„Най-важното за потребителите през лятото” съдържа кратки съвети към туристите за какво да внимават, за да не бъдат подведени относно цените – най-вече, когато пазаруват в магазините от курортите или си взимат нещо в движение от заведенията и обектите за бързо хранене.
По време на активния летен сезон по морето и в планинските места за отдих нерядко се наблюдава завишаване на цените. „Всички са наясно, че когато отидат на почивка, цените в курортите ще са по-високи в сравнение с тези в традиционно обитаваните от тях места. В условията на пазарна икономика ценообразуването е свободно. Но проблем би било, ако информацията за по-високите цени се поднася по начин, който неприятно изненадва хората в последния момент. Това е нещо, за което ние определено можем да се намесим, защото по закон всички търговци са длъжни коректно да обявяват цените на предлаганите от тях стоки и услуги. Нашите екипи са на терен и в готовност да реагират при всяка нередност на пазара”, потвърждава председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Как могат да ни продадат по-скъпо?
Понякога в нарушение на закона търговците обявяват едни цени на етикетите върху продуктите или на щендерите в близост до дадената стока, а на касата маркират по-високи. Това се отнася, както за артикули в промоция, така и при продажбите на реални цени.
Как да се предпазим от клопките?
На почивка обикновено се купува най-необходимото. Затова бихте могли да опитате да запомните цените на избраните от Вас стоки и да проследите как се таксуват на касата. Когато обаче сте отседнали в собствен имот или на свой близък, тогава може да напълните повече потребителската кошница. В такъв случай е достатъчно да запомните цените на няколко от стоките – 2, 3 или 4. За предпочитане е това да са най-скъпите или ако са промоционални – тези с най-висок процент отстъпка. В случай че всяка от тях бъде маркирана на посочената в рекламата или на етикета цена, тогава вероятността и с останалите нещата да са наред, е голяма. Но ако има разминаване някъде, е добре да проверите отново цените на всяка от стоките поотделно.
Как да реагираме, ако на касата установим разминаване между обявена и приложена цена?
Настоявайте стоката да Ви бъде продадена на обявената цена. В случай че търговецът откаже, не купувайте. Важно е в подобни случаи да сигнализирате и в Комисията за защита на потребителите, за да бъде извършена проверка и при установяване на същите обстоятелства – наложена санкция. Същевременно ще получите съдействие за възстановяване на надвзетите суми, ако търговецът не е реагирал адекватно.
Какво да правим, ако установим разминаването по-късно?
Върнете се в магазина и покажете на служителя на касата или на управителя на обекта маркираното на касовия бон. Настоявайте, че обявената цена – в реклама или на етикета, е по-ниска от тази на издадената Ви касова бележка. Ваше право е да Ви възстановят разликата или да вземат обратно стоката, като Ви върнат парите.
Когато пазаруваме от временни обекти…
Независимо къде продава: в стационарен магазин, в интернет, във временен обект – по закон всеки търговец е длъжен да посочва продажната цена на стоките. Ако самата стока е твърде малка, той може да постави цената в близост до нея, но и тогава трябва да е недвусмислено за кой артикул се отнася тя. И същата тази цена трябва да се маркира на касата.
„Най-важното за потребителите през лятото” подготви Комисията за защита на потребителите
Ще бъде ли обявена епидемия от коклюш и какви мерки ще предприемат здравните власти у нас, ще стане ясно по време на заседание на правителството утре, съобщиха за БНР от здравното министерство. На среща при министър Галя Кондева днес е обсъдена ситуацията с разпространението на инфекцията, както и възможните варианти за мерки. Дори да бъде обявена..
Заплатите в туристическия сектор тази година ще бъдат вдигнати с около 20% на всички нива. Това обяви служебният министър на туризма Евтим Милошев от Слънчев бряг, предаде БГНЕС. Милошев е на работно посещение в курорта, където се срещна с представители на туристическия бранш, за да обсъдят проблемите преди старта на летния сезон. „Това е добър знак..
"ReBonkers" в бившите барутни погреби се класира за втори етап на финансиране по Световната програма на САЩ за възстановяване на сгр ади с културно значение, съобщиха от общинския пресцентър. Кметът Благомир Коцев е дал съгласието си за извършване на текущ ремонт за консервацията на пространството за култура. За Варна е от изключителна..
Издадените от 1 юли медицински направления за ехография и мамография на млечна жлеза ще бъдат валидни за срок от 2 месеца. Това решение е гласувано от Надзорния съвет на Здравната каса днес, съобщава БНР. Удължаването на валидността на направленията беше договорено по време на преговорите между Касата и Българския лекарски съюз за новия Национален..
Варненският апелативен съд и Висшето военноморско училище "Н. Й. Вапцаров" задълбочават сътрудничеството си и ще осъществяват повече съвместни дейности от взаимен интерес. Ръководителите на двете институции д-р Ванухи Аракелян и фл.адм. проф. Боян Медникаров подписаха меморандум. Партньорството е обусловено от развитието на цифровите услуги,..
До 15 май сдруженията на рибарите трябва да представят информация за броя на лодкостоянките, които са необходими за Варна. Те трябва да изготвят и да внесат в администрацията на Областната управа и предложения за местата, подходящи за лодкостоянки. Община Варна от своя страна трябва да изготви и предостави на областната управа писмена информация на..
186 са участниците от 48 професионални гимназии по туризъм и учебни заведения по ресторантьорство и хотелиерство от цялата страна, които се включват в Националното състезание по професии, което се провежда в курорта "Златни пясъци" край Варна. Състезанието е по шест професии - барман, сладкар, готвач, хотелиер, аниматор и сервитьор...