Предстои обсъждането на тези предложения, които са четири.
На този етап не ясно дали ще бъдат приети, но е ясно, че това ще засегне и промени работата в театрите . Особено на Пловдивската опера. Тя ще бъде засегната в значителни параметри, особено с предложението, държавнната субсидия да се отнася само за толкова места, колкото е броят им в основната зала, т.е. тези в Градския дом на културата / въпреки, че за там Операта плаща наем, поради липса на собствена сграда /, което веднага поставя въпроса за постановките на Античния театър, където местата са в няколко пъти повече.
Освен броят на местата, другото предложение е да се постави и таван на субсидията за един продаден билет за спектакъл, който досега нямаше. Сега се предлага, да се дава субсидия за цена на билета само до 20 лева. Това също рефлектира и най-много за Античния театър, защото спектаклите там са с много участници и изискват по-големи разходи.
Директорът на Операта Нина Найденова и арт директорът Диан Чобанов са в чужбина и не са участвали в срещата.
Борис Кучков, който е председател на синдикалната организация към федерация Култура-КНСБ в Операта и участник в срещата,подчертава, че постановките на Античния театър са с доказано високо ниво и международно признание. Той е съгласен с казаното от министър Банов, че има и лоши практики, но не и с твърдението му, че постановките на открито са с по-ниско художествено качество. Да, има и лоши практики, но това не е така за Пловдивската опера. Не трябва всички да са под общ знаменател.
Третото предложение е за ограничаване до 5 процента в растежа на бюджета, каквото ограничение досега е нямало. Колкото и да е трудно Министерството, което има фиксиран бюджет, да балансира преразходите, както е било досега, фиксирането на 5 % е малко. Ние бихме искали в самата субсидия, да се изработи механизъм за актуализация, т.е. ако минималната работна заплата се вдигне с 10 % и субсидията да се вдигне с 10 %, защото субсидията не е актуализирана от три години и половина.
И последната промяна се отнася за предходния остатък на театрите. Досега този инструмент дава възможност на оперни театри с открити сцени, в сезона им, да натрупат повече финансова сметка, която да се използва в по-трудните и по-слаби месеци през зимата.
Няма насрочена следваща дата за обсъждане на предложенията, но министър Банов е заявил, че трябва да се побърза, защото решенията трябва да се вземат преди гласуването на бюджета.
Барабанистът Кирил Добрев е една от емблематичните фигури в етно-група Булгара. От 20 години се занимава с композиране и саунд дизайн за различни филмови, театрални и музикални проекти. През 2003 печели Аскеер за авторска музика към театралния спектакъл “Дивите”. Съавтор е с Влади Михайлов на музиката към българското предложение за Оскар “Кецове”,..
Преизвестно е - зад всяка криза стои моралът. А какво е моралът? Илия Кожухаров, Петко Атанасов и отец Радослав Паскалев разсъждават в "Срещите" тази събота. Бъдете с Радио Пловдив, интересно е!
Петдневна филмова поредица „Поглед към другия“ ще бъде представена от днес в Пловдив . Международната селекция от киноразкази е инициатива на Гьоте институт - България и сдружението „Арте Урбана Колектив“ и ще бъде показана в Лъки – Дом на киното. Програмата включва късометражни, документални и игрални европейски заглавия, както и..
Дружеството на пловдивските художници представя изложбата „Палитра Европа“ на живеещия във Франция творец Александър Христев в галерия „Пловдив“ в сградата на Общинския съвет. Роденият през 1976 г. в Париж художник учи в реномирани частни училища в града, като след колежа посещава Екол ПЕНИНЕНГЕН, Екол де ВОЗ АР, Ателие по живопис Де ла Вил..
Пловдивският общински съвет единодушно удостои с отличието „Почетен гражданин на град Пловдив“ Никола Илиев за изключителен принос към опазване, съхраняване и развитие на музикалното наследство и популяризиране на българската народна музика. Никола Илиев е емблематична фигура за град Пловдив, обогатявайки културния пейзаж с непреходната..