Трансформирането на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ в самостоятелна агенция е сред основните приоритети на Асоциацията на Българската авиационна индустрия (АБАИ) през 2022 г. Главният въздухоплавателен регулатор има нужда от спешна реконструкция и обновяване на кадровия състав. Това каза председателят на организацията Тодор Иванджиков в своето първо интервю през новата 2022 година. И допълни:
„В момента ГД ГВА работи без свободата да действа бързо и ефективно, с минимални стъпки да се прилагат промени на Наредби и процедури, които се налагат от промените на Европейските регулации и икономическата ситуация в света. Усеща се сериозна липса на авиационни кадри с добър опит, както в ГВА, така и в бранша. Отделянето й като самостоятелно ведомство, ще направи администрацията далеч по-гъвкава в вземането на решения и начина на работа с което да се подпомага бранша, който без това е в колапс покрай COVID кризата. Ще може да се преструктурира с правилните отдели и връзки, както и бързо да се дигитализира с добри софтуери така, че да облекчи и тяхната работа и тази на бизнеса“
Съгласно закона за държавната администрация това може да се случи на основание Чл. 54. (1) (Изм. – ДВ, бр. 99 от 2001 г.) Изпълнителната агенция е администрация към определен министър за административно обслужване на физически и юридически лица, както и за изпълнение на дейности и услуги, свързани с осигуряването на дейността на органите на държавната власт и на администрацията. (2) (Доп. – ДВ, бр. 99 от 2001 г.) Изпълнителна агенция се създава със закон или с постановление на Министерския съвет. (3) (Отм. – ДВ, бр. 15 от 2013 г., в сила от 1.01.2014 г.). (4) Изпълнителната агенция се ръководи и представлява от изпълнителен директор. В тази връзка народният представител на „Продължавайте промяната“ Георги Гвоздейков заяви:
“ГД ГВА има спешна необходимост от реформи и преструктуриране с цел ефективност и изпълнение на надзорните функции съгласно европейската регулаторна рамка. Целта е да се оптимизира структурата, а не просто да се смени даден човек с друг. В Министерство на транспорта само ГВА е Главна дирекция, а всички останали са изпълнителни агенции. Законът позволява да не бъде ИЗПЪЛНИТЕЛНА, а само АГЕНЦИЯ.“
По думите му главният въздухоплавателен регулатор трябва да се преструктурира в Гражданска въздухоплавателна агенция.
„Ще бъдат оптимизирани и някои отдели, както и ще бъдат създадени нови такива. Например, един от най-важните отдели в ГВА липсва. Това е развитието на БЛС (Безпилотни летателни системи). Очакваме тази реформа да стартира в най-кратки срокове, за да започне надграждането на ГВА“, каза още Гвоздейков.
Сред основните приоритети на АБАИ, на дневен ред стои и разпределянето на държавната помощ за авиокомпаниите. Припомняме, че в средата на ноември 2021 г. 46-тото Народно събрание одобри 60 млн. лв – средства уж предназначени да спасят най-засегнатите от кризата с COVID-19 родни превозвачи. Тъй като те не бяха реализирани през миналата година, са прехвърлени към Бюджет 2022. От организацията обаче настояват за спешна промяна на обнародвания чл.109 от Закона, според който, чрез тези финанси ще се задължения, натрупани до 2019 г. И напомнят, че пандемията от коронавирус стартира в началото на 2020, а авиокомпаниите, започнаха да изпитват затруднения след анулиране на полетите през март. В тази връзка, в момента се създава експертна работна група, която да ръководи прозрачното разпределение на средствата.
През 2022 година АБАИ ще работи още по следните въпроси:
Катастрофа на слизане от Аспарухов мост в посока район „Аспарухово“ е възникнала в 19 часа тази вечер. Автомобил се е блъснал в електрическо табло, захранващо осветлението на входа и изхода на района. Поради тази причина участъкът ще остане известно време без осветление, съобщи районният кмет Ивайло Маринов. Той призовава шофьорите да карат..
Изпълнителният директор на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ), д-р Светлозар Патарински, изпрати писмо до животновъдните асоциации в България във връзка с тежката епизоотична обстановка, причинена от заболяванията шарка по овцете и козите и чума по дребните преживни животни. Той призовава животновъдните асоциации да организират срещи..
Водата от язовир „Тича“ остава мътна, показват последните проби на Регионалната здравна инспекция в Шумен. Пробите показват, че жителите на Шумен, Велики Преслав и селата Панайот Волов, Дибич и Белокопитово не трябва да пият водата от чешмите и да готвят с нея. В пробите, които са взети след 2 януари, се съдържа и остатъчен хлор, който е в границите..
Втората част на разследването на Фондация „Антикорупционен фонд“ (АКФ), посветено на аферата "Чирен", разкрива политически назначения, уютни постове за роднини на висши държавни чиновници и конфликти на интереси в редиците на държавното дружество "Булгартрансгаз". Разследването беше публикувано вчера, а в идеото, озаглавено „Газ, роднина,..
Заради запалени отпадъци се е образувал гъст дим след Аспаруховия мост във Варна. Пожарът е възникнал в южната част на Варна, след съоръжението. Два противопожарни екипа са на място, а огънят вече е овладян, съобщиха за Радио Варна от пресцентъра на Областната дирекция на МВР. Димът е видим от различни части на града. Няма пострадали.
Актуалната информация за издаване на безплатните карти за градския транспорт трябва да бъде поставяна по автобусите и край пунктовете, а не да се публикува само в интернет и да се излъчва в медиите. Това коментираха за Радио Варна чакащи на централния пункт за издаване на превозни документи до Средно училище "Димчо Дебелянов" във Варна. Защо след нова..
Демонтажът на неработещите павилиони на ул. „Д-р Пискюлиев“ и ул. „Дрин“ приключи днес, съобщи заместник-кметът по обществения ред и сигурността Илия Коев. Премахването на бараките бе извършено във връзка с изпълнението на инвестиционен проект за основен ремонт на улицата в отсечката от ул. „Ангел Кънчев“ до бул. „Христо Ботев“. Преместваемите обекти..