Обществено обсъждане на проекта за изграждане на градска железница (леко метро) във Варна се проведе в късния следобед вчера в зала „Пленарна“ на Община Варна. Проектът беше качен преди три седмици в сайта на Общината, а линкът за отварянето му беше обявен и на пресконференция тогава.
Варненци: Липсва икономическа обосновка в цифри за необходимостта от изграждане на железница
С какво е аргументирано подземно трасе през Морската градина и археологически резерват „Одесос”?
Това е заложено в Част 3 на проекта, която единствена от общо седемте части на железницата не е заложена в настоящия ОУП на Варна, приет през 2012 г., отбеляза инж.Марин Михайлов от проектантския екип. Самата Част 3 има три разработени варианта, от които да избере възложителят Община Варна, допълни Михайлов. Един от тях предвижда лекото метро да минава подземно през Морската градина до ж.п.гарата.
Ако Част 3 бъде одобрена ще се наложи да бъде актуализиран настоящият ОУП на града, поясни проектантът
От проектантския екип уточниха, че подземното преминаване през историческия център ще е на дълбочина от 6 метра и повече, така че да не се засяга културно-историческото наследство.
Стратегията и обосноваността на лекото метро е във връзка с развитието на промишлената зона в община Аксаково, каза заместник-кметът Христо Иванов. Варна и региона нямаме такава зона. Цялата идея е, че двата проекта трябва да вървят паралелно, тъй като са изключителни мащабни като обхват от една страна. От друга страна реализацията на всеки един проект, нило иконимическата зона, било лекото метро, като връзка между индустриалната зона и Варна, и бул.Цар Освободител. За всички това са необходими време и пари, допълни заместник-кметът. По този повод хора от залата му от отговориха, че на този етап липсва информация за даване на мотивирана подкрепа или отхвърляне на проекта.
Христо Иванов обяви още, че предстои обявяване на задание за проектиране, след което отново ще има приемане и обществено обсъждане. След това е етапът на обявяване на обществена поръчка за избор на изпълнител и накрая поетапна процедура за финансиране, което се очаква да бъде държавно и проектно.
Предпроектните проучвания са извършени от „СПАТО“ ООД. Анализите разглеждат различни варианти на изграждане на железницата, успоредно с разширяването и продължението на бул. „Цар Освободител“ до Летище-Варна, както и до Индустриална зона-Варна. Проектът е съобразен изцяло с изискванията на ЕС за нови екологични системи за транспорт в градски условия.
Разработката предвижда 7 участъка на трасето на железницата, на които е направен подробен анализ на възможностите за реализация на скоростен екологичен транспорт:
1. От Летище Варна до бул. „Христо Смирненски“ по бул. „Цар Освободител“. Дължина – 6,635 км, наземно автономно жп трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – слабо застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с булеварди и улици.
2. От Летище Варна до Индустриална зона Варна. Дължина – 16,618 км, наземно автономно жп трасе, южно от АМ „Хемус“, съгласно ОУП на Аксаково. Особености – незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.
3. От бул. „Христо Смирненски“ до жп гара Варна. Дължина – 4,394 км, подземно железопътно трасе. Особености – силно застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с булеварди и улици.
4. От бул. „Христо Смирненски“ до КК „Златни пясъци“. Дължина – 18,019 км, наземно, автономно железопътно трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – смесено застрояване в градската част и незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания на булеварди и улици.
5. Отклонение от участък 2 от общински път VAR 2021 (/I-2/-Игнатиево) през село Казашко и планиран мост над Варненското езеро, направление – с. Приселци и град Бяла. Дължина – 14,933 км, наземно, автономно жп трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.
6. Отклонение от бул. „Цар Освободител“ до ул. „Девня“ по бул. „Република“, дължина – 2,885 км, наземно, автономно жп трасе. Особености – слабо застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.
7. Отклонение от пътен възел до Летище Варна до гр. Аксаково. Дължина – 3,35 км, наземно, автономно жп трасе, съгласно ОУП на Аксаково. Особености – слабо застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.
Кметът на Варна Благомир Коцев обяви 3 януари (петък) 2025 за неучебен ден за всички училища на територията на общината. Учениците ще се завърнат в класните стаи на 6 януари (понеделник), съобщават от общинския пресцентър. Официално обявената от Министерството на образованието и науката коледна ваканция е в периода от 21 декември 2024 г. до 2 януари..
28 200 лева ще бъдат разпределени за отускане на еднократна финансова помощ за задоволяване на комунално-битови потребности на 35 лица от Община Варна. Това стана ясно по време на ПК "Социални дейности и жилищна политика". Помощта варира между 500 и 1500 лева. Отказ от такава помощ получиха 6 лица, тъй като или надвишават линията на бедност, или вече са..
Жители на Добрич се обявиха срещу включването на междублоковите пространства в обхвата на Синята зона в града. От Община Добрич публикуваха на страницата си в интернет проект за разширяването на платената зона за паркиране за обществено обсъждане, което породи остри реакции сред жителите. През тази седмица беше внесена и първата подписка от..
Водата от обществената чешма "Света Марина" е негодна за пиене. Това съобщиха от Регионалната здравна инспекция във Варна. Обществената чешма се намира в жк "Възраждане", местност Кочмар, район "Младост" . Водата е с наличие на колиформи 20 КОЕ/100мл, при норма – 0 КОЕ/100мл, чревни ентерококи – 24 КОЕ/100мл, при норма – 0 КОЕ/100мл. При анализа..
Община Варна обяви обществена поръчка за текущо възстановяване, поддържане и абонаментно почистване на спиркозаслоните във Варна. Дейностите ще се осъществяват в две позиции. Първата от тях е за възстановяването на спирките и техническото им поддържане, като се включват дейности като ремонт на покриви, подмяна на корозирали елементи, ремонт на пейки,..
Депутатите дебатират преди поредния - пети опит, за избор на председател на Народното събрание. Днес е рекордният - 12-и ден на първото заседание на 51-вия парламент, предаде БНР. Докато не бъде избран председател - нито парламентът може да заработи, нито държавният глава може да започне консултации за връчването на мандат за редовно правителство...
Варненският окръжен съд отмени постановлението на Окръжна прокуратура – Варна, с което е било прекратено наказателното производство срещу бившия кмет на Варна Иван Портних за авариралата тръба под Варненското езеро. Съдът не се съгласи с фактите, възприети от прокуратурата и стигна до съвсем различен извод, съобщават оттам. Според Окръжен съд – Варна,..