70% от българския пазар на застраховане е застраховката за автомобили. Едва след тях се нареждат имуществените застраховки, в които по принцип се включват застраховките за обезщетяване при земетресения.
За такива застраховки се сещаме обичайно след природни бедствия, казва Нина Колчакова – генерален председател на Асоциацията на българските застрахователи.
Подобно отношение към застраховането има не само у нас, а в повечето държави от Централна и Източна Европа. Но само у нас има толкова висок процент собственици на жилища. Проблемът е не само заради липса на усещане за отговорност на собствениците или финансов – имуществените застраховки са по-евтини от тези за колите, но и заради нагласата на българите, че в случай на бедствие държавата е тази, която ще ги овъзмезди.
Истината е, че при бедствия държавата може да даде минимална сума, която по никакъв начин не може да овъзмезди пострадалите, а освен застраховането няма друг механизъм, който да възстановя загуби във финансово изражение и да възстановява икономическото благосъстояние на семейството, посочва Нина Колчакова.
На фона на нарастващият брой природни бедствия и щетите от тях, подобна нагласа е притеснителна. Българските застрахователи обаче не са убедени и в задължителността на имущественото застраховане, каквото има в някои държави.
По думите на Колчакова, когато хората избират застраховка за дома е добре да се информират за предлаганите покрития и да добавят риска „земетресение“, ако такъв не е включен.
Много малка част от жилищата у нас са застраховани, около 7-8%. Това означава, че едва толкова, или дори по-малко са жилищата, които имат застрахователна защита при риск от земетресение. В този процент на имуществените застраховки влизат в голяма степен застраховки, които са сключени във връзка с изисквания на банки за отпускане на ипотечни кредити.
Противно на ширещите се мнения, цените на застраховките на домашно имущество са далеч по-достъпни (около 50-100 лв. на година) от премиите за най-масовата незадължителна застраховка Каско на автомобилите, които са в пъти по-високи (300-400 лв. и повече).
Защо няма нарочни застраховки срещу земетресения?
Отговорът чуйте в звуковия файл.
Леа Иванова от Варна и Кирил Карагьозов от Сливен си поделиха първото място в ниво C1 на XIV национално състезание по немски език. Рекорден брой младежи от 8. до 12. клас взеха участие в надпреварата, като най-добри резултати в нивата A1 – C1 показаха участниците от София, Варна, Ловеч, Сливен, Пазарджик и Благоевград. Над 330 деца от 84 училища..
Трима студенти от Висшето военноморско училище "Никола Й. Вапцаров" във Варна бяха отличени с националния приз "Студент на годината". Всяка година наградата „Студент на годината“ отличава младите умове, които не само постигат забележителни академични успехи, но и допринасят за развитието на науката, обществото и технологиите. Тази престижна титла бе..
Декларация с искане за категорична позиция на България в подкрепа на Украйна и срещу руския терор създадоха вчера български интелектуалци. Сред тях е българската писателка и преводач Здравка Евтимова. Юрий Проданов: Не трябва да се снишаваме и ослушваме, а да имаме по-смела позиция за подкрепа на Украйна "Моите подбуди да подпиша тази..
Покрай договора между Украйна и САЩ за редкоземните метали се разрази полемика в социалните мрежи правилно ли се употребява словосъчетанието. Редкоземни или редки метали? Създателят на сайта „Как се пише?“ Павлина Върбанова уточни, че редкоземни представлява термин, който се използва в науката: "Термините са установени и се използват в този..
През февруари ледената покривка на световния океан е достигнала исторически минимум, съобщи европейският орган за наблюдение на климата, цитиран от БГНЕС. Температурите са се покачили с 11 градуса над средното ниво в близост до Северния полюс, докато в света продължава трайната гореща серия, предаде АФП. Световният морски лед – океанска вода, която..
Огромна тапа на пътя Златни пясъци - Варна изнерви шофьорите във вторник сутринта. Стигането до града е отнело час. Това разказа Елена Ангелова, която със семейството си живее в местността Манастирски рид. Сутринта към 9,00 часа водела дъщеря си на училище. В колата е било и бебето й. Бяхме закотвени в автомобила, 200 метра изминах за 40 минути, възмущава..
Градският транспорт във Варна вече разполага с реставрирана аварийно-сервизна машина, а мярката е временна, докато се чака доставка на нова, съобщиха от дружеството. Единствената аварийна машина на дружеството "Градски транспорт" във Варна е автобус "Чавдар" от 1985 г., произведен в едноименния завод в Ботевград, допълват от общинския превозвач...