Вече сме средата на декември и обикновено сега е времето, в което хората се втурват да купуват подаръци, които да сложат под елхата и да зарадват любимите хора. В този период търговците обявяват и големи коледни промоции на различни стоки и артикули.
Рекламите за намаления ни заливат отвсякъде - в сайтове, социални мрежи, брошури и други. Ако отидете в някой от големите търговски центрове, ще видите огромни надписи на входовете на магазините за намаления на цените на стоките до 50%, та дори и повече. Именно това "до" е един от подводните камъни при големите промоции, смята доц. Събка Пашова, ръководител на Центъра за качество на стоките и потребителска защита към Икономическия университет във Варна. Според експерта, този търговски "трик" често подвежда потребителите, които влизайки в обекта разбират, че намаленията с 20 или 50% се отнасят само за определени стоки, а при други цената е намалена с не повече от 2-3%.
"Потребителите трябва да знаят реалната цена на стоката преди намалението за да могат да се ориентират и да не останат подведени. Не са рядкост случаите, в които търговците не слагат етикет със старата цена на стоката, а би трябвало да го правят", коментира доц. Пашова.
Често се случва, когато търговският обект е обявил промоции на определени стоки и продукти, количествата да се изчерпат бързо. Според доц. Пашова това е още един търговски трик.
"Тук целта на търговеца е да пусне на промоция стока, която е в малки количества. По този начин той цели да привлече клиента да влезе в търговския обект и да му продаде стока, която е по-скъпа и е залежала", каза още доц. Събка Пашова.
Експертът посъветва потребителите да бъдат внимателни при избора на стоки, защото много често се обявяват промоции за залежали стоки с по-ниско качество.
"Най-важното е потребителите да са информирани и да оглеждат добре стоката преди да я закупят. И в никакъв случай да не пазаруват под влияние на еуфорията", съветва още доц. Пашова.
Според психолога Добринка Тотева-Горанова в навечерието на коледните празници хората са много по-склонни да се отпуснат в пазаруването и да "развържат кесията" за подаръци за своите любими хора.
"Търговците много умело използват този момент", каза Горанова.
"В периода около коледните празници търговските обекти и магазини обявяват големи промоции. Идеята на рекламата е да ни накара да купим точно това нещо, точно в този момент, да запали желанието ни да имаме определена стока, без значение дали тя ни е нужна. Червеният етикет с намалението също е нещо, което ни блазни по един или друг начин", коментира Добринка Тотева-Горанова.
Психологически трик от страна на търговците е и когато не закръглят цената, смята още Горанова.
"Например, вместо 2 лева, определеният артикул струва 1.99 лева, което ни блазни", обясни психолога.
Нейният съвет е винаги, когато пазаруваме, да си изготвяме предварителен списък, защото в противен случай е много вероятно да се хванем "в мрежите" на препълнената с излишни стоки количка. Когато пазарим в хранителни магазини, не трябва да го правим на празен стомах, съветва още Горанова.
Чуйте разговора на Иван Барбов с доц. Събка Пашова и Добринка Тотева-Горанова:
Възпитаници на Националното училище по изкуствата “Добри Христов” ще покажат в Градската художествена галерия “Борис Георгиев” във Варна свои произведения, сътворени в последните два месеца. Т ворбите на младите таланти са създадени по мотиви от високи образци на българското графично изкуство, представени в новата постоянна експозиция “Графика и..
Български ученици спечелиха общо девет медала на Международната олимпиада по физика в Иран, а преди да заминат за престижното състезание завоюваха четири отличия на Европейското първенство в Грузия. Един сребърен и четири бронзови са медалите на нашите участници от надпреварата в иранския град Исфахан. В състезанието се включиха отбори от 46 държави,..
Общинското предприятие „Дезинфекция, дезинсекция, дератизация” и тази седмица продължава обработката против насекоми и кърлежи на общински обекти и площи в периода 29.07 - 02.08.2024 г. Против кърлежи ще се обработят тревните площи на парк "Младост". Срещу кърлежи и комари ще бъдат третирани и детските площадки в близост до Конфуто и на ул. „Дрян“ №3...
Община Варна и дирекция „Превенции“ организират информационна кампания за превенция на рисковото поведение „Лято без риск“. Тя ще се проведе на 30 юли (вторник) от 10:30 ч. до Слънчевия часовник в Морската градина. Над 30 доброволци към общинската дирекция ще отговарят на въпроси на граждани и гости на града по важни и чувствителни теми като последици..
Когато съм се родила, дядо посадил дърво и го нарекъл на мен. Братовчедите ми също имаха свои дървета. Попски круши. Невероятно сочни и сладки. С всеки следващ рожден ден на патрона си, дърветата растяха по-високо; сянката, която хвърляха наоколо, ставаше по-гъста; плодовете – по-едри и вкусни, а жълтият им цвят толкова се насищаше, че грееше..
От днес до втори август Регионалната здравна инспекция в Добрич организира безплатно изследване за Хепатит В и С. Профилактиката на заболяването е във връзка със Световния ден за борба с хепатита, който тази година се провежда под надслова „Време е за действие“. През първото шестмесечие на 2024 г. в област Добрич са регистрирани 6 случая на вирусни..
Илиян Илиев е Пъпешар на годината, обявен на Празника на пъпеша в с. Българево. Вчера бе първият ден от празника, който събра жители и гости на селото и изпълни двора на училищния парк с много настроение. Кметът на най-голямото село Георги Янев пожела на бостанджиите да не губят занаята си през годините и да отглеждат прочутите златни и сладки пъпеши. В..