Участъкът от АМ „Хемус“ между Буховци и Белокопитово ще бъде пуснат за движение до края на месеца или началото на октомври. Приключи ремонтът на тунел „Ечемишка“.
Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков по време на инспекция на строителството на третия участък на автомагистрала „Хемус“, предаде БГНЕС.
„Последните няколко дни направихме плащане за големите инфраструктурни обекти и ги извадихме от икономическата кома, в която бяха изпаднали. На практика строителството е възстановено, ако искате може да го наречем и втора първа копка“, каза Шишков.
Министърът нарече „идиотия“ досегашното отношение към строителството на аутобана. И обясни, че на практика е загубено много време, в което не само че се е строяло с много бавни темпове, но и е трябвало да бъдат направени изменения в проектната документация, които все още не са готови.
„За няколко от мостовите съоръжения се е стигнало до извода, че проектът трябва да бъде променен така, че да бъде по-удачно съгласно съществуващия терен, в което няма нищо лошо”, каза Шишков. „Лошото е, че се е загубило изключително много време, а аз съм изключително чувствителен на тема не само качество, но и на тема срокове“, допълни той.
Министърът съобщи, че ще поиска да бъде направена много точна сметка това забавяне колко ще бъде във времето и до какво ще доведе.
„Това, за което можете да разчитате на новото ръководство и на МРРБ, и на „Автомагистрали“ ЕАД е, че тези затлачени проекти ще бъдат максимално бързо разгледани и ако всичко е наред ще бъдат одобрени, така че да не се пречи на сроковете за изпълнение на строителството“, беше категоричен Шишков.
По думите му в края на третия участък на АМ „Хемус“ – при пътния възел с пътя Плевен - Ловеч на практика свършва разрешението за строеж на магистрала „Хемус“ и „истинското строителство“ на аутобана.
„Истината е тази – магистрала „Хемус“ се строи до тук. Зад нас, на около 200-300 м, започва този хаос, който намерихме в изграждането на „Хемус“ – незаконното строителство на четвърти и пети участък и истинската строителна илюзия на седми и осми участък, за които няма и трасе“, подчерта регионалният министър.