В рубриката "Обективно" ви срещаме с талантливата варненска фотографка Тони Перец. "Фотографията ме вълнува от дете. С времето започнах да оценявам все по-високо значението на снимките и тяхната непреходност. Когато започнеш да мислиш преди натискането на спусъка, когато интуитивно разпознаваш значимото, когато имаш все по-високи изисквания към снимките си, когато успяваш да уловиш истинската емоция и можеш да разкажеш цяла история с една снимка, имаш късмета да се наречеш фотограф", споделя Тони.
Любомир Бенковски-Бенджи: От кога се занимаваш с фотография?
Първите ми съзнателни спомени са свързани със семейни почивки, на които аз съм въоръжена с лентов фотоапарат. Интересът ми към фотографията се задълбочи при досега до варненския театър. Работех като разпоредител там и ми се отдаде възможност да снимам репетиции и въобще актьорите зад кулисите. Това бяха и първите ми художествени снимки и по-късно като професионален фотограф.
Любомир Бенковски-Бенджи: Първо като любител ли снимаше театъра?
Да, чисто любителски, важна беше ролята на Стоян Радев, който ми вдъхна кураж да снимам по-смело. Така се роди и първата ми фотоизложба, която беше със сцени от театъра.
Светлана Вълкова: Каква е спецификата на това снимане?
Специфичното е осветлението, това не е естествена среда, но пък е много художествено. Много се радвам на тази среща, защото театърът е оставил много сериозен отпечатък в професионалното ми развитие. Сега не е основното ми занимание, но все още снимам с голямо удоволствие. Реално снимам генерални репетиции, действаш на момента и извличаш най-доброто от ситуацията.
Любомир Бенковски-Бенджи: Какво е да снимаш деца?
Това е голямо предизвикателство и голямо забавление. Според възрастта са различни и подходите към децата, трябва ентусиазъм и отдаденост. Изключително интересно е, че за кратко време трябва да им приковеш вниманието, да завладееш детето, за да се получи снимката.Обръщам основно внимание на чувствата им в момента, най-важно е хората срещу мен да се чувстват добре
Любомир Бенковски-Бенджи: На какво обръщаш внимание, докато снимаш?
Техническата част е последното нещо, за което мисля. Обръщам основно внимание на това как се чувстват децата и родителите. Ако има напрежение, най-вече да отклоня вниманието от проблема, който са имали, преди да дойдат. Обичам да виждам хората щастливи. Обичам да съм част от щастието на хората. А защо не и понякога причината?!
Светлана Вълкова: Често декорите доминират в снимките на някои фотографи, когато снимат деца...
Не мога да кажа, че декорите са най-важната част от снимката. Декорът е просто инструмент, с който да въздействаш, най-вече да зарадваш децата. Опитвам се да намеря баланса между декор и лица.
Светлана Вълкова: Как избра детската фотография?
По-скоро децата избраха мен, работех във фотостудио, където бях единствената жена. Може би някак интуитивно се насочваха към мен родителите и децата.
Любомир Бенковски-Бенджи: Кое е най-странното място, на което си правила фотосесия?
В стремежа си да търся нови локации за снимки често се озовавам на някакви странни и диви места, но най-страхотният спомен, който ми е останал, е от сватбена фотосесия на селскостопански самолет "Чесна". Поканиха ме и нямах много време за обмисляне. Понякога спонтанните решения са най-правилни. Считам това преживяване за едно от най-хубавите до момента.
Тони Перец споделя, че най-много и харесва динамиката на професията, възможността да пътува и да се докосва до толкова различни хора, с някои от които остават и приятели.
"Радвам се, че можах да направя хобито си професия. И смятам, че това е тайната рецепта човек да си върши добре работата: да обича това, което прави", с усмивка споделя Тони.
Целият разговор на Светлана Вълкова и Любомир Бенковски - Бенджи с Тони Перец в рубриката "ОбективНо" на предаването за култура "Гравитация нула" може да чуете тук:
Силна година изпращат българските киносалони. Това се дължи до голяма степен и на успеха на филма "Гунди - легенда за любовта", излязъл в средата на октомври. Това обобщи за Радио Варна председателят на Асоциацията на българските киносалони Божидар Илиев. Той е съсобственик на новата киноверига, която ще отвори врати във Варна на 21 декември. Деветте..
Ако проeктобюджетът за 2025 година бъде приет, следващата година дефицитът ще нарасне лавинообразно, бедните ще станат още по-бедни, а богатите - по-богати. Такава прогноза направи Иван Костов - бивш министър на финансите и бивш министър-председател. Той сравни ситуацията с 1994 година и времето на правителството Жан Виденов, когато по думите му е..
Помагалото „Феноменът художествена деформация в детското изобразително творчество" – научно издание, предназначено за учители от специалността „Предучилищна и начална училищна педагогика“, както и за широк кръг читатели, излезе на бял свят, след като в средата на тази година от общинския бюджет на Балчик бяха отпуснати средства за издаването му...
Няма ясна представа какво се случва със средствата, отпускани за общинското предприятие „Градски транспорт“, каза за обзорното предаване „Позиция“ общинският съветник от ПП/ДБ Михаил Луков. Според него одитът на дружеството е описал една позитивна картина, която не отговаря на действителността. „Има много критики към ТАСРУД, но те си изпълняват..
Обяснението на синдикалния лидер на КНСБ Пламен Димитров защо имаме такава предложена макрорамка на бюджет 2025-та е, че вината е на депутатите, които тази пролет гласуваха единодушно разходи, които сега се питат "от къде са?". В обзорното предаване на Радио Варна "Позиция" той припомни, че тогава те са гласували изменение на закона на МВР,..
Местните данъци и такси не трябва да се вдигат според варненските представители на ИТН. В обзорното предаване „Позиция“ Ивайло Костадинов припомни, че такава е била позицията и на самия кмет Благомир Коцев в началото на неговия мандат. „Ако това намерение, което предлагат днес от администрацията, присъстваше в предизборната му платформа, дали..
Документалният филм „Чистота или смърт“, разказващ за зависимостите от алкохол, наркотици и хазарт, ще има премиера във Варна този петък, 13 декември, от 19:00 часа в зала „Европа“ на Фестивалния и конгресен център. Шест герои застават с лицата си пред камера, за да споделят своите лични истории. Документалната лента имаше премиера и..