Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Юлияна Горанова, старши следовател в Агенция „Клиент Хикс"

Радио Пловдив: На всеки един от нас се е случвало нервно да потропва с крак на дълги опашки пред гишета и каси – нещо, което се надявахме да остане в миналото още повече, че българите вече сме европейски потребители. Това обаче не само, че не се случва, но и времето, прекарано в чакане по опашки се увеличава. Успокоението идва от факта, че тази тенденция се отчита не само в България, но и в другите европейски страни – показва международно проучване на Асоциацията на компании, специализирани в мистериозните проучвания. В него за първи път се включи и нашата страна, а на кое място се нареждаме в класацията по време, изгубено на опашки ще чуем сега от Юлияна Горанова – старши следовател в Агенция „Клиент Хикс” – компанията, която също участва в проучването от българска страна.
Г-жо Горанова, основния извод, който прави третото проучване, в което за първи път взима участие и България е, че чакането по опашки се увеличава. По този показател къде се нарежда България?


Юлияна Горанова: По този показател България напълно се вписва в европейската тенденция. Най-напред да кажа, че в самото изследване са включени 24 страни от Европа. Ако трябва да сравняваме по показатели продължителност на чакане на опашката България е в челната тройка, за съжаление.


Р. П. – С какво време, изгубено по опашки?


Ю. Г. – В България се е чакало 10 минути и 53 секунди средно докато за цяла Европа тенденцията е около 10 минути. Самото изследване е проведено в различни обекти – пощи, банкови офиси, аптеки, супермаркети, билетни каси – изобщо места, които клиентите и ние като потребители посещаваме възможно най-често, всекидневно дори.


Р. П. – А защо се случва така, че продължаваме да хабим нерви и време по опашки при условия на конкуренция между компаниите?


Ю. Г. – Едно от обясненията, до които са стигнали колегите от асоциацията, а и ние в „Клиент Хикс” това е обяснението с рецесията, с кризата, която все още продължава. Тя от една страна е свързана с намаляване на самото потребление, но пък обемът от потребител остава същия. Същевременно компаниите са принудени да свият своя бюджет, да свият броя на служителите и съответно на един служител се падат повече клиенти да обслужи, а на един клиент му се пада по-малко време като внимание от страна на служителите да кажем в супермаркета.


Р. П. – Това означава ли, че се влошава качеството на обслужване?


Ю. Г. – За съжаление, да. Качеството е влошено. Но от друга страна се вижда, че потребителите както в България, така и европейските страни като че ли са доста търпеливи и са свикнали да чакат по опашки, защото едва един на трима изразява недоволство, че е трябвало да изчака толкова много.


Р. П. – Какви други изводи налага вашето проучване?


Ю. Г. – В 56 % от случаите, става дума отново за европейските страни като цяло, според оценката на тайните клиенти е можело да се направи нещо за намаляване на чакането. Времето, продължителността на чакане, както и броят на клиентите, които са били преди тайния клиент, който е бил на опашката, но едва в 17 % е било предприемано нещо, като отново възможностите, които според тайния клиент е можело да се предприеме е това да се отворят повече каси, пък повече служители да се присъединят към обслужването, което от обяснението с увеличаващата се криза, служителите пък реално са намалявали. Ако видим резултатите по тип обекти ще видим, че най-много се е чакало в пощите като в 74 % от случаите според клиентите това е можело да се предотврати, едва в 17 % от случаите са били вземани мерки. Знаем, че в България също предстои едно свиване на процента държавни служители.


Р.П. – Не стигаме ли обаче до ситуация, до която съкращенията в големите компании са за сметка на клиентите?


Ю. Г. – Точно така – за сметка на качеството на обслужването. Ако погледнем като параметри, които са включени при оценката на качеството на обслужване това са поздрав, ръкостискане и визуален контакт, който е осъществен с клиента се вижда, че най-рядко служителите са се усмихвали т. е. качеството на обслужването до голяма степен е свързано с това клиента да се чувства добре, да се чувства уважаван и добре посрещнат от този, който го обслужва, а усмивките намаляват за съжаление.


Р. П. – Благодаря ви за този разговор. Чухте Юлияна Горанова – старши следовател в Агенция „Клиент Хикс”, която участва в проучването от българска страна, което касае времето, прекарано на опашки. Както чухте от нея България се нарежда на трето място по чакане на опашки с над 10 минути престой т. е. изгубено време.

Още от категорията

Актьорът Стефан Попов на гости в "Клуб Неделя"

В 16ч. "Клуб неделя" започва със скъп гост. Емблематичният актьор от пловдивския драматичен театър- Стефан Попов ще разкаже за десетилетния си живот с магията на Мелпомена, споделената си любов с публиката, своите кино-превъплъщения и неочaкваните сценарни решения на живота. След 17ч. продължаваме със специалните интервюта с актьорите Христо Шопов и..

обновено на 03.02.19 в 11:09

Писателят Димитър Гачев и актьорът Петър Тосков - на гости в "Клуб неделя"

 "Клуб неделя" започваме в 16 ч.,  посрещайки  писателя Димитър Гачев , за да чуем неговия  ексклузивен и пристрастен  разказ за  непрежалимия му  приятел - големия  поет  Гриша Трифонов. За писането и музиката, таланта, трънливите житейски пътеки и  следите в литературата. В 17 ч. един от най- обичаните пловдивски актьори- Петър Тосков  ще донесе в..

обновено на 27.01.19 в 11:05

"Ден след ден" проблеми и приключения

Над 2000 езерни раци, уловени от бракониери, са разкрити при поредна нощна проверка на язовир „Батак“. Нарушенията са системни и продължават, а бракониерите рецидивисти имали и тайна вила в района. За поредната акция и мерките срещу бракониерския риболов ще говорим със Стоян Любомиров , инспектор от ИАРА-Падаржик. Само преди месец бракониери го..

публикувано на 08.06.18 в 14:55

Дебютанти и ветерани "Точно днес"

Дебютантите в парламента от Пловдив и от областта - Александър Сиди от Обединените патриоти и Веска Ненчева от БСП - пресрещаме ги на път за последните им участия  в работата на общинските съвети на Пловдив и на Карлово и малко преди като депутати да прекрачат прага на Народното събрание.  темите ветерани - като цената на газа и последиците от..

публикувано на 29.03.17 в 18:24

Откриха ремонтирания път Юндола – Разлог

Над 100 километра рехабилитирани участъци по програма "Транзитни пътища" бяха открити днес в областите Благоевград и Пазарджик. Официалната церемония се проведе на пътя Юндола- Разлог при разклона за село Баня в присъствието на премиера Бойко Борисов,  министър Лиляна Павлова, инж. Лазара Лазаров от Пътната агенция. Министър-председателят..

обновено на 13.12.15 в 15:26