В рубриката "Обективно" ви срещаме с талантливата варненска фотографка Тони Перец. "Фотографията ме вълнува от дете. С времето започнах да оценявам все по-високо значението на снимките и тяхната непреходност. Когато започнеш да мислиш преди натискането на спусъка, когато интуитивно разпознаваш значимото, когато имаш все по-високи изисквания към снимките си, когато успяваш да уловиш истинската емоция и можеш да разкажеш цяла история с една снимка, имаш късмета да се наречеш фотограф", споделя Тони.
Любомир Бенковски-Бенджи: От кога се занимаваш с фотография?
Първите ми съзнателни спомени са свързани със семейни почивки, на които аз съм въоръжена с лентов фотоапарат. Интересът ми към фотографията се задълбочи при досега до варненския театър. Работех като разпоредител там и ми се отдаде възможност да снимам репетиции и въобще актьорите зад кулисите. Това бяха и първите ми художествени снимки и по-късно като професионален фотограф.
Любомир Бенковски-Бенджи: Първо като любител ли снимаше театъра?
Да, чисто любителски, важна беше ролята на Стоян Радев, който ми вдъхна кураж да снимам по-смело. Така се роди и първата ми фотоизложба, която беше със сцени от театъра.
Светлана Вълкова: Каква е спецификата на това снимане?
Специфичното е осветлението, това не е естествена среда, но пък е много художествено. Много се радвам на тази среща, защото театърът е оставил много сериозен отпечатък в професионалното ми развитие. Сега не е основното ми занимание, но все още снимам с голямо удоволствие. Реално снимам генерални репетиции, действаш на момента и извличаш най-доброто от ситуацията.
Любомир Бенковски-Бенджи: Какво е да снимаш деца?
Това е голямо предизвикателство и голямо забавление. Според възрастта са различни и подходите към децата, трябва ентусиазъм и отдаденост. Изключително интересно е, че за кратко време трябва да им приковеш вниманието, да завладееш детето, за да се получи снимката.Обръщам основно внимание на чувствата им в момента, най-важно е хората срещу мен да се чувстват добре
Любомир Бенковски-Бенджи: На какво обръщаш внимание, докато снимаш?
Техническата част е последното нещо, за което мисля. Обръщам основно внимание на това как се чувстват децата и родителите. Ако има напрежение, най-вече да отклоня вниманието от проблема, който са имали, преди да дойдат. Обичам да виждам хората щастливи. Обичам да съм част от щастието на хората. А защо не и понякога причината?!
Светлана Вълкова: Често декорите доминират в снимките на някои фотографи, когато снимат деца...
Не мога да кажа, че декорите са най-важната част от снимката. Декорът е просто инструмент, с който да въздействаш, най-вече да зарадваш децата. Опитвам се да намеря баланса между декор и лица.
Светлана Вълкова: Как избра детската фотография?
По-скоро децата избраха мен, работех във фотостудио, където бях единствената жена. Може би някак интуитивно се насочваха към мен родителите и децата.
Любомир Бенковски-Бенджи: Кое е най-странното място, на което си правила фотосесия?
В стремежа си да търся нови локации за снимки често се озовавам на някакви странни и диви места, но най-страхотният спомен, който ми е останал, е от сватбена фотосесия на селскостопански самолет "Чесна". Поканиха ме и нямах много време за обмисляне. Понякога спонтанните решения са най-правилни. Считам това преживяване за едно от най-хубавите до момента.
Тони Перец споделя, че най-много и харесва динамиката на професията, възможността да пътува и да се докосва до толкова различни хора, с някои от които остават и приятели.
"Радвам се, че можах да направя хобито си професия. И смятам, че това е тайната рецепта човек да си върши добре работата: да обича това, което прави", с усмивка споделя Тони.
Целият разговор на Светлана Вълкова и Любомир Бенковски - Бенджи с Тони Перец в рубриката "ОбективНо" на предаването за култура "Гравитация нула" може да чуете тук:
Липсата на ток, заради руските удари по енергийната система на Украйна и дефицитът на работници са основните проблеми, с които се сблъсква бизнеса там. Имаме над 1000-км фронтова линия, много работници са на фронта и това води до недостиг на кадри, разказва Алексей Куцарев, чието семейство – етнически българи, се занимава със земеделие в..
Ивелина Кадири е магистър по икономика и по арт мениджмънт, маркетолог с многостранни интереси и убеденост в интердисциплинарното бъдеще на науката. Има дългогодишен професионален опит в областта на авиацията и енергетиката, а в момента е мениджър регулаторни дейности в българска софтуерна компания, световен лидер в управлението на електрозарядни..
Един имот придобива по-висока стойност, ако е бил обзаведен от интериорен дизайнер. Това споделят специалисти в областта на интериорния дизайн у нас изхождайки от практиката, която имат. В България, и конкретно във Варна, все повече хора наемат интериорни дизайнери, когато обзавеждат жилището си, хотели, заведения и др. Архитект Сияна..
Поредната изложба във варненската галерия A&G Art Meeting в разгара на лятото ще ни изстреля в небесните простори не само заради мотото, а и поради смелото, неочаквано приключение, в което ни въвлича младият творец Александър Габровски. Откриването е днес, 31 юли, от 18:30 ч . на ул. "Любен Каравелов" 8. Изразът „Небето, риза нетъкана” в една..
Бившият волейболист и треньор Георги Василев представя до 19 август във Варна своя самостоятелна изложба живопис. 24-те творби са подредени на ул. "Шейново" 3. Това е четвъртата експозиция на автора, който за първи път се изявява творчески във Варна, а не в родния Добрич. Първата изложба на Георги Василев беше преди година и половина в..
През юли във Варна и областта не се отчита повишаване на случаите на стомашно-чревните неразположения, но ентероколитите остават най-високия брой при заболяванията в сравнение с останалите, сочи седмичната информация на Регионалната здравна инспекция във Варна. При високи температури на въздуха храната се разваля много бързо, особено ако не са..
„Първата разпоредба, която е отменена от Конституционния съд, е член 23 от основния закон. Той постановява, че културата, образованието и науката са национални ценности. Това решение ми се струва доста куриозно, но може да бъде прието и като метафора за цялостното поведение на съда“. Това каза в предаването „Позиция“ на Радио Варна политологът..