"Не може да изкара и седмица!" Коментарът е на кмета на Белослав Деян Иванов, по повод осветлението на подлез с дължина около 9 метра под третокласния път Варна - Девня.
За близо 20-те години, в които той е в общината, вкл. и преди да спечели кметските избори през 2015 г., ремонт е правен три-четири пъти. Поне веднъж годишно се монтира и осветление, което заради вандалски прояви успява да изкара броени дни.
По думите му, подлезът макар и не в блестящо състояние е проходим, чисти се максимум през ден, а в бюджета на общината за тази година е заложен както ремонт на спирката, както и оправяне на тротоарите.
Правихме опити да ограничим щетите, монтирахме метални решетки върху лампите, но нищо не помогна. Вандализмът продължава. Максимум през ден районът се чисти. Тази сутрин (в деня на разговора 2 март), като проверих, край него се въргаляха захвърлени бирени бутилки, казва Деян Иванов.
Подлезът обаче е единствената възможност, за да успеят жителите на града да стигнат до жп гарата, или да съседната ѝ спирка и да се качат на автобус по линията Варна - Девня. Няма статистика колко са преминаващите. Пандемията ограничи сериозно броят на учениците, на които им се налага да преминават, но остават работещите в заводите в Девня. Трафикът е най-голям рано сутрин и късно вечер.
Статистиките на БДЖ сочат сериозен отлив по принцип от пътуване в последните 20 години, уточнява Константин Азов от дирекция "Обслужване и продажби" към националния ни железопътен превозвач.
Ако през 2000 г. с влак са превозени общо над 52 млн. пътници, то към днешна дата може да се говори за не повече от 21 млн. души. При това не се отчита 2020 г. и отливът, провокиран от пандемията и lockdown-a. Най-натоварени за железниците са крайградските линии и районът около София.
На жп гарата в Белослав, през която преминават всички влакове с начална и крайна точка Варна, спадът в броя пътуващите е видим. Разбира се, състоянието на подлеза далеч не е единствената причина. Далеч по-значимата е промяната в демографията.
Ако трябва да се кача на влака Варна - София, например, трябва да тръгна поне час, а понякога и до час и половина по-рано, за да мога да се съобразя и с разписанието на ферибота, който да ме превози от южния към северния бряг, да мина по пътеката, да достигна и мина през подлеза, а след това и до жп гарата, и да се кача на влак, разказва Цветелин Петров от Белослав. Правил го е веднъж. Сега за по-напряко, а и по-бързо минава през Варна.
Районът, където е подлезът е опасен, казва Петров. По думите му, за да избегнат преминаването през съоръжението, белославчани или се опитват да минат през пътя, прескачайки мантинелата, или заобикалят по пътеки и пресичат жп линиите. Няма осветление в подлеза, край пътя има все още отпадъци от приключилия през есента на миналата година ремонт, а достъпът до спирката е труден.
За общинската администрация в Белослав - единственият град у нас, в който в ролята на градски транспорт влиза ферибот (между северният и южният бряг на Варненско-Белославското езеро, който свързва града с жп гарата и кварталът до нея - "Акациите") казусът обаче опира и до липсата на представа у част от жителите, че общината няма магьосническа пръчица, за да може да реагира на момента за ремонт на инфраструктурен елемент.
Когато през септември 2020 г., приключи ремонта на пътя Варна - Девня от пътната агенция и асфалтираха, сложиха бордюри. Троатоарите обаче и всичко, което е в пределите на общината, е отговорност на администрацията ѝ, посочва Иванов и уточнява, че за всеки един изхарчен лев за инфраструктура общинските власти в Белослав трябва да знаят от предходната година, най-късно септември-октомври месец.
Единственият вариант, по който може да се стигне до спирката, както и жп гарата в Белослав, обаче е през подлеза, който е в лошо състояние. Районът е опасен, казва в сигнал до Радио Варна, жителят на града Цветелин Петров. По думите му, за да избегнат преминаването през съоръжението, белославчани или се опитват да минат през пътя, прескачайки мантинелата, или заобикалят по пътеки и пресичат жп линиите.
Няма осветление в него, а край пътя има все още отпадъци от приключилия през есента на миналата година ремонт.
С ново игрище за баскетбол вече разполага СУ „Гео Милев“ във Варна. Съоръжението беше открито от заместник-кмета с ресор спорт Илия Коев, директора на училището д-р Мартин Вълчев и баскетболната звезда от близкото минало Калоян Иванов. Прекарвайте по-малко време с телефоните и компютрите и повече време с топката, защото спортът е здраве, посъветва Илия..
Първата в страната кампания за ефективно използване на водните ресурси започва "ВиК - Варна" в навечерието на Световния ден на водата. Целта е да стигне до всички в и дори извън Варненска област. Ще се работи с училища, детски градини, кметовете на общините, както и с туристически сектор. В 90 на сто от областите в България има места с частичен..
Обсъждат идея за изграждане на изложбен център за екзотични птици и животни край Аксаково. За целта предстоят преговори да бъде предоставен терен с площ 36 декара, намиращ се на територията на община Аксаково. Това каза Мартин Йовев, председател на Българската асоциация на любителите на екзотични животни и птици. В събота е предвидена среща с..
Случайно или не, Международният ден на щастието тази година съвпада с настъпването на астрономическата пролет. Този ден се отбелязва от 2013 година на 20 март с резолюция на Общото събрание на ООН, в която е декларирано, че стремежът към щастие е фундаментална цел на човечеството. Всички жители на Земята имат право на щастие, независимо от..
Шест сухи дървета ще бъдат премахнати утре в кв. "Чайка" в района на паркинга до блок 17, съобщават от район "Приморски". Да не се паркира в прилежащите улици от 8.30 часа до 15 часа, докато текат дейностите, предупреждават от кметството.
Благотворителен концерт "В ритъма на сърцето" ще се проведе на 27 март от 18,30 ч. в зрителната зала на НЧ „Христо Ботев-1872” в Нови пазар в помощ на Тодор Ганчев, хореограф и ръководител на множество състави за народни танци. След поставена диагноза - "Злокачествен тумор на стомаха" има спешна нужда от лечение в болница в Турция. Предстои му битка с..
Общинско предприятие „Дезинфекция, дезинсекция, дератизация“ (ДДД) започва първата за годината масирана обработка против кърлежи на терените с обществено значение. В парковете обработката ще се извършва в късните вечерни или в ранните утринни часове, когато посещаемостта е слаба. Дворовете на училищата ще се третират по време на пролетната ваканция на..