Все още няма разследващ екип от Швеция на борда на кораба "Вежен" след инцидента със скъсания оптичен кабел, свързващ Швеция и Латвия. Това каза изпълнителният директор на параходство Български морски флот кап. Александър Калчев.
В момента представители на бордови контрол извършват проверка, което е стандартна практика, тъй като корабът е участвал в произшествие, допълни той.
От БМФ правят собствено разследване на случая, за целите, на което са анализирани кадрите от видеокамерите на плавателния съд. От тях се вижда, че метеорологичните условия са много лоши, вълните, надхвърлящи три метра, са заливали палубата, а това обстоятелство не позволява излизане на членове на екипажа. Според компанията точно вълните и силният вятър са причината котвата, която заедно с веригата тежат над 7 тона, да падне. От силните вълни поддава осигуряващата проволка и котвата увисва на т. нар. гилотина, като постепенно тя е падала надолу с веригата.
За лошото време свидетелстват и данни от системата за безопасност "Навтекс". Информация и от други специализирани сайтове за метеорологични прогнози, които дават и в ретроспекция обстановката, сочат същото - вятърът е бил със скорост 38 възела или 22-23 метра в секунда, каза Калчев.
Той каза още, че инцидентът се използва политически и че БМФ няма нищо общо с т.нар."сенчест флот" на Русия. Калчев подчерта, че корабът е включен в най-голямата класификационна организация в света, а застрахователите му са първокласни компании.
Калчев отправи апел журналистите да запазят търпение и да оставят експертите да се изкажат, като коментира, че в чужди издания вече се е появила спекулативна информация, включително и за времето.
Вярвам, че има достатъчно добри екипи в Швеция, които ще направят качествен анализ, каза още той.
Репортаж на Даниела Стойнова:
Вижте предварителния анализ на фактите и обстоятелствата от инцидента, изготвен от БМФ тук.
Варна изпраща януари с пролетни температури. Още в ранния следобед максималната измерена температура беше 19,2°C. По-късно живакът стигна 20,1°C. На този ден преди 46 години - през 1979 година, отново е било необичайно топло - 18,3°C. През 1942 година обаче на 29 януари температурите са паднали под нулата, измерени са -13.7°C
Общинският съвет се събира на редовно заседание за първи път тази година. Сесията ще започне в 10:00 часа утре – 30 януари, в зала „Пленарна“ на Община Варна. В предварителния дневен ред са включени 12 точки. Съветниците ще решат дали да бъдат заложени финансови средства за развитието на общинското здравеопазване в следващите три години. Изготвена е..
При бластиране на кораб в Кораборементния завод "Одесос", което означава почистване на боя от корпуса на кораб, в морето е попаднал прах от боя, примесена с ръжда, която е достигнала в района на Морска гара. Това съобщи капитан Валентин Енчев, директор на Изпълнителна агенция" Морска администрация " във Варна. Капитан Енчев уточни, че част от този..
Взети са проби от петно в морето в района на Морска гара след подаден сигнал за замърсяване. Очакват се резултатите да са готови до седмица, каза директорат на Басейнова дирекция - Варна, като изказа предположението си, че източник на замърсяването е кораб, на който е сменяна боята. При проверката е установено повърхностно плаващо петно, пробата ще..
С нови камбани ще посрещне Великден храмът „Възнесение Господне“ в Суворово. За около месец местните жители са събрали близо 19 хиляди лева, които ще стигнат за изработването на три камбани. В края на миналата година става ясно, че камбаната на храма е спукана. Църковното настоятелство търси съдействие от кмета Данаил Йорданов и..
Първото заседание за годината ще проведе на 30 януари балчишкият парламент с начало 9.00 часа. Дневният ред е от 17 точки, като първата е приемане на доклад за дейността на ликвидатора на Търговски Център Кранево ЕАД - в ликвидация, през2024г. Вносител е председателят на постоянната комисия по бюджет и финанси Димитър Николов. Според проекта за дневен..
Месеци наред ул. "Николай Хайтов" във Варна остава разкопана, докато текат дейности по полагане на водопровод от ВиК. Изкопът е бил с дълбочина 7 метра, а преминаването на пешеходци невъзможно. Това разказа Мая Георгиева, която живее в района. Одисеята с ремонта започва още в края на 2023 година, когато се появява съобщение, че ще бъдат прокарвани тръби...