С 30 гласа "за", 0 "против", 1 "въздържал се" и 20 негласували, общинските съветници одобриха план-сметката за провеждане на изборите за кметове на двата варненски района - "Приморски и "Одесос". Така от джоба на варненци излизат 1 400 000 лева за частичния вот на 20 октомври. 30 от тях гласуваха със "за", въздържа се един, а 20 не глас
Точката в дневния ред породи дебати в залата по време на 15-ото заседание на Общинския съвет.
"От страна на едната коалиция в Общинския съвет (Продължаваме промяната -Демократична България) искат сметката да се плати от джоба на варненци, докато от другата - болшинството общински съветници, това е голяма грешка поради некомпетенция. Още повече, същата тази политическа партия издига същия кандидат, заради когото ще бъдат изхарчени немалко пари", заяви общинският съветник Тодор Балабанов. Друг от общинските съветници, Дилян Григоров, предложи или конкретната политическа сила да поеме тези 1 млн. и 400 хил. лева, или да не издигат същия си кандидат за кмет на район „Приморски”. Кой ще поеме политическата отговорност, завърши с въпрос Григоров.
Заседанието на ОбС-Варна продължава, след като преди обяд общинските съветници успяха да разгледат единствено първата точка с въпроси и отговори към кмета Благомир Коцев. Обобщение от началото на заседанието чуйте от репортажа на Нина Милошевич:
Заседанието може да се проследи онлайн тук.
Съгласно Изборния кодекс разходите по организационно-техническата подготовка и обезпечаването на частичните избори, включително с техника и консумативи, са за сметка на общинския бюджет.
520 хил. лева са предвидени за възнаграждения на членове на секционните избирателни комисии. Разходите, свързани с организационно-техническата подготовка – отпечатване на избирателни списъци, бюлетини, изборни книжа, печати и др., са в размер на 335 хил. лева. За други разходи, като наем на зала, охрана, транспорт, канцеларски материали и консумативи, са заделени 475 хил. лева. В план-сметката има включени и 70 хил. лева за възнаграждения на членовете на Общинската избирателна комисия.
На днешното заседание съветниците гласуваха също годишния отчет за изпълнението на бюджета и на сметките за средства от ЕС за миналата година. Отчетът на приходите възлиза на 582 млн. лева, като реалният размер на получените постъпления към 31 декември 2023 г. са в по-голям размер и възлизат на 666,1 млн. лева. В тази сума са включени наличностите по сметките, отразени с отрицателен знак (– 84,1 млн. лева). Отчетените приходи за местни дейности за 2023 г. са в размер на 242,2 млн. лева и са с 68,6 млн. лева повече спрямо тези за 2022 г. Постъпленията от имуществени и други данъци са в размер на 111,3 млн. лева, като спрямо миналата година е налице увеличение от 1,4 млн. лева. Малко над 94 млн. лева са неданъчните приходи при отчет за 2022 г. – 81,87 млн. лева, което представлява увеличение от 12,1 млн. лева.
По отношение на разходваните средства през миналата година са предоставени 132,7 млн. лева повече за различните функции по бюджета в сравнение с разходите, извършени през предходната година, но спрямо първоначалния план за 2023 г. намалението е в размер на 160,7 млн. лева. Това се дължи най-вече на функция „Жилищно строителство и БКС“. Най-много средства са изразходвани за функция „Образование” – 193,1 млн. лева, или 39 % от бюджета. Следват функция „Жилищно строителство, БКС и опазване на околната среда“ – 21 %, „Икономически услуги и дейности“ – 11% и т.н.
Документът е одитиран от Сметната палата, като в доклада на институцията се посочва, че не са констатирани случаи на несъобразяване със законите и другите нормативни разпоредби и не са установени недостатъци във вътрешния контрол. Въз основа на тези констатации отчетът на бюджета на Община Варна за 2023 г. е заверен от Сметната палата.
При проверка на гумаджийници инспектори ще маркират с цветен спрей излезлите от употреба гуми, за да се търси отговорност за нерегламентирани сметища. От дирекция "Екология" ще използват практиката на район "Владислав Варненчик", каза директорът й Петко Попов. Той коментира, че вече се вижда ефектът от създаването на интерактивната карта, на която..
Страната ни няма необходимата готовност за бедствие от мащаба на това в Испания. Това каза проф. Емил Гачев от Института за изследване на климата. Той посочи, че държавата има разписани планове за управление на риска от наводнения, но въпросът е доколко тези нормативни документи, които са налице отдаван, се изпълняват. Може да останем с извода, че не..
Заповедта за премахването на 67 броя иглолистни дървета във връзка с изграждане на жилищна сграда в близост до Паметника на българо-съветската дружба е подписана в последните дни от управлението на предходното ръководство на Община Варна. Документът е разписан на 10.11.2023 г. от временно изпълняващия длъжността кмет тогава Пейчо Пейчев. Това става след..
Община Варна ще възложи да бъде извършен ремонт на фасадата на административната сграда на варненския район „Аспарухово" на ул. „Народни будители“ № 2. Общата планирана стойност на строителните дейности е до 130 000 лева без ДДС. Необходимостта от възстановяване на сградата е вследствие на щетите, предизвикани от природното бедствие на 19 ноември..
Няма доказан грип във Варна, но случаите на ковид се увеличават. Това каза д-р Анка Баева, началник на отдел "Противоепидемичен контрол" към Регионалната здравна инспекция - Варна. Морската столица е далеч от грипна обстановка, в момента се разпространяват парагрипни вируси и аденовируси, които засягат дихателните пътища, обясни експертът. Най-често..
7 от общо 8 политическите координатори от комисията по промишленост, научни изследвания и енергетика на Европейския парламент одобриха кандидатурата на Екатерина Захариева за еврокомисар по стартъпите, изследванията и иновациите, съобщава БНР. Против е била само Левицата, не е имало представител на "Европа на суверенните нации", съобщи..
В следващите шест месеца наемането на персонал в основни сектори значително ще се свие. Повече от половината от работодателите в страната няма да наемат нови служители през следващите шест месеца според седмото национално проучване на Българската конфедерация по заетостта (БКЗ). Тридесет и два процента от анкетираните 1197..