Промените се приемат добре от повечето граждани и експерти, но предизвикаха и някои въпросителни - най-вече за алтернативата за тяхното придвижване. Председателят на Съюза на българските автомобилисти във Варна Диан Драганов приветства новите правила, но изрази опасението си, че алтернатива за движение на тротинетките няма.
"След тази заповед, ние все по-често ще виждаме електрическите тротинетки на пътното платно", коментира Драганов и допълни, че един от основните фактори за това е недобрата велоинфраструктура в града.
"Как създадохме велоалеите? Махнахме две плочки от пешеходното разстояние на тротоара и го асфалтирахме. На много места това пешеходно разстояние, по което се движат майки с колички и деца, е много по-малко дори от самата велоалея. Законът за движение по пътищата разрешава на местата, където няма велоинфраструктура, велосипедите и електрическите тротинетки да се движат в най-дясната част близо до тротоара. Така заповедта, която се грижи за безопасността на пешеходците, ще създаде опасност за шофьорите и съответно водачите на електрически тротинетки", категоричен беше Драганов.
Неговото мнение споделя и Венцислав Сивов, който беше председател на комисията по транспорт в предишния мандат на Общинския съвет във Варна.
"Трябва да мислим за някаква алтернатива за тях. От законодателна гледна точка обаче това решение е добро. Ако погледнем малко по-глобално, трябва да работим на местно ниво и за ограничаване на трафика в централната част на града", каза Сивов.
Той обаче засегна въпроса за контрола. По думите му, тротинетките под наем не са толкова сериозен проблем, колкото тези, управлявани от частни лица, най-често тийнейджъри.
"Аз често се разхождам в Морската градина и карам велосипед и най-големият проблем, който виждам са тийнейджърите, които карат електрически тротинетки с бясна скорост. Това идва и от възпитанието от родителите и училището, където трябва да се обърне повече внимание на възпитаването и научаването на децата на пътна безопасност. Ако погледнем ЗДП и видим, че тротинетките трябва да се управляват най-вдясно на пътното плътно, но те се управляват от неправоспособни водачи. И това е парадокса", каза Венцислав Сивов.
Според Диан Драганов, проблемът с липсата на алтернатива за движение на електрическите тротинетки има решение.
"Ако сте забелязали, от дясната страна на пътното платно, точно до бордюра, има над 20-25 сантиметра, които не се използват. Там има камъчета, прахоляк. Ако това разстояние се идентифицира и маркира като велоалея, мисля че то ще даде на шофьорите сигнал, че там се управляват електрически тротинетки и велосипеди и ще бъде една безопасна зона със сигурност за пешеходците, а също и за самите водачи на електрически тротинетки и велосипеди. В България ширината на пътните платна е 2.70 метра. За сравнение, в Италия те са широки 2.40 метра. Ето, ние притежаваме тези 30 сантиметра, които ни трябват, без да се налага да свиваме до невъзможност платната", предложи Драганов.
Чуйте повече в звуковия файл
Всеки ден за семейството на к.д.п. Денчо Добрев е специален, защото след дългия работен ден и след училище, всички се събират да вечерят заедно и споделят как е минал денят им. Денчо Добрев отделя 18 години на морето, като последният му рейс е най-кошмарният – ковид-пандемията в самото начало, когато се оказва в Китай и не може да слезе от..
Учителите са в протестна и стачна готовност, ако няма увеличени на заплатите от 1 януари заради липсата на приет Бюджет за догодина. Това каза председателят на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Юлиян Петров. Обмислят се вариантите на протест, сред които са ефективна стачка, незавършване на първия учебен срок, електронна стачка, обобщи той...
Театрално-танцовият спектакъл "Таралежите" по мотиви от романа на братя Мормареви - "Войната на таралежите", подготвят актьорът и режисьор Стоян Радев и танцовият хореограф и режисьор Георги GOOSH Енчев. Премиерата ще бъде на 23 ноември от 17.30 и 19.30 часа в "The Center World" на ул. "Шипка" 4, както и на следващия ден - отново от 17.30 и 19.30..
Над 5 млрд. лева харчи българинът на година за цигари. Огромна част от този разход отива в бюджета, тъй като акцизът и Данъкът върху добавената стойност взимат 80% от цената на цигарите. Ако акцизите за тютюневи изделия се вдигнат по-сериозно, в бюджета на България ще постъпват с 1,5 млрд. лева повече. Заради по-високите цени на цигарите около 150 000..
Интервю с Dwid Hellion (INTEGRITY) INTEGRITY са една от първите екстремни банди, които смесват метъл с хардкор. Оригинално групата е създадена през 1988 година в Кливланд, Охайо, но е базирана в Белгия от 2003 година. На 24 ноември INTEGRITY се завръщат в България по покана на „141“. Концертът е в „Grindhouse Skateboard Club“ с подкрепата..
Винаги трябва да обичаш ролята, защото ако не я обичаш, тя ти отмъщава и никога няма да се получи добре. Това коментира за предаването "Гравитация нула" по Радио Варна Юлияна Чернева, актриса от Варненския драматичен театър "Стоян Бъчваров". Тя отбеляза своята 70-годишнина с пърформанс за приятели в галерия "Арт Маркони" и направи своя театрален прочит..
Инвеститорът на високата сграда до Окръжна болница няма да присъства на следващото заседание на Експертния съвет по устройство на територията, на който трябва да бъде разгледано предложението за изменение на подробния устройствен план за изграждането й, тъй като по думите му последната среща се е превърнала в политически фарс и митинг. Това заяви..