Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Лекото метро по бул. "Цар Освободител" може да се замени и от електрически автобуси, ако е целесъобразно

"Лекото метро" във Варна ще бъде предимно „потопено“, а не повдигнато чрез колони. Шумовото натоварване ще бъде многократно намалено. Това предвижда проектирането на разширението на варненския булевард „Цар Освободител“ според инж. Кольо Червенков. Като част от инженерния екип в проекта, в обзорното предаване на Радио Варна „Позиция“, Червенков поясни, че „лекото метро“ ще бъде повдигнато на колони единствено в участъка при пресичането на бул. „Левски“. „Там при вече реализирания пътен възел физически няма друга възможност“, допълни той:

Лекото метро с директното трасе на „Цар Освободител“ е предвидено да бъде „потапяно“ (по земя) там където е необходимо, за да бъде осигурено едно непрекъснато движение по тези две направления, като всички пресичащи се булеварди, също от първостепенната улична мрежа, на които е предвидено да има пътни възли на две нива, ще преминават над трасето на „лекото метро“ и над директното трасе на булевард „Цар Освободител“. Т. е. лекото метро ще бъде предимно „потапяно“, а не повдигано на второ ниво.

Не е задължително лекото метро да е с релсов транспорт, в проекта е записан екологичен транспорт, а електрическите автобуси отговарят на това изискване, каза председателят на Регионалната колегия на Камарата на архитектите във Варна арх. Марин Велчев:

Може да се преразгледа и тази идея. Има държави, в които може да се види, че в централните градски части има даже двойни бус ленти, отделени с буферни зони, в които леки автомобили не могат да влизат. Идеята е да се отдели градският  транспорт.

Това е напълно възможно, каза за Радио Варна и ръководителят на проекта арх. Георги Митрев. Според него преди две години в предпроектното проучване за зоната за скоростно придвижване на екологичен транспорт е бил предвиден и такъв вариант. „Целта на проекта, който в момента се разработва, е разширяването на булеварда като артерия, която ще обслужва автомобилния транспорт. А трасето, което е за лекото метро, се пази като обособена лента. Дали по нея ще се движи релсов транспорт, тролеи или друго, това е въпрос на последващо планиране на общината на инвестиционно проучване, кое е по-целесъобразно, икономически обосновано и т. н“.


Арх. Митрев оприличи значимостта на разширяването на бул. "Цар Освободител" във Варна с изграждането на околовръстното „Цариградско шосе“ в София.

Припомняме, че следващата седмица, на 24 април от 17 часа, в зала „Пленарна“ на Община Варна ще се проведе обществено обсъждане на проекта за разширение на бул. „Цар Освободител“. Всички материали по проекта са публикувани и достъпни в сайта на община Варна.

(цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл)




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ
Иван Кабуров

Зеленчукопроизодител: Държавата спешно да ограничи сивия сектор в покупко-продажбата на плодове и зеленчуци, да има контрол

Големият проблем не е точно това, че веригата продава на определена цена и стоката достига до нея на четвърта ръка. Проблемът е, че между земеделския производител и веригата има едно звено, което купува с кухи фирми, не плаща ДДС, не плаща данъци, не попада в контрола на държавата. С едни бусове се разкарва една продукция, ако не е рентабилно в..

публикувано на 13.02.25 в 11:48

Масово хора от по-малки градове купуват жилища във Варна с готови пари

65% от жилищата във Варна се купуват с цел инвестиция, като половината от тях се препродават по-скъпо.Такъв е и процентът на купувачите, влагащи лични средства. Това каза Явор Николов, брокер - специалист в сферата на недвижимите имоти, и преподавател в Икономически университет - Варна.  63% от купувачите на имоти във Варна заплащат в брой..

публикувано на 13.02.25 в 08:05

Клубът на варненските краеведи очаква своите нови членове

23-ма историци, археолози, културолози, етнографи, хора на перото, архитекти и изследователи на богатото регионално минало на Варна и областта се включиха в новосформирания клуб "Варненски краевед".  Краеведският клуб ще организира своята дейност на територията на Народното читалище "Варненски будители - 1926" по график, като в библиотеката на..

публикувано на 12.02.25 в 08:30

Сестрите и акушерките в готовност за протести, ако се намали обучението им с година

Медицинските сестри и акушерките са в готовност за провеждане на масови протести, ако бъде одобрена идеята обучението по тези специалности да бъде намалено от 4 на 3 години. Това каза Милка Василева, председател на Българската асоциация на професионалистите по здравни грижи (БАПЗГ). Обучението им сега отговаря на изискванията на европейска директива,..

публикувано на 11.02.25 в 19:00

Инвеститор съветва: Спестявайте в злато

Спестяването в злато е единственият легален начин да се избегне най-големият финансов данък - инфлацията. Това подчерта за Радио Варна инвеститорът Макс Баклаян. По думите му спестяването е психология, и не зависи от това дали имаме или нямаме средства. Дори човек, който изкарва 1 000 лева месечно, може да спестява по 50 лева всеки месец, допълни..

публикувано на 11.02.25 в 08:40

Първа изложба на "Група Варненски творци"

Хобито е вид развлечение, занимание и увлечение, практикувано през свободното време. Това четем в световната онлайн енцикопледия "Уикипедия". Всичко може да бъде хоби – от пътешествията, през спорта и нумизматиката до изобразителното изкуство. Точно последното обединява ентусиастите във фейсбук групата „Варненски творци“. Варнен, които през свободното си..

публикувано на 10.02.25 в 08:45

Trym Torson (EMPEROR, ÞRYMR): Ако новото не ви харесва, слушайте старото

Интервю с Trym Torson (EMPEROR, ÞRYMR) Trym Torson е известен като първия барабанист на ENSLAVED, а в последствие като постоянния ударник на EMPEROR. Способностите му зад барабаните не подлежат на коментар, но Trym изненада блек метъл социума с дебютен самостоятелен албум, който няма нищо общо с екстремизма, с който обикновено е свързван. „Saga..

публикувано на 08.02.25 в 14:48