Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Николо Коцев от КИКИМОРА: "Музикантът трябва да е верен на принципите си, но и в крак с времето

Снимка: http://kikimora.nostramusic.com/

Групата на Николо Коцев КИКИМОРА, а и самият Николо Коцев нямат нужда от представяне. За това се насочваме направо към повода, който провокира следващото интервю. На 4 декември в София КИКИМОРА ще представят новия си албум „Dirty Nails” на живо. Какво да очакват феновете и какви са причините за самия концерт от самия Николо Коцев.


Привет, Николо, най-накрая ще имате възможност да представите „Dirty Nails” на живо. Изчака ли се чакането?

Ти го представяш малко така различно от самата истина. Ние не сме имали за цел да направим такъв концерт. Нашата цел беше да издадем албума. Но след това се роди една идея да го представим на живо и да си го снимаме, за да можем, да го пуснем в интернетното пространство. По този начин да стимулираме евентуални покани и в България, и в чужбина. Това е идеята на този концерт. Ние просто обявихме една дата, която на нас ни се стори реална. Защото има страшно много работа по подготовката на материала. Правенето на един албум в студио и изсвирването му на живо са две коренно различни неща. И едно такова представяне е много, много трудно. За създаването на една песен в студио можеш да отделиш месец, докато на живо трябва да я изсвириш за пет минути и трябва да си безгрешен.

Как вървят репетициите?

Репетициите вървят доста добре. Изчистваме постоянно неща, появяват се нови. Материалът е сериозен и си иска сериозна работа за всички до един. Вече решихме сетлиста какъв ще бъде. Просто тежка работа, за да можеш да се представиш добре със собствен материал.

Кога ще се появи видеото от концерта?

Кога го очакваме, не мога да кажа, но ще имаме пет подвижни камери и три статични. Не можем да си позволим, да го направим с някакъв кой знае какъв висок бюджет. Състоянието на нашия бранш в момента е плачевно. Ще имаме среща с екипа оператори, за да можем да елиминираме неизползваем материал. Много често се случва само 15-20 процента от материала от камерите да става за ползване. Всичко останало трябва да се изхвърли.

Не мислите ли да го тиражирате?

Целта, както казах е, първо искам да се върна малко по-назад във философията си. Издаването на албуми е една супер трудна задача, която носи само загуби на групите днешно време. Издаването на албуми не вкарва никакъв приход в касата на една банда или създател на песни, та дори и на звукозаписните компании. Почва да става страшно трудно. Ние искаме да издадем този продукт, за да бъде достъпен за всички, които евентуално биха помислили, да ни поканят на събитие. А колкото до издаването, зависи дали ще има интерес от някъде и дали ще можем да достигнем качеството за комерсиално издаване. Защото все пак човек трябва да покрие един световен стандарт и ако не можем да го покрием, по-добре да не го издаваме. Целта на всичко това е да се пусне материалът в Интернет, но ако се стигне до нечие желание да го издаде, предполагам, че и това може да се случи. Но пак казвам – това е само загуба на време и на пари, издаването на албуми и на дискове.

Ти си перфекционист, обаче, този перфекционизъм не ти ли пречи?

Пречи ми постоянно перфекционизмът, но не мога да крия, че донякъде ми помага за начина, по който работя и за това, което успявам да постигна. За всичко е необходим страшно много труд. На мен ми е дважди по-трудно, защото аз трябва да се занимавам и с други решения, които са лидерските решения в бандата.

Кога ти остава време за музика?

Никога не слушам музика, защото просто нямам време. Може би, евентуално, когато започна да пиша нова музика, мога, да си пусна някое радио, за да чуя горе-долу какво се случва, до къде са стигнали модерните групи. Все пак трябва да се опреснява знанието на един човек като мен, когато става въпрос за създаване на нова рок музика. Това обаче е изключително трудно, защото човек трябва да остане верен на принципите си и на произхода си. Но и все пак трябва да бъде в крак с това, което се случва днес.  

Това важно ли е всъщност, имайки предвид опита ти?

Много е важно, но все пак това зависи от самото верую на този, който създава материала. Гледам, че дори от старите групи се опитват да бъдат в крак с модерното звучене, с модните течения. Все пак за старите утвърдени, големи групи, нашите идоли според мен е малко опасно да променят твърде много същността на това, което правят, защото те са постигнали своя статус с цялостното си творчество и най-вече с по-старата си музика. А знаем, че в рока старата музика не остарява. Тя само се нарича стара. От друга страна не мога да си затворя очите, че създавам музика в едно съвремие и това съвремие трябва да бъде отразено в моята музика. И точно там е трудния момент. Да остана верен на себе си. Все пак да бъда аз, който пише албума, а не някакви предразсъдъци или нещо да ми бъде продиктувано от действителността. Опитвам се и по този начин се обогатявам, защото когато се опитвам да използвам прийоми, които все повече и повече се утвърждават в модерното музициране, някак си това разширява спектъра на моята дейност като композитор, музикант и китарист. Трудно е, но аз съм от хората, които постоянно се оглеждат и постоянно търсят истината за това къде се намирам, кой съм, как изглеждам в очите на останалите, в ушите им и т.н.

Цялото интервю с Николо Коцев чуйте в звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Галина Станишева след успеха във Виена: Хорът ни единствен се представяше с различна програма на концертите

Варненският детски хор „Добри Христов“ към Общинския детски комплекс спечели първата награда и златния медал в 13-ото издание на Световния фестивал за мир в австрийската столица Виена.  Варненски хор спечели голямата награда на конкурс във Виена (ВИДЕО) В тазгодишното издание участваха 42 хорови формации от 16 държави - хорове  от Китай,..

публикувано на 26.07.24 в 12:25

Peter Tägtgren (PAIN, HYPOCRISY): Твърде лесно е просто да се предадеш

Интервю с Peter Tägtgren (PAIN, HYPOCRISY) Няма смисъл да обясняваме кой е Peter Tägtgren. Композитор, музикант, продуцент, лидер на индъстриъл бандата PAIN и дет зверовете HYPOCRISY. Истински работохолик. Това е напълно достатъчно за неговото представяне. Поводите за интервюто с Peter Tägtgren или както мило му казват българските фенове –..

публикувано на 26.07.24 в 11:07

Patrick Mameli (PESTILENCE): Рутината е проблем!

Интервю с Patrick Mameli (PESTILENCE) За първи път дет легендите от Нидерландия PESTILENCE ще свирят в България на 27 юли като част от „Sofia Metal Fest 2024” по покана на „BGTSC”. Водената от Patrick Mameli група ще излезе на сцената на „Арена София” преди TESTAMENT и BEHEMOTH. Преди тях феновете ще видят DJ Eric Hutchence и MALTWORM. В..

обновено на 26.07.24 в 09:33

Варненският лекоатлет Християн Касабов: Психиката в този спорт е изключително важна

За да надбягаш съперниците си в леката атлетика, трябва да имаш здрава психика, която е най-важното нещо в този спорт. Това коментира в интервю за Радио Варна лекоатлетът Християн Касабов. Успешният варненски лекоатлет преди броени дни спечели б ронзовия медал в дисциплината 110 метра с препятствия на Европейското първенство по лека атлетика за юноши..

публикувано на 25.07.24 в 10:05
Делян Илиев, Елена Цанкова и Димитър Георгиев

Благотворително почистване на Морската градина събира пари за солна стая за деца в нужда

„Смет за добро“ - благотворително събитие „Равен старт за всеки“, организират варненският Клуб Ротаракт съвместно с представители на частни фирми и община Варна. Проявата включва почистване на Морската градина и събиране на средства за Центъра за специална образователна подкрепа, съобщиха за Радио Варна Елена Цанкова и Делян Илиев   – двама от..

публикувано на 24.07.24 в 09:10

Магърдич Халваджиян: Успешните хора не обвиняват другите и признават грешките си

Магърдич Халваджиян е един от най-успешните продуценти у нас. Описва себе си като мечтател. Обича да казва, че „хвърчи в облаците, но в същото време е здраво стъпил на земята“.  В годините разбрах, че мечтите са много хубаво нещо, но трябва да ги подплатиш с много можене и знаене. Чак тогава разбираш, че те се сбъдват, категоричен е той. Този урок..

публикувано на 23.07.24 в 08:00
Мария Славкова

Мария Славкова: РИМ-Варна се нуждае от лаборатория за реставрация

Годината е 1972, когато светът е разтърсен от откритието на най-старото злато в света в древен некропол от халколитната епоха. Мястото е бреговете на Варненското езеро, където са открити 294 гроба, за които е характерно голямо разнообразие на погребални ритуали. Открити са и голям брой керамични съдове, каменни и кремъчни сечива, предмети..

публикувано на 22.07.24 в 07:05