Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Линия №10 в Пловдив - хем я има, хем я няма

| обновено на 15.10.21 в 10:36
Снимка: plovdiv24.bg

Линия №10 е най – проблемната от целия градски транспорт на Пловдив, твърдят пътници, които всеки ден се сблъскват с проблеми по тази автобусна линия. Те се възмущават, че са принудени „да висят“ по спирките по 40, дори 50 минути, за да дочакат да дойде автобус. Възмущението се засилва от факта, че линия №10 изобщо не присъства на електронните информационни табла, затова се питат: Съществува ли изобщо такава градска линия?

А „Десятката“ - както пловдивчани я наричат, е важна линия, свързваща район „Тракия“ с квартал „Христо Смирненски“. Тя е необходима на много ученици, учители и други работещи в противоположните райони на града. 

 По линията в делнични дни се движат само 5 коли, макар че по официална информация би трябвало да са 6. 

Коментарите на пътуващи по линия №10 събра Антоанета Петричанска - можете да ги чуете в прикачения звуков файл.

По горещата тема Радио Пловдив потърси позицията на контролния орган - община Пловдив, с официална заявка за интервю със заместник – кмета Тодор Чонов, чиито ресор е транспортът. От администрацията отклониха поканата с аргумента, че на вниманието на заместник-кмета са по – мащабни проекти и инициативи, а не единична градска автобусна линия.

Разговор все пак се състоя – с Пламен Вълков, директор на Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“

От него се разбра, че Веселин Дошков, собственик на фирма „Хеброс бус“, която обслужва линия №10 от градския транспорт, системно не изпълнява задълженията си по договора с общината. 

Освен намаления брой коли, по линията редовно се пропускат курсове

Само през месец септември са пропуснати 853 курса. Във вчерашния ден пропуснатите курсове са 9, а до 8,30 ч. тази сутрин са пропуснати два курса.

Общината би трябвало да налага по 1 000 лева глоба за всеки пропуснат курс. Оказва се, че това не е така. 
Вместо да санкционира фирма „Хеброс бус" с 853 000 лева за пропуснати курсове през септември, наложената глоба е само 30 000 лева. Така общинският бюджет е ощетен с 823 000 лева за сметка на частната фирма на Веселин Дошков.
Обяснението от общината: Когато нарушенията са толкова много, глобата е по 1 000 лева на ден, а не по 1 000 лева на пропуснат курс!?!

И още

Община Пловдив не е изплатила на фирма „Хеброс бус" за линия №10 субсидии за месеците юли, август и септември. Общата сума е близо 30 000 лева за неизпълнение на плановия пробег. 
Отделно на фирмата са наложени още 33 000 лева глоба за пропуснати курсове. Санкцията е за времето от началото на тази година до края на септември. 

Електронните табла
Пламен Вълков обясни, че на информационните табла се показват номерата само на автобусите, които са оборудвани по системата „Индра". 
Линия №10 е оборудвана със смарт тракер по GPS системата на Екон, затова отсъства от таблата. 
Общината води дело с „Индра" и ако процесът приключи и няма обжалване, най - рано през лятото на следващата година линия №10 би могла да се появи на електронните табла

Недоволството на гражданите
От Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта" уверяват, че всеки ден при тях се получават поне по 10 жалби от граждани заради нередностите по обслужването на линия №10. 
Пламен Вълков твърди, че всеки ден разговаря с Веселин Дошков и се опитва да го убеди да изпълнява задълженията си към общината, с която има сключен договор! 

Г-н Веселин Дошков не беше открит за коментар.

Още за драстичните нередности, свързани с обслужването на градската линия №10, чуйте от интервюто на Антоанета Петричанска с Пламен Вълков в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В РСМ няма дебат, а състезание по омраза срещу българите

В кампанията за парламентарните и президентските избори в Република Северна Македония (РСМ) значително място е отделено и на отношенията с България заради готвените промени в конституцията на страната, признаващи българско малцинство. Темата коментира  журналистът и ръководител на агенция БГНЕС Любчо Нешков . "Българските граждани и в най-лошите..

обновено на 19.04.24 в 16:36
Калоян Стайков

Реформите за либерализацията на тока са в омагьосан кръг

Реформата е заложена в П лана за възстановяване устойчивост (ПВУ) , а това беше основното обяснение през миналата есен да се бърза със законодателните промени. Още тогава посочихме, че самият проект на Закон за изменение и допълнение на З акона за енергетиката е само една малка част от реформата. Т огава..

публикувано на 19.04.24 в 16:15

Либерализацията на тока ни освобождава от крепостничество

Народното събрание отново отложи първата стъпка към либерализиране на пазара на ток за битовите потребители . Недостатъчно добре подготвена процедура за промяната и риск от сериозно поскъпване на тока бяха причините, които изтъкнаха от БСП, ГЕРБ, ИТН, след като ПП-ДБ единствени се обявиха против отлагането. Това е страх от несвършената..

публикувано на 19.04.24 в 16:03

Офисът на Dreamix в Пловдив празнува първи рожден ден

Най-бързо растящата софтуерна компания у нас – Dreamix, затвърждава присъствието си в Пловдив и ще отпразнува годишнината от отварянето на офиса си в града. Събитието ще се състои на 19 април с коктейл с начален час 16:30, а локацията е бизнес сграда Регус, Каменица парк, бул. “Източен” 59. Очаква да присъства мениджмънта на компанията, много от..

публикувано на 19.04.24 в 15:58

Румен Радев се опитва да пази страната от конституционни кризи

Поканата на президента Румен Радев за разговор със служебния премиер по предлаганите промени в правителството е съвсем логична, за да се чуят подробно аргумените за тях, каза в предаването "Точно днес" Явор Гечев - съветник на държавния глава и бивш служебен министър на земеделието. Процедурата по назначаване на кабинета също включваше консултации,..

публикувано на 19.04.24 в 11:38