикновено е някой спътник. В момента има седем или осем проекта за създаване на  т.нар.орбитални групировки, които да излъчват интернет долу на Земята. Това ще пречи на нашите наблюдения, да се надяваме, че няма да стане. Това ще е повече за самореклама, отколкото за някаква съществена полза", сподели дългогодишният астроном.

"Аз нямам никакъв интерес да се свързвам директно със спътниците, за да получавам интернет, при условие че могат да ми го доставят тук по кабела. Идеята обикновено е да има навсякъде достъпен интернет, но трябва да има зони, където е забранен интернет за да могат хората да си почиват от него", каза още с усмивка Иван Иванов.

Метеорният дъжд Персеиди започва в края на юли и продължава до края на август, но в средата на август е пикът му. "Луната пречи на наблюдението, защото ще е доста ярка, но все пак ще е в страни от потока. Търсете го на изток", каза в интервю за Радио Варна Иван Иванов. "Земята е твърде голяма и трудно могат да улучат конкретно място и човек", отбеляза астрономът.

Който има сестра е щастливец

Учени от Университета в Де Монфорт и Ълстър направиха проучване сред повече от 570 лица на възраст между 17 и 25 години. На тях са им били зададени определени психологически въпроси по най-различни теми, включително касаещи психичното здраве. Резултатите показват, че хората, които имат сестри са по-открити и отворени за общуване и за тях не е..

публикувано на 22.02.20 в 14:26

"На село" в Гроздьово - първа част

Тази събота гостуваме на жителите на село Гроздьово. Едно от най-големите села във варненска област, намира се в община Долни Чифлик. В селото   има църква, читалище, пенсионерски клуб, детска градина, училище, джамия и уникална ботаническа градина, в която виреят нетипични за нашите географски ширини растения. Селото има богата история, много..

публикувано на 22.02.20 в 07:00

Благотворителни инициативи в помощ на Юлиян този уикенд!

Няколко благотворителни инициативи в подкрепа на 32-годишния Юлиян Михайлов от Варна ще се проведат събота и неделя във Варна. Турнир по мини футбол ще започне на общинските спортни терени в кв. „Аспарухово“ в събота от 10ч. На място ще има и кутии, в които всеки може да дари пари. В неделя под Паметника на Почивка ще има спортна надпревара,..