Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Астероиди с български имена

В най-скоро време два астероида ще получат български имена. Те са открити при изследване на Слънчевата система от студентското космическо и астрономическо общество, създадено към Планетаруима във Военноморското училище. Там работят по програма на НАСА за обработване на астрономически снимки, направени от големи телескопи, за да бъдат откривани и проследявани астероиди. Иначе в космоса вече има над 100 обекта с български имена като Левски, Ботев, Шумен, Габрово, Шипка.

Преди дни в планетариума и морската астрономическа обсерватория към ВВМУ във Варна получават информация за поредното потвърдено откритие.

"Един астероид, който има наименованието "2020 ОМ29". Това означава, че е открит 2020 година в една от юлските кампании, в които участвахме. И е бил проследен. И вече ние ще имаме възможност да му дадем име."

Ръководителят на морската обсерватория доцент Веселка Радева уточни, че през последните четири години са открили над 200 нови астероида.

Повече за процеса на откриване и кръщаване на астероиди ще откриете в звуковия файл.

Природният газ поскъпва с 16% със задна дата

Природният газ поскъпва с 15,88 % от 1 април. Това реши на закрито заседание днес Комисията за енергийно и водно регулиране. Така със задна дата, синьото гориво вече ще струва 33,19 лева за мегаватчас. Цената е по-ниска от първоначално поисканите от държавната компания "Булгаргаз" - 34,44 лева. Основната причина за новото поскъпване е увеличение на..

публикувано на 21.04.21 в 17:43

Великденски базар подредиха в училището за деца с нарушено зрение в "Аспарухово"

Традиционият базар с изработени сувенири и картички от възпитаниците на специалното училище за ученици с нарушено зрение „Проф.д-р Иван Шишманов” във Варна се състоя в невечерието на Цветница и Възкресение Христово. Обичайно той се провежда на Благовещение, но заради ограниченията и обучението онлайн, цветните емоции завладяха тази сутрин..

публикувано на 21.04.21 в 15:41

Във Варна продължават записванията за прегледи за преболедувалите Covid-19

Над 100 варненци, преболедували Covid-19 , вече са се записали за новата програма „Комплексно  постковид проследяване“, която се реализира от ДКЦ V – „Св. Екатерина.  Това съобщи д-р Галина Павлова - управител на здравното заведение.  Тя информира, че интересът е голям и близо 250 души ще бъдат прегледани и изследвани. Записванията стават..

публикувано на 21.04.21 в 15:11

Митов: Демократична България проявяват политическа незрялост

Отказът от разговор от страна на Демократична България е проява на политическа незрялост. Сега, ако искат могат да отидат да преговарят с БСП, с ДПС - сами влизат в ситуация, която не е в тяхна полза. Това заяви излъченият от ГЕРБ-СДС за кандидат за министър-председател Даниел Митов в парламента, предаде репортер на БГНЕС. Час по-рано от..

публикувано на 21.04.21 в 14:29

Започва изграждането на приют за безстопанствени кучета в Балчик

Из­граж­да­не­то на прию­та за без­сто­пан­стве­ни ку­че­та ще за­поч­не та­зи го­ди­на, за не­го са за­ло­же­ни 200 хи­ля­ди ле­ва, съоб­щи кме­тът на Бал­чик Ни­ко­лай Ан­ге­лов.  За­вър­шва­не­то му най-ве­роят­но ще про­дъл­жи и до­го­ди­на, смя­та той. Оп­ре­де­ле­но­то мяс­то е в мес­тност­та Ку­ла­ка, в бли­зост до шко­ла­та за мит­ни­чес­ки..

публикувано на 21.04.21 в 13:49
Атанас Атанасов

Демократична България: Отказахме среща на ГЕРБ

Отказахме среща с кандидата за министър-председател, излъчен от ГЕРБ. Идеологията на ГЕРБ е корупция, нагласени обществени поръчки, обръчи от фирми. Така, че нямаме никаква допирна точка с тях. Българският народ не иска повече управление на ГЕРБ. Няма за какво да си говорим. Това съобщи Атанас Атанасов от парламентарната група на ДБ, предаде  БГНЕС...

публикувано на 21.04.21 в 12:36

Затварят за профилактика басейни във Варна

Във връзка с необходимостта от периодична профилактика от 24.04.2021 г. до 04.05.2021 г. ще бъде затворен басейн „Юлиан Русев“, а от 30.04.2021 г. до 04.05.2021 г. и басейните „Алекси Алексиев“ и „Д-р Любен Лазаров“, съобщават от ОП "Спорт Варна".

публикувано на 21.04.21 в 12:01