Близо три часа продължи общественото обсъждане на инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител" във Варна. На срещата в зала "Пленарна" бе изразено единното мнение, че проблемът за бъдещото изпълнение на идейния проект идва още със самото му задание.
Подробният комуникационно-транспортен план в териториалния обхват на бул. „Цар Освободител“ от пътен възел „Летище“ до пътен възел с бул. „Васил Левски“ е в своята предварителна фаза, припомни зам.-кметът по строителството инж. Пламен Китипов. Към проекта, който има дълъг хоризонт, могат да бъдат отправяни мотивирани предложения на граждани и експертни становища, с които той да бъде съобразен, каза Китипов и призова на няколко пъти всички мотивирани предложения да бъдат изпратени до общината в писмен вид, за да залегнат в по-нататъшните разработки по проекта.
Гражданите акцентираха, че най-възпрепятствани ще са хората от кварталите. Ще пострада и част от бизнеса в района от Кайсиева градина в посока кв. "Младост", споделиха собственици на търговски обекти в района.
Притеснения бяха изразени още и по отношение на целесъобразността на градската железница, с възможностите за включване в булеварда от по-малките улици в кварталите, от засягането на площи, които биха могли да се използват за изграждане на паркове.
Велообщността пък поиска и възможност за нормален велотрафик, който също да залегне в новата идейна схема. От проектантския екип веднага обясниха, че Община Варна не разполага с план за развитие на велосипедния траспорт. Насоките, които са получили в заданието на проекта са свързани със сегашния ОУП, с което не се предвижда надлъжно изграждане на велоалеи, но има техническа възможност да бъдат добавени към по-нататъшните разработки.
В обхвата на проекта има резервирано трасе за градска железница, което обаче не е предмет на този проект и е заложно реализирането на градска железница изцяло северно от бул. „Цар Освободител“. За нея е предвиден габарит с ширина от 15 м от началото на обекта до пътен възел с бул. „Христо Смирненски“ и 7 м в участъка от бул. „Христо Смирненски до бул. „Васил Левски“. Леката железница ще се движи успоредно на булеварда.
И по този въпрос имаше разнополюсови мнения. Беше изтъкнат един факт, че каквото и да мислим дали вървим напред или назад в развитието си - в цял свят продължава да се използва железопътен транспорт като трамвай, например, коментираха гражданите.
По отношение на собствеността на поземлените имоти, през които ще премине трасето, тя е смесена – общинска публична, общинска частна и частна, което означава, че ще се наложи и отчуждаване на имоти. Такава бе ситуацията и при реализирането на бул. „Васил Левски“.
Проектът за разширяване на булевард „Цар Освободител“ ще се съобрази с мотивираните становища на гражданите, които бяха изложени по време на срещата, каза в края инж. Пламен Китипов. Под внимание ще бъдат всички идеи и предложения. Това е проект с дълъг хоризонт, много задължителни процедури и сега сме едва в началото на обсъждането на всички възможни решения, каза още инж. Китипов и заключи, че срещата е била много полезна, с градивен диалог и много идейни предложения, които ще бъдат взети под внимание, веднага щом постъпят и в писмен вид.
Припомняме, че бул. „Цар Освободител“ е част от първостепенната улична мрежа на град Варна. Булевардът е една от основните транспортни артерии, както за автомобилния, така и за тежкотоварния транзитен трафик. Поради интензивното движение само в две ленти в част от булеварда, пропускателната му способност е почти изчерпана. Това бе също един от сериозните аргументи на присъстващите в обществения дебат.
Съгласно класификацията на първостепенната улична мрежа в ОУП и Генералния план за организация на движението (ГПОД) на град Варна за проектния участък е заложена скорост от 50км/ч.
Всички материали по проекта са достъпни на адрес: https://varna.bg/bg/2377
Въпроси и коментари по проекта могат да се изпращат на електронната поща, посочена от Община Варна. Адресът е: lekometro@varna.bg .
Грипната епидемия в област Добрич се удължава до 7 февруари включително с решение на Регионалната здравна инспекция. На този етап няма необходимост от обявяването на грипна ваканция за учениците и обучението им ще продължи в класните стаи. Според данните на здравната инспекция заболяемостта през изминалата седмица рязко се е увеличила във възрастовите..
Научноизследователският кораб "Св. Св Кирил и Методий" достигна о. Кинг Джордж и застана на котва в залива Ардли пред чилийската база "Хулио Ескодеро". Там ще се извърши последния етап от трансфера на български, испански, колумбийски и еквадорски полярници, предаде БНР. От Българската антарктическа база „Св. Климент Охридски“ на терен работиха физикът..
Всички нормативни регулации в газовия сектор са пръснати в различни наредби. Освен, че не е много ясно регалментирано кой за какво отговаря, много голям проблем има и в самия контрол на тези регулации – доколко се извършват и колко ефективно. Това коментира за Радио Варна Мария Кръстева, изпълнителен директор на Българска асоциация „Природен..
На всеки, които не иска фактура, в касовата бележка ще се записва номера на автомобила. Целта е да не се използват оставени на касите бележки за издаване на фактури на фирми, които уж са заредили гориво и така да си възстановяват данъка. Предложението е на председателя на бюджетната комисия Делян Добрев. Таксиметрови шофьори от Варна..
Без ток днес ще са следните адреси в обхвата на дейност на електроразпределителното дружество за регион Варна : · На 31.01.2025 г. В периода 9:00 ч. до 17:00 ч. Поради неотложни ремонтни дейности на съоръженията за доставка на електроенергия, ще бъде прекъснато електрозахранването в районите на: гр. Варна..
Днес сутринта главно по поречието на Дунав и на места по крайбрежието видимостта ще е намалена до мъгла. През деня ще има разкъсана средна и висока облачност, която постепенно ще намалява до слънчево. Ще бъде почти тихо или със слаб вятър от западна, по Черноморието от южна четвърт. Температурите слабо ще се понижат, но ще остане топло за периода,..
Таксата за ползване на общинските паркинги в обхвата на Синята зона се увеличава на 2 лв. на час. Въвежда се и нова услуга – за изгубен или унищожен талон за вход в общински платен паркинг ще се заплаща 30 лв. Общинският съвет във Варна одобри актуализация на част от общинските такси и цени на услугите по време на първото си заседание за годината...